Skip to main content

חדשות

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת קיימה דיון מיוחד, (11.12), לאור ריבוי תלונות של נכים על המתנה רבה לחידוש תג נכה

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת קיימה ב- 11/12 דיון מיוחד לאור ריבוי תלונות של נכים על המתנה בת חודשים ארוכים לחידוש תג חניית נכה.

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, תהה: "הגורמים השלטוניים מחמירים מאוד עד שמתקבל האישור הראשוני לקבלת תג נכה, אבל מדוע מוציאים את הנשמה לאלה שכבר נמצאו זכאים ורק מבקשים לחדש אותו?".

חברי הכנסת שנכחו בדיון, סיפרו על נסיונם המר:

ח"כ מיקי רוזנטל, יוזם הדיון: "לי יש תג נכה, ואחרי שהחלפתי רכב לקח לי חצי שנה וארבעה מכתבים עד שקיבלתי תג חדש. עשרות אנשים מתלוננים אצלי מדי חודש על עיכובים בלתי סבירים, שמאלצים אותם לחנות במקומות אסורים ולחטוף דו"חות. זו התעללות באנשים שגם כך חייהם אינם טובלים בדבש".

ח"כ שולי מועלם-רפאלי: "שלחתי בקשה למקום עלום בחולון, בלי לדעת האם הגיע ואיך מטופל. זה דבר לא הגיוני בעידן של זרימת מידע והיזון חוזר".

ח"כ אילן גילאון: "מדוע התהליך צריך לקחת יותר מכמה שעות? יש לאפשר את פרוצדורת חידוש התג במכונות האוטומטיות המוצבות במקומות ציבוריים".

יו"ר עמותת רוצים לחיות (למען מושתלים), מנשה גור: "משרד התחבורה הוא לא הגוף הנכון לטפל בנכים. אין לו מושג מה זה נכה ולכן הוא מרשה לעצמו לפעול כפי שהוא פועל".

מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה, ציון מזרחי, הגיב לדברים: "המומחיות שלנו היא ברכב ובתחבורה, שם אנחנו יודעים לעשות את העבודה. לצערי גלגלו את עניין הנכים לפתחו של משרד התחבורה. זו היתה טעות איומה. הכל מתחיל בביטוח הלאומי שלא מעביר לנו נתונים. אנחנו מחייבים את יבואני הרכב לדווח לנו תוך 48 שעות אם נכה החליף רכב. ברגע שכבר יש אישור, הנכה צריך לקבל את התג החדש תוך 14 ימי עבודה. אבדוק אם קורות תקלות".

ח"כ כץ קבע דיון המשך בעוד שבועיים, לצורך דיווח משרד התחבורה על ממצאי הבדיקה. בנוסף, קבע כץ כי בדיון יידרש משרד התחבורה להציג היערכות למתן משובים למגישי בקשה לקבלת תג נכה.

תג נכה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן