Skip to main content

חדשות

זה לא קורה רק במלון: על עברייני חניות נכים

קטגוריה: חדשות העמותה

כולנו נחשפנו לסרטון ווידיאו שמתאר את התקרית האלימה כנגד עובדי הקבלה במלון "יו סוויטס" באילת לאחר שחדרם ננעל על ידי הצוות – בתגובה לחניית רכב המשפחה בחניית נכים בניגוד לחוק.

זה לא ייאמן, שנת 2015 ועדיין קיימת תופעה איומה ומכוערת של "עברייני חניות נכים", מדהים לראות ולהבין שהעבירה הראשונה הינה עצם זה שהם חנו בחניית נכה מסומנת בבית המלון, העבירה השנייה הינה שלא נענו לבקשת המלון להזיז את הרכב והעבירה השלישית הייתה האלימות הפיזית כפי שכולנו ראינו בסרטון הוידיאו כנגד עובדי המלון.

לצערנו הרב התופעה אינה חדשה. על אף מבצעי מודעות והסברה, על אף מבצעי אכיפה של משטרת התנועה, בכל שנה יש מעל ל 20,000 עבירות חנייה בחנייה המסומנת לנכים עם תג חנייה ייעודי לנושא. כך שניתן למר בוודאות שהקנס בגובה 1,000 ש"ח אינו מייצר הרתעה מספיקה.

ישנם הרבה אזרחים ונהגים שמעזים להעיר לנהגים שחונים בחניית נכים ללא תו נכה – אלה מכירים את ה"ישראלי היפה" – את הקללות, את התירוצים ואפילו את האיומים.

המדינה והרשויות המקומיות הינם המרוויחות הגדולות מהקנסות – כ 20,000 מליון ש"ח,

על אף שהקנס על חנייה בחניית נכה הינו 1,000 ש"ח, עדיין עשרות אלפי אנשים חונים בחניות נכים בישראל.

חשוב להכיר, בישראל יש כ 150,000 אנשים עם מוגבלות להם יש תג חניה לנכה המונפק ע"י משרד התחבורה. עבורם חניית נכים אינה צ'ופר, אינה בונוס, אינה הטבה. עבורם חניית נכים זמינה הינה קריטית בחיי היום יום.

כאשר חניית נכים נתפסת ע"י עברייני חניות נכים, המשמעות הינה שמי שזקוק לחנייה ויש לו מוגבלות המזכה אותו בתג חנייה, הוא לא יכול להחנות רחוק וללכת, עבורו אי זמינות חניית נכה הינה פשוטה – לא להגיע או לאחר. לאי זמינות חניית נכים תמיד מתלווה הרגשת תסכול, אכזבה מהמצב.

עמותת נגישות ישראל פועלת בנושא חניות נכים הן באכיפה, הן במודעות, הן במערכת החינוך. אנחנו קראים לציבור הנהגים בישראל, לאלה שעדיין יש להם תירוצים כמו רק לדקה, כי חם לי או קר, אני ממהר, רק באתי להוריד מישהו או לקחת מישהו ועוד ועוד.

די עם התירוצים – לא חונים בחניית נכים!

עמותת נגישות ישראל פועלת מול משרד התחבורה ומול חברי הכנסת על מנת לשפר את חקיקת חוק חניה לנכים, על מנת לוודא שרק אנשים עם מוגבלות בניידות יזכו לתג חניה בחניית נכה, להגברת האכיפה, להגדלת הקנס, לאפשר אכיפה גם בשטח פרטי כגון מרכזי קניות ובתי מלון.

עמותת נגישות ישראל פונה למשטרת ישראל ולרשויות המקומיות להגביר את האכיפה ואת ההרתעה.

חשוב להדגיש ולזכור שגם על הזכאים לתג חניה לנכים יש אחריות:

והכי חשוב שיקפידו על שמירת חוק חניות נכים

  • נקפיד שבני שבני משפחה שלנו לא יעשו שימוש בתו נכה (בזמן שאנחנו לא ברכב)

  • נקפיד שלא להחנות במעברי חצייה.
  • נקפיד שלא להחנות בתחנות אוטובוס.
  • נקפיד להחנות באופן שלא מפריע לתנועה.
  • נקפיד שלא להחנות לצד ברזי כיבוי
  • נשתדל לא להחנות על המדרכה אך אם אין ברירה נשאיר מעבר להולכי הרגל, עגלות נכים ועגלות ילדים.
  • ולסיכום, ראיתם חניית נכים פנויה, אל תתפתו להחנות בה, כי ישנם אנשים שבאמת צרכים אותה על מנת להגיע!

    חניית נכה מסומנת בכניסה למבנה

    מאמרים נוספים בנושא

    הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
    תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן