Skip to main content

חדשות

טקס חנוכת כספומט לבעלי מוגבלויות בת"א, יובל וגנר, יצחק הרצוג ("היום הזה" רשת ב')

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

קובי ברקאי מראיין את יובל וגנר, יו"ר עמותת "נגישות ישרל" לרגל חנוכת כספומט לבעלי מוגבלויות בת"א. האיון נערך במסגרת תוכנית הרדיו "היום-הזה" המשודרת ברשת ב' של "קול-ישראל".

 

להלן תמליל הראיון:

קובי ברקאי: כספומט המותאם לבעלי מוגבלויות, ראשון מסוגו בישראל ומהיחידים בעולם, נחנך לפני שעה קלה בסניף בנק לאומי שבגן העיר בתל אביב. במעמד נכח גם שר הרווחה, יצחק הרצוג. בניידת השידור שלנו בגן העיר בתל אביב נמצא כתבנו, שלום לך.
כתב: קובי שלום. אני נמצא כרגע בגן העיר, היכן שהסתיים לא מזמן טקס חניכתו של הכספומט הראשון בארץ שמותאם לבעלי מוגבלויות, ובמיוחד לעוורים. הצבת הכספומט שנמצא בסניף בנק לאומי היא פרי של שיתוף פעולה של משרד הרווחה, בנק לאומי ועמותת נגישות ישראל. מנכ"ל העמותה, יובל וגנר, בעצמו בעל מוגבלות, מונה את סוגי השירותים הניתנים בסניף.
יובל וגנר: כספומט שמאפשר, הן לעוורים, הן לאנשים על כיסאות גלגלים, הן למוגבלי הליכה, קשישים ונמוכי קומה, דרך דלפקים מונמכים ומיוחדים בתוך הסניף, דרך זה שגם לקויי שמיעה יכולים לקבל שירות כמו כל אחד אחר.
כתב: השר הרצוג מלווה במנכ"ל הבנק, גליה מאור, ניסה את הכספומט המיוחד המאפשר לעיוור באמצעות מערכת שמע להתגבר על מוגבלותו. לאחר מכן פרש בפנינו את תוכניות משרדו.
השר יצחק הרצוג: ראשית אנחנו מעודדים נכים לצאת מן הבית לקהילה ולעבודה. בכך אנחנו נשלים חקיקה עד סוף השנה שכבר עברה בקריאה ראשונה ונותנת תמריץ לאדם הנכה לצאת לעבודה מבלי שתיגרע קצבתו. הביטוח הלאומי מעודד פיתוח של מבנים ושירותים ציבוריים, ופה למשל זאת יוזמה של הבנק.
כתב: הרבה חיוכים נראו בטקס החניכה, יש רק לקוות שנראה חיוכים כאלה בטקסים דומים בכל רחבי הארץ בהקדם האפשרי. אני רוצה להודות לצוות הטכני, איתן אלפסי הטכנאי והנהג… סיפו.
קובי ברקאי: תודה גם לך, ותודה לכולכם משידור בגן העיר בתל אביב.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן