Skip to main content

הפנינג נגישות בבית ספר רימונים גדרה

קטגוריה: חדשות העמותה

בתאריך 11.6.18 קיימה עמותת נגישות ישראל הפנינג נגישות בית ספרי בבית הספר היסודי "רימונים" בגדרה

צוות בית הספר יחד עם תלמידיו פתחו את היום בטקס מרגש בנושא נגישות ואנשים עם מוגבלויות, את הטקס סיכמו הילדים עם השיר "אני ואתה" של אריק איינשטיין בשפת הסימנים.

לאחר הטקס כל כיתה עברה ברוטציה בין שלוש תחנות התנסות חווייתיות בהן פגשו מדריכים עם מוגבלויות שונות.

 

בתחנת מוגבלות בשמיעה, התלמידים פגשו מדריך חירש 
בתחנת מוגבלות בשמיעה, התלמידים פגשו מדריך חירש

 

 

בכל אחד מן המפגשים התלמידים הכירו אדם עם מוגבלות שסיפר להם את סיפור חייו, סיפר על הקשיים והאתגרים, דרכי ההתמודדות שלו ועל ההישגים וההצלחות. בחלקו השני של כל מפגש התלמידים התנסו באופן חווייתי בכל מוגבלות.

 

בתחנת מוגבלות בראייה, התלמידים עטו כיסויי עיניים והיו צריכים לזהות בעזרת חוש המישוש, השמיעה, הריח והטעם מה הם קיבלו. המדריכים הנחו את התלמידים כיצד מתמודד אדם עם מוגבלות בראייה בחיי היומיום כשאין ביכולתו לראות.

 

התלמידים התנסו בטעימה עיוורת
התלמידים התנסו בטעימה עיוורת

 

בתחנת מוגבלות בשמיעה התלמידים התנסו במשחקי תקשורת כאשר על אוזניהם אוזניות שמטרתן לדמות מוגבלות בשמיעה. בתחנה זו למדו התלמידים כיצד יש לתקשר עם אדם חירש, למדו כיצד להשתמש בערוצי תקשורת שונים כמו שפת גוף או דיבור שמאפשר קריאת שפתיים בצורה נכונה.

בתחנת מוגבלות בניידות פגשו התלמידים מדריך היושב על כיסא גלגלים אשר נתן להם לחוש מהי מוגבלות פיזית. חלק מן התלמידים התנסו בביצוע פעילויות יומיומיות פשוטות עם כיסא גלגלים כמו יציאה מן הכיתה כאשר מכשולים עומדים בפניהם, פתירת תרגיל על הלוח ועוד. תלמידים אחרים התנסו במוגבלות פיזית בידיים באמצעות כפפות המגבילות את תנועת הידיים איתן היו צריכים להצליח לקשור שרוכים או להשחיל צורות הנדסיות לתוך קובייה.

התלמידים גילו עניין רב ביום זה, השתתפו, שאלו הרבה מאוד שאלות ואף סיפרו על היכרות שלהם עם אנשים עם מוגבלות. בנוסף, למדו התלמידים לאורך ההתנסות כולה כיצד יש לעזור לאנשים עם וללא מוגבלות.

 

התלמידים התנסו במוגבלות פיזית בידיים באמצעות כפפות מגבילות
התלמידים התנסו במוגבלות פיזית בידיים באמצעות כפפות מגבילות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן