Skip to main content

חדשות

הפנינג נגישות לסגל האקדמי והמנהלי באוניברסיטת חיפה

קטגוריה: חדשות העמותה

אוניברסיטת חיפה פתחה את השנה החדשה ב-9.9 בהפנינג נגישות חגיגי, אותו קיימה "נגישות ישראל" לכלל הסגל האקדמי והמנהלי.
המהלך הינו המשך לקשר ההולך ומתרקם בהדרגה מזה שמונה שנים, במהלכו קיימה העמותה הרצאות לסטודנטים וארוחות חושים במחלקות שונות באוניברסיטה.

סגל האוניברסיטה נחשף לעולם הנגישות והחלה היכרות עם המוגבלויות השונות ומשמעותן, בדגש על סטודנטים עם מוגבלות.

הרחבה המרכזית התמלאה בתחנות התנסות חווייתיות ובהמוני משתתפים שהגיעו לחוות מעולמם של אנשים עם מוגבלות. מטרת ההפנינג הייתה להעלות את המודעות לנושא הנגישות ולהפגיש את אנשי הסגל עם אנשים עם מוגבלות. התנסות חווייתית, בה כל אדם מתנסה בהתמודדות עם מגבלה, ממחישה בצורה הברורה ביותר את המגבלות איתן מתמודד אדם עם מוגבלות.

בכל תחנה נפגשו המשתתפים עם אנשים עם מוגבלות ששיתפו בחוויות, בהצלחות ובאתגרים אותם חווים ביומיום, ונתנו למשתתפים לחוש את המוגבלות:


בתחנת מוגבלות בניידות, המשתתפים חוו איך מרגיש אדם היושב על כסא גלגלים אשר מגיע למקומות שונים ונתקל במכשולים בדרך.
בתחנת מוגבלות בראיה התנסו במסלול "הליכה על עיוור" וחוו מכשולים והליכה עם מלווה, וכן התנסו במוגבלות העיוורון על ידי אכילה עיוורת של גלידה..
בתחנת לקויות הלמידה נחשפו למוגבלות ה"בלתי נראית" ועברו חוויה הממחישה איך הסביבה מעצימה את המוגבלות ואיך סטודנטים מתמודדים בלימודים.
בתחנת כדורסל על כסאות גלגלים נפגשו עם שחקני כדורסל מקצועיים, אשר לימדו אותם איך משחקים כדורסל על כסאות גלגלים המותאמים למשחק.
בתחנת המוגבלות בשמיעה נפגשו עם מדריכה כבדת שמיעה, אשר הדגימה ירידה בשמיעה וכיצד מתקשרים עם אדם כבד שמיעה.
בתחנת ה"גרפיטי הנגיש" הבינו את הקושי בעשיית פעולות פשוטות כשיש מוגבלות מוטורית בידיים, כמו כתיבה, מזיגת שתיה, שריכת שרוכים ועוד ועוד.
בתחנת שפת הסימנים, עברו סדנא חווייתית בשפת הסימנים עם אדם חירש ומתורגמנית לשפת הסימנים.

תודה גדולה למתנדבי נ.י.צ אשר תרמו רבות להפעלת האירוע ולהצלחתו.

תודה לניצה אריה רכזת הנגישות של האוניברסיטה ולפנינה צלנר ודגנית לוי מהמחלקה למשאבי אנוש על הרצון הרב לקיים אירוע חשוב זה לעובדי האוניברסיטה.

תגובתה של ניצה אריה, רכזת הנגישות באוניברסיטה:

"רציתי להודות על היום המוצלח, המרגש והמאורגן למופת. להרגשתי עובדי האוניברסיטה שהשתתפו עברו חוויה משמעותית, מלמדת ונוגעת ללב. מפעילי התחנות והמתנדבים עשו את עבודתם בצורה מקצועית ונעימה. תודה רבה לכולם."

תגובת מחלקת משאבי אנוש: "אנו מבקשים להודות לכם על הפעילות באוניברסיטת חיפה. אין ספק שמשתתפי הפעילות המשיכו את שיגרת יומם עם תובנות והבנות חדשות. אנו מוסרים תודותינו למדריכים שהצליחו להעביר באופן מרגש את התחושות והרגשות להם היינו שותפים במהלך השעתיים של הפעילות".

עוד תגובות מהמשתתפים:

"רציתי להודות לכן על יום הלמידה המצויין שהתקיים אתמול. הפעילויות היו חוויותיות ומעניינות והמפגש האנושי מאלף ומעורר השראה. הנושא שנבחר חשוב לכל וחשוב לנו שבעתיים כנותני שירות".

"ב-9.9 התקיים יום למידה בנושא נגישות לעובדי האוניברסיטה.
הגעתי והשתתפתי בכמעט בכל הפעילויות שהוצעו. שיחקתי כדורסל על כיסא גלגלים, עברתי מסלול מכשולים על כיסא גלגלים וגם עם כיסוי עיניים, שיחות וטעימות עם אישה המתמודדת עם עיוורון, שיחה עם איש חרש בשפת הסימנים, כתיבה, סגירת כפתורים וקשירת שרוכים עם כפפות שבתוכן קרש מעץ שמגבילות את תנועת האצבעות ועוד… חשוב היה לי לומר תודה רבה. התרגשתי מאוד מכל פעילות ופעילות, מהמתנדבים והמדריכים הסבלניים ומהיוזמה באופן כללי. הפעילויות בהחלט תרמו והמחישו לנו עם מה מתמודדים אנשים בעלי מוגבלות. יום חשוב מאוד לאוניברסיטה, שרצוי שיתקיים בכל מוסד בארץ, החל מבתי הספר היסודיים והלאה והלאה. שוב תודה רבה ויישר כוח."

"רציתי להודות ולהביע הערכה על ארגון יום הלמידה בנושא הנגישות לסגל. הארגון היה למופת, ההשקעה, האחריות והאכפתיות שלכן להצלחת האירוע, הוכיחו את עצמן. העובדים שהשתתפו בו התנסו בחוויה מלמדת, משמעותית ומרגשת. אני בטוחה שתשפיע לטובה על יחסם לאנשים, לסגל ולסטודנטים עם מוגבלויות. נהניתי מאד משיתוף הפעולה עמכם, ומצפה להמשך עשייה לקידום נגישות השירות באוניברסיטה. שנת יצירה ועשייה מבורכת ומשמעותית לכולנו".


קרדיט תמונות: אוניברסיטת חיפה

 

 

   

  

   

 

המשתתפים מתנסים בכדורסל בכיסאות גלגלים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן