Skip to main content

הפנינג נגישות חווייתי בקיבוץ סאסא

קטגוריה: חדשות העמותה

בחול המועד סוכות, יום רביעי ה-19.10.16 בשעות בין ערביים ערכו מתנדבי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ ומדריכי עמותת נגישות ישראל, הפנינג נגישות חווייתי לחברי קיבוץ סאסא בגליל העליון.

ההפנינג, שהתקיים ברחבה היפה והנגישה ליד חדר האוכל בקיבוץ, כלל מגוון תחנות התנסות חווייתיות בהן השתתפו חברי הקיבוץ. התחנות הופעלו והועברו על ידי מתנדבי נ.י.צ, בראשות ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב, לצד מדריכי עמותת נגישות ישראל. כל תחנה כללה מפגש עם אדם עם מוגבלות שהסביר למשתתפים מהי נגישות עבורו, וכן התנסות חווייתית שדימתה את אותה מוגבלות. 

בין התחנות בהן השתתפו חברי הקיבוץ, בוגרים ובני נוער

♦ מסלול מכשולים על כיסאות גלגלים – תחנה המדמה מכשולים אשר אדם עם מוגבלות בתנועה נתקל בהם ביום-יום. התחנה כללה שימוש בכיסא גלגלים על דשא ועלייה על שיפוע תיקני אך מאתגר.

תחנת היכרות עם העיוורון – תחנה המייצגת מוגבלות בראיה תוך מילוי משימות בעיניים מכוסות.

 

גרפיטי נגיש – _x001D_תחנה המדמה מוגבלות מוטורית בידיים, בה המשתתפים התנסו בכתיבה וציור בדרכים יצירתיות, ללא שימוש בכפות הידיים.

תחנת התמודדות עם מוגבלות קוגניטיבית, בה נחשפו החברים לקשיי היום-יום של אדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית ובעיות התקשורת שלו עם סביבתו.

עוד תחנה בולטת הייתה תחנת ההיכרות עם שפת הסימנים, שבה פגשו המשתתפים מדריכה חירשת, למדו כיצד ניתן לתקשר איתה והתנסו במשחקי תקשורת ללא שמיעה. בנוסף לכך המשתתפים שעברו את הפעילות קיבלו קעקועי גוף בשפת הסימנים.

 

חברי הקיבוץ הנעימים והקואופרטיביים, כיבוד עשיר, רוח סתווית נעימה, נוף שקיעה מקסים ותפאורת הסוכה הוסיפו לחוויה.

 

תודה למתנדבי נ.י.צ. החרוצים והצנועים רחל שפק, ראובן שפיץ, חנוך ניר, יוסי טובול, יהודית סנונו, רוחמה מרדכי, רותי הלל, הני כהן וגילה אליהו, על מיזם מוצלח – הפעם למליאת חברי קיבוץ שנחשפו להגברת המודעות לנושאי הנגישות וקבלת השונה.

 

 המשתתפים מאזינים למדריכה בכיסא גלגלים 

המשתתפים עברו בתחנת הגרפיטי הנגיש  המשתתפים נמצאים בתחנת ההיכרות עם שפת הסימנים

מתנדבי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ ומדריכי עמותת נגישות ישראל שלקחו חלק בהפנינג

המשתתפים עברו בתחנת הגרפיטי הנגיש

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן