Skip to main content

חדשות

הפנינג נגישות לבני נוער מתכנית "עמיתי דילר "

קטגוריה: חדשות העמותה

ביום שישי ה-15.7.16 קיימה עמותת נגישות ישראל הפנינג נגישות לבני נוער חברי תכנית "עמיתי דילר" מראשון לציון וניו ג'רזי, במסגרת יום קבלת השונה שערכו חברי התכנית

תכנית עמיתי דילר הינה תכנית הכשרה שבמסגרתה חוברות קהילות יהודיות מחו"ל עם קבוצות נוער מערים שונות בארץ. במסגרת התכנית, קבוצת נוער מניו ג'רזי הגיעה לראשון לציון לסמינר בן שבועיים, שכלל בין היתר את הנושא של תרומה לקהילה.

ביום שעסק בקבלת השונה, העבירה עמותת נגישות ישראל פעילות חווייתית לבני הנוער. הפעילות החלה בדברי פתיחה של מנכ"לית העמותה, עו"ד מיכל רימון, שדיברה עם הקבוצה על החשיבות של שילוב אמיתי ונכון של אנשים עם מוגבלות בחברה בכבוד, בשוויון ובעצמאות ועל הכוח של כל אחד מהם להביא לשינוי.


 

התנסות חוויתית

לאחר שיחת הפתיחה, עברו המשתתפים בין תחנות התנסות שייצגו את המוגבלויות השונות – מוגבלות בראייה, בשמיעה ובניידות. בכל תחנה נפגשו עם מדריך עם אותה מוגבלות, ששיתף אותם בסיפורו האישי ובקשיים שהוא חווה בסביבתו, והסביר להם מהי נגישות בשבילו.

בכל תחנה המשתתפים התנסו במוגבלות וחוו כיצד זה מרגיש. בתחנת המוגבלות בראייה נכנסו המשתתפים לחדר חשוך עם רעשי רקע חזקים, כשעיניהם מכוסות, ולאחר שמצאו מקום לשבת קיבלו חולצות ונתבקשו ללבוש אותן מבלי לראות.

בתחנת המוגבלות בניידות, התנסו המשתתפים במעבר על פני מכשולים עם כסאות גלגלים, וכן התנסו במוגבלות מוטורית בידיים באמצעות כפפות המגבילות את תנועת האצבעות. בהתנסות זו חוו המשתתפים את הקושי של ביצוע פעולות יומיומיות כמו קריאת ספר, קשירת שרוכים, כתיבה ועוד, ללא תנועת ידיים.

בתחנת המוגבלות בשמיעה פגשו המשתתפים במדריכה חירשת, ולמדו ממנה כיצד ניתן לתקשר עם אדם שאינו שומע. את הפעילות עשו באמצעות משחקי תקשורת כמו העברת מסרים מהאחד לשני עם אוזניות המגבילות את השמיעה ובאמצעות תנועות גוף.

 

 

פעילות מאירת עיניים

הפעילות סוכמה על ידי הקבוצה כמאירת עיניים. אחת המשתתפות שהגיעה מניו ג'רזי שיתפה "עבורי הפעילות הייתה פוקחת עיניים ומעוררת השראה. למדתי צורות שונות של תקשורת ואיך ניתן לתקשר עם עוד אנשים ברחבי העולם כולו ובאמת להבין מאיפה הם באים ואיך הם מרגישים על בסיס יומי."

משתתף נוסף שיתף: "לא הבנתי שיש כל כך הרבה דברים שצריכים להתקיים כדי שאנשים עם מוגבלות יוכלו ליהנות מדברים במלואם על בסיס קבוע".

רכזת התכנית סיכמה את תחושותיה: "כשהסדנאות התחילו הבנתי כמה הן משמעותיות וחזקות… הילדים זכו ממש לחוות את החיים מנקודת המבט של אנשים עם מוגבלות, אני חושבת שזה משהו שהם לא היו מקבלים בשום מקום אחר… זה היה מושלם".

 

המשתתפים התנסו במסלול מכשולים עם כיסאות גלגלים  המשתתפים יושבים עם כיסוי על עיניהם

 

התנסות במוגבלות בידיים באמצעות כפפות קשיחות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן