Skip to main content

חדשות

טירת הכרמל: אי נגישות של מועדון לנכים (הערוץ הראשון)

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

מקור: "מכל מקום", הערוץ הראשון

ניתן לצפות בקטע השידור בקובץ המצורף

נועה ברק: ואנחנו רוצים להתחיל דוקא בחדשות טובות, דוגמא אחת קטנה להצלחה שלנו, איך כתבה אחת בטלויזיה מצליחה לשנות בירוקרטיה ולעזור לאנשים. ערב טוב לזוהר רום באולפנינו בחיפה. חודשיים אחרי ששודרה הכתבה כאן על אי נגישות למועדון שאמור להיות נגיש לנכים. הנה הצלחנו, בטירת הכרמל כמובן.
זוהר: כן, הצלחנו. למרות שאני חייב לציין שכל נושא הנגישות לנכים, הוא נושא לא פשוט ואם אני אתן דוגמא, בבית המשפט בחיפה, בהיכל המשפט החדש של חיפה, אנחנו עושים את אותו דבר, מנסים כבר במשך שנתיים ושלוש שנים, להפעיל איזושהיא מעלית, או לגרום לרשויות בעצם להפעיל איזשהיא מעלית, זה לא ממש הולך. דוקא במקרה הזה של טירת כרמל יש הצלחה די מהירה אחרי חודשיים, מועדון לנכים, שהיה לא נגיש לנכים עד עכשיו, עכשיו המצב הזה השתנה. הדיווח החוזר בכתבה של רפאל קבסה: אחרי שנים של ייסורים ותלות מוחלטת בסביבה, הגישה אל מועדון הנכים יחדיו שבטירת כרמל, סוף סוף נגישה.
*זה מקום מאד חשוב. מקום שמשמש כמועדון לנכים, ואני שמח לראות את הנכים שעולים בכוחות עצמם, מרגישים מספיק עצמאות לנייד את עצמם.
*סוף סוף רואים הנאה, רואים שמחה בחיים של הנכים שבאים למועדון. שלא צריך לדחוף אותם, לא צריך לצעוק כל הזמן או לצפצף עם המכוניות שאנחנו נצא החוצה ונביא אותם.
*מה שזה נותן לאנשים האלה את העצמאות המינימלית שלהם. וזה מחזיר להם בעצם את הכבוד.
*התרומה הזאת היא לא רק עבור הנכים. זה גם עבור אוכלוסיה קשישה.
*כך זה היה נראה לפני חודשיים. אחרי שידור הכתבה שחשפה את מצבו העגום של המקום, החליטו בעיריה לקחת את העניינים לידיים, ולשים את כל מה שקשור להנגשה בעיר, בראש סדר העדיפויות.
*כל מקום שבו אנחנו מאפשרים את הבניה, אני אישית הולך לבדוק שההנגשה תבוצע. כדי שלא תיווצר תיקון אחר כך שהולך הרבה זמן.
*הנכים זה אחת האוכלוסיות החלשות ביותר. והפוליטיקה משחקת מעל הראש שלנו. זה אומר אין כסף, ההוא אומר אין זמן.
*התחושה של החופש של השיחרור הזה, שווה כל השקעה. שווה כל טיפול והנגשה.
*יש עוד הרבה מה לעשות, אבל זה התחלה. זה איזשהיא התעוררות.
*אז כן, יש התעוררות, אבל יש עדיין הרבה עבודה. נראה לי כשהעיריה רוצה, היא עושה. תראו למשל ממש מול המועדון סידרו אנשי העיריה רמפת עליה לנוחיותם של בעלי כלי הרכב ברחוב. במועדון מקווים הנכים שהעיריה תתפנה לטפל עכשיו גם בבעיות בתוך המועדון.
*לסדר במיידית, לפחות שירותים לנכים בכיסא גלגלים. שיוכלו להיכנס לבד, לעשות את מה שצריך.
*זה דחוף לנו, דחוף דחוף. שאנשים באים, לא נעים להגיד שמבחינת שירותים, הנכים לא יכולים להיכנס בפנים. אז יש כאלה שלא יכולים להתאפק. אז הם לא באים למועדון.
*קשה כל הזמן לבקש. זה משפיל כל הזמן לבקש.
*צודקים, עוד ארוכה הדרך.
נועה: כן, את הכניסה סידרנו, עכשיו נצליח לנסות לסדר גם את הבפנים, את המבנה. תודה רבה לך זוהר.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן