Skip to main content

הפנינג נגישות במכללת בית ברל

קטגוריה: חדשות העמותה

ביום רביעי ה-8.6.16 עמותת נגישות ישראל קיימה הפנינג נגישות במכללת בית ברל, בשיתוף אגודת הסטודנטים

ברחבה המרכזית של המכללה נפרסו תחנות התנסות חווייתיות המדמות סוגים שונים של מוגבלויות – מסלול מכשולים על כסא גלגלים, טעימה עיוורת של גלידות, גרפיטי נגיש ומשחקים מוטורים המדמים מוגבלות בידיים, סדנה בשפת הסימנים ותחנה של מוגבלות קוגניטיבית. בכל תחנה זכו הסטודנטים להכיר מדריך עם מוגבלות, אשר שיתף מסיפורו האישי והכיר למשתתפים את דרך ההתמודדות שלו עם המוגבלות.

המטרה של הפנינג הנגישות הייתה להעלות את המודעות לעולם הנגישות ומשמעותו, בקרב הסטודנטים וסגל המרצים. בנוסף, ההיכרות האישית והמפגש בין הסטודנטים לאנשים עם מוגבלויות, יצר הזדהות והבנה מצדם כמה הצורך בנגישות הוא חשוב וקריטי בתחומי חיים רבים בכלל ובין כותלי המכללה בפרט.

התגובות ליום הפעילות היו חיוביות ביותר, סטודנטים רבים פנו אלינו והביעו את שביעות רצונם מהדרכים היצירתיות והייחודיות שבעזרתם הם זכו להיחשף לנושא.

מדבריה של ראש החוג לחינוך מיוחד: "אני שנים מתעסקת בתחום של אנשים עם מוגבלות, אבל ההיכרות מקרוב זה דבר מופלא שחובה שכל אדם יעבור. אני חושבת שהדרכה שכזאת צריכה להיכנס לתוך תכניית הלימודים של הסטודנטים".

 

סטודנטים עם אוזניות אוטמות יושבים עם מדריך עם מוגבלות בשמיעה  סטודנטים מנסים לפתור קופסאות חשיבה בתחנת המוגבלות הקוגניטיבית

סטודנטים בטעימה עיוורת של גלידה  סטודנטים מתנסים במסלול מכשולים על כיסאות גלגלים

סטודנטים מנסים לכתוב עם כפפות קשיחות על הידיים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן