Skip to main content

חדשות

חברי המועצה המקומית שוהם קיימו בשיתוף עם עמותת נגישות ישראל יום עיון בנושא נגישות

קטגוריה: חדשות העמותה

 חברי המועצה המקומית שוהם קיימו בשיתוף עם עמותת נגישות ישראל יום עיון בנושא נגישות. יום העיון התקיים ביוזמת עמותת נגישות ישראל והמועצה המקומית שגילתה נכונות להצהיר כי מדובר בנושא חשוב על סדר יומה של הרשות ובתרומת פיליפ מוריס במסגרת פרויקט "עזור לי לעזור לך" ברשויות המקומיות.

 

ביום העיון השתתפו עובדי הרשות ונותני שירותים לתושבי המועצה המקומית מהמחלקות השונות.

במסגרת היום עברו העובדים הרצאות שכללו היכרות עם מוגבלויות שונות, היכרות עם המושג נגישות, מיפוי הנגישות ביישוב  שוהם ומתן פתרונות לפיתוח נושא הנגישות ביישוב, נגישות השירות וכיצד יש לפנות ולהתנהג עם אדם עם מוגבלות.

עו"ד מיכל רימון, מנכ"לית נגישות ישראל ותושבת היישוב בעצמה, הדגישה בפני העובדים כי "גם אם יש בעיות נגישות פיזית בסביבת העבודה שלכם, עדיין ניתן לשפר את השירות בכלל ואת נגישותו בפרט בכל מיני שיטות שלא דורשות תקציבי ענק אך מחייבות חידוד הרגישות וההבנה בחשיבות הנגישות כדרך לאפשר שילוב אמיתי של תושבים עם מוגבלות בשוהם".

בקבוצות קטנות "התנסו" ונחשפו העובדים ללקויות השונות דרך מסלול תחנות ממוקד. בכל תחנה פגשו המשתתפים מדריך שהינו אדם בעל מוגבלות ששיתף אותם בעולמו האישי – החל מהיכרות ספציפית עם המוגבלות ועד לסיפור האישי של המדריך בקשיים, בהצלחות ומתן פתרונות להמשך עבודה יעיל ונגיש ביישוב. בהמשך חווה כל אחד מהמשתתפים בגפו – מהי המשמעות של להיות אדם בעל מוגבלות, באמצעות ישיבה על כיסא גלגלים ומעבר במסלול מכשולים; הליכה עם קביים וסדים על שיפוע או רצפה חלקלקה; ניהול שיחה עם אדם לקוי שמיעה והתנסות בחוויית עולמו; הכרות עם מדריך בעל לקות קוגניטיבית והתנסות בחוויית היום יום של אדם זה; מפגש עם אדם עיוור וניסיון בהתנהלות דרך חווית עולמו.

במהלך היום ניתן היה להבחין כי העובדים העמיקו את היכרותם והבנתם בנושא הנגישות והמוגבלויות השונות. צוהר חדש של מודעות ומציאת פתרונות נגישים, הן ברחבי היישוב והן במתן שירות, נגלה לעיני העובדים והעלה רעיונות ויוזמות חדשות במסגרת עבודת המועצה.

 מנכ"ל מועצת שוהם, מר שי אברהמי סיכם את יום העיון: "התלבטתי הרבה אם לקיים את יום זה או לא היות וזמן העבודה שלכם ושלי יקר. אך עבורנו זו השקעה מבורכת  וכן אני חייב לציין כי היום היה מאורגן מתודולוגית בצורה מקצועית ויפה. אני סמוך ובטוח שמתוך החומרים שעלו פה וכן מחומרים שתשאירו לנו ומפגשים עתידיים שחשובים לכל אחד מאתנו נלמד עוד הרבה. אני משוכנע שכל אחד מאתנו לוקח משהו מהיום הזה לעולם התוכן שלו ואני בטוח שאבדוק איך ניתן ליצור המשכיות ליום הזה בדרכים נוספות".

 

 תודה רבה מקרב לב למועצת שוהם על שיתוף הפעולה והנכונות.

תודה רבה לצוות עמותת נגישות ישראל שהקדישו מזמנם בכדי להעלות את המודעות של המשתתפים.
 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן