Skip to main content

חדשות

וועדת הנגישות של ארה"ב שיחררה טיוטת סטנדרטים לציוד אבחון רפואי נגיש

קטגוריה: חדשות מהעולם

 

מסמך הטיוטה יכלול מאפיינים טכניים של מגוון סוגי הציוד המכוסה כמו גם קשת תגובות מהציבור לגבי תחומים רלוונטיים לנגישות. הועדה מפתחת סטנדרטים אלו בשיתוף עם ה – FDA (רשות המזון והתרופות האמריקאית) תחת החוק להגנת הפציינט ומתן טיפול ניתן לתשלום (2010).

1.מהו סעיף 510?

סעיף 510 הוא תוספת לחוק השיקום מ-1973, ואשר הנשיא חתם עליו במרץ 2010. סעיף 510 קובע כי על ועדת הנגישות, בשיתוף עם ה- FDA, לקבוע סטנדרטים לציוד אבחון רפואי על מנת להבטיח שהציוד נגיש ושמיש על-ידי אזרחים בעלי מוגבלויות.

 
2.מהו ציוד אבחון רפואי?

סעיף 510 מסווג "ציוד אבחון רפואי" כציוד שעומד בקריטריונים הבאים:

• בשימוש רפואי מקצועי

• נמצא במיקומים רפואיים כגון משרדי רופאים, קליניקות, חדרי מיון ובתי-חולים

• מיועד למטרות אבחון

ציוד אבחון רפואי אשר בשימוש על-ידי בעלי מקצוע רפואי מוסמכים במיקום רפואי מוגדר, כמו אמבולנס או קליניקה ניידת,נכלל גם הוא במסגרת החוק. מיטות וכסאות אבחון, ציוד ממוגרפיה, מכשירי רנטגן, ציוד רדיולוגי ומשקל הם דוגמאות לציוד אבחון רפואי בהם עוסק החוק. ציוד רפואי טיפולי בלבד לא כלול בחוק, אולם ציוד רפואי כמו כסאות רופאי שיניים שיש בהם שימוש כפול של אבחון וטיפול- כן כלול.

3.מה תוקף הסטנדרטים?

סעיף 510 קובע כי על הסטנדרטים הנקבעים להציב את המינימום הנדרש מבחינה טכנית שיאפשר לפציינטים  בעלי מוגבלויות כניסה עצמאית, שימוש ויציאה מציוד אבחון רפואי  עד כמה שניתן. סעיף 510 מציין שגישה עצמאית לציוד מסוג זה לא מתאפשר כיום לפציינטים בעלי מוגבלויות או במצבים מסוימים. כלי עזר נוספים כמו מעליות, וכלי הזזה יכולים לסייע להענקת גישה לציוד אבחון רפואי לפציינטים בעלי מוגבלויות במצבים מסוימים.

4.האם הסטנדרטים קובעים תקנות?

לא. סעיף זה לא נותן סמכות לוועדה להחליט על תקנות לציוד אבחון רפואי. הכוונה לתקנות הקובעות מינימום מאפיינים המחויבים להימצא בציוד אבחון רפואי אשר בשימוש בתשתיות ציבוריות.

5.מי מחויב בסטנדרטים?

סעיף 510 לא מחייב פעולה לפי הסטנדרטים, אולם, סוכנויות פדרליות אחרות יכולות לאמץ או להסתמך על הסטנדרטים בתקנות מקומיות, ולייעד אותם למחויבים לפעולה על פיהם.

6.אלו סוכנויות פדרליות יכולות לאמץ או להסתמך על הסטנדרטים?

מחלקת המשפטים של ארה"ב יכולה לאמץ את הסטנדרטים על מנת ליישם את חוק אמריקאים בעלי מוגבלויות. חוק זכויות אדם זה הינו הוא חוק פדרלי של האוסר על אפליה נגד בעלי מוגבלויות, כולל בתחומים הרלוונטיים לטיפול רפואי. מחלקת המשפטים הודיעה ביולי 2010 כי היא שוקלת הכנסת שינויים בתקנות הנגישות לציוד וריהוט, כולל ציוד רפואי.

7.מתי הסטנדרטים יכנסו לתקוף?

סעיף 510 הציב תאריך יעד לתיקוף הסטנדרטים – עליהם להיות מפורסמים לא יאוחר מה- 22.3.2012, שנתיים אחרי שחוק הגנת הפציינט ומתן טיפול רפואי ניתן לתשלום נכנס לתוקפו.

8.איך הסטנדרטים יתפתחו?

סעיף 510 קובע כי על הסטנדרטים להתפרסם בשילוב עקרונות חוק התהליך האדמיניסטרטיבי. חוק זה מחייב סוכנויות פדרליות לפרסם הודעה של הצעה לשינוי חוק, ולתת לציבור הזדמנות להגיב לחוק המוצע. הסוכנויות פדרליות מעבדות את ההערות על החוק המוצע בתהליך פיתוח החוק הסופי. לרוב, ועדת הנגישות נוקטת בצעדים נוספים כמו מפגשי הסברה לציבור הרחב, על מנת לשמוע דיעות נוספות במהלך פיתוח החוקים.

9.האם הסטנדרטים יתעדכנו מעת לעת?

כן. סעיף 510 קובע שעל ועדת הנגישות, בייעוץ עם ה- FDA, לסקור ולעדכן מעת לעת את הסטנדרטים.

מכונת דימות תהודה מגנטית

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן