Skip to main content

חדשות

הפנינג נגישות באוניברסיטת בר אילן – זאת כבר מסורת

קטגוריה: חדשות העמותה

בתאריך ה-14.6.16 עמותת נגישות ישראל, בשיתוף עם אוניברסיטת בר אילן, קיימה הפנינג "נגישות=רגישות" זו השנה השישית, תודות ליחידה למעורבות חברתית, לאגודת הסטודנטים ולתא סמ"ן (סטודנטים מקדמים נגישות)

המוני סטודנטים הגיעו לרחבה המרכזית באוניברסיטה להתנסות בתחנות חווייתיות מעולמם של אנשים עם מוגבלות, במטרה להמחיש את הקשיים איתם מתמודד אדם עם מוגבלות.

בתחנת מוגבלות בניידות, הסטודנטים חוו איך מרגיש אדם היושב על כסא גלגלים והתנסו במשחק כדורסל על כסאות גלגלים, וחוו ספורט בצורה אחרת.

בתחנת ה"גרפיטי הנגיש", עטו הסטודנטים כפפות קשיחות על הידיים והבינו את הקושי בעשיית פעולות פשוטות כשיש מוגבלות מוטורית בידיים.

בתחנת מוגבלות בראייה, הסטודנטים התנסו בחוויית העיוורון על ידי אכילה עיוורת של גלידה, ונפגשו עם מדריך העמותה אשר לומד תואר שני באוניברסיטה.

בתחנת המוגבלות בשמיעה, עברו הסטודנטים סדנה בשפת הסימנים, ולמדו איך מתקשרים בדרך נכונה עם אדם עם מוגבלות בשמיעה. ולאחר מכן סימנו "אני אוהב אותך" דרך קעקועי גוף של שפת הסימנים.

בתחנת המוגבלות הקוגניטיבית, נחשפו הסטודנטים למוגבלות ה"בלתי נראית", ניסו לפתור "קופסאות חשיבה" ועברו חוויה הממחישה איך הסביבה מעצימה את המוגבלות, יחד עם מדריך עם מוגבלות קוגניטיבית.

בכל תחנה השתלבו סטודנטים מתנדבים מאגודת הסטודנטים ומתא סמ"ן, אשר סייעו בהקמת האירוע ובליווי התחנות. עשייה משותפת זו תרמה המון לסטודנטים ולצוות העמותה מכל הבחינות, ואנו מודים לכם מאוד.

יישר כוח והמשך עשייה פורייה יחדיו!

 

בתחנת המוגבלות בשמיעה, עברו הסטודנטים סדנה בשפת הסימנים  בתחנת ה"גרפיטי הנגיש", עטו הסטודנטים כפפות קשיחות על הידיים

בתחנת המוגבלות הקוגניטיבית ניסו הסטודנטים לפתור קופסאות חשיבה  סטודנטים משחקים כדורסל על כסאות גלגלים

 

הסטודנטים התנסו באכילה עיוורת של גלידה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן