Skip to main content

חדשות

חובת הודעות בשעת חרום ללקויי ראייה ושמיעה בארה"ב

קטגוריה: חדשות לאנשי מקצוע

בארה"ב גם מתמודדים עם סוגיית שעת חרות, אצלנו מדובר בהתראות טילים ושם כרגע בעיקר בכל הקשור להתראות מזג אוויר. הנציב  הפדרלי לתקשורת (FCC) פרסם תזכורת לכל הגורמים הרלוונטיים – טלוויזיה, רדיו, אינטרנט וכ"ו על מחויבותם למידע נגיש בשעת חרום ללקויי ראייה ובכלל זה עיוורים ולקויי שמיעה ובכלל זה חרשים. 

שימו לב שבארץ אנחנו מקפידים להתייחס לכך שיש גם דוברי שפות שונות, כאלה שאינם יודעם לקרוא ולקויות קוגניטיביות לטובתם נעביר מידע בשפה פשוטה תוך שימוש בפיטוגרמות.

 

לצורך כך הופצו חומרים המגדירים:

 

1.      מה מצב חרום
מידע חרום מטרתו להגן על חיים, בטיחות, רעב… לדוגמא

·         מצבי מזג אוויר – טורנדו, הוריקן, שיטפונות, גלי ענק / צונאמי, רעידות אדמה, תנאי קיפאון / קרח, שלג, שריפות ענק, כולל התראות לקראת שינויי מזג אויר קשים.

·         מצבים בקהילה – גזים רעילים, הפסקות חשמל, שריפות או התפוצצות במפעלים, הפרעות אזרחיות, סגירות של בתי ספר, ושינויי תנועה ותחבורה ציבורית.

2.      איך להפוך מידע חרום לנגיש

·         לטובת אנשים חרשים או לקויי שמיעה, מידע חרום שמסופק קולית חייב להיות גם ע"י כתוביות או בצורה ויזואלית אחרת לדוגמא טקסט נגלל או זוחל על המסך. נדרש לוודא שכל האופציות אינן מסתירות אחת את השנייה. (בארה"ב יש שימוש בשני סוגי כתוביות האחת פתוחה (כמו בישראל נראית בתחתית המסך) והשנייה סגורה – על מנת לצפות בכתוביות נדרש ללחוץ על השלט לאופציה שמציגה את שורת הכתוביות).

·         לטובת אנשים לקויי ראייה או עיוורים, מידע חרום נדרש להיות קולי ועליו להיות כחלק מהתוכנית. אם לדוגמא בזמן תוכנית בטלוויזיה הודעת החרום מופיע בכתוביות או בשקופית (לקוי הראייה לא יראה אותה ולא ידע על קיומה) לכן במקרה כזה נדרש להשמיע טון מיוחד שיגרום ללקויי ראייה לדעת שיש מידע חרום ולהקשיב בזמן החדשות אן לעבור לשידורי רדיו.

3.      איזה מידע נדרש לפרסם
המידע חייב לכלול פרטים קריטיים לעניין מצב החרום ואיך נדרש האזרח להגיב. לדוגמא:

·         להגדיר את אזור החרום

·         הוראות פינוי, פירוט אזורים לפינוי, פירוט דרכי פינוי…

·         אזור מחסה ציבוריים או הוראות למחסה בית הפרטי, הוראות  איך לאבטח רכוש פרטי, איך לקבל סיוע…

ההחלטה על איזה מידע בדיוק לפרסם – האמיקנים סומכים על השכל הישר של השדרנים.

4.      איך להגיש תלונה על אי פרסום חרום נגיש, מה לכלול בתלונה, איך היא תטופל.

אמבולנס, ניידת משטרה ומשאית כיבוי אש

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן