Skip to main content

חדשות

יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל – בפארק האקטיבי של קוקה קולה במכון וינגייט, יש נגישות מלאה לנכים

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

חגי גולן מראיין את יובל וגנר בנושא הפארק האקטיבי של קוקה קולה במכון וינגייט, אשר יש נגישות מלאה לנכים. הראיון נערך במסגרת תוכנית הרדיו "עסקים באוויר" המשודרת ברדיו 99.

להלן תמליל הראיון:

חגי גולן : ואנחנו עוברים במסגרת המחוייבות של רדיו 99 לקהילה, אנחנו מדברים עם יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל.
יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל : בוקר טוב.
חגי גולן : אז בימים אלה נערך הפארק האקטיבי של קוקה קולה במכון וינגייט, ובפארק יש לראשונה נגישות מלאה לנכים. אתם יכולים לרשום לעצמכם הישג קטן.
יובל וגנר : כן, אתה יודע, וזה לא סוד, בארץ יש מעל 500,000 אנשים עם מוגבלות, מתוכם 150,000 עם מוגבלות קשה, בסופו של דבר זה אנשים, אנשים שאוהבים כמו כל אחד לצאת ולבלות בעיקר בחגים עם הילדים כמשפחות, ואנחנו נורא שמחים שהפארק האקטיבי של קוקה קולה עשה כל מה שביקשנו על מנת שבאמת אדם עם מוגבלות בהליכה, או מוגבלות של כיסא גלגלים, יוכל להגיע לפארק ולהשתתף ולהנות ולבלות,
חגי גולן : מה זה אומר נגישות מלאה לנכים?
יובל וגנר : זה אומר קודם כל הוסדרו חניות נכים, הוסדרו שירותי נכים בכל האיזורים במתחם, צוות המקום סייע במקומות שבהם היה שיפועים, אז עזרו בסיוע. המתקנים ברובם היו מותאמים, היו שמה אנשים קטועים, אנשים על כיסאות גלגלים שעשו אומגות, עשו קיר טיפוס, כולנו זוכרים את הטראומה שהיתה לפני שנה, שנה וחצי, שלא איפשרו לנכים להיכנס ללונה פארק בראשון לציון, והנה פה דוגמא של מתקני אקסטרים, שאיפשרו לנכים קשים לעשות את המתקנים בלי שום בעיה, זה פשוט היה כיף לראות את זה. עכשיו תראה, בארץ יש המון המון פסטיבלים בחגים,
חגי גולן : כן, זה היה בדיוק השאלה הבאה שלי היתה. מה קורה באמת בפסטיבלים אחרים? באירועים אחרים בחג הסוכות? אתם רואים מודעות נמוכה לכל העניין הזה של הנגישות לנכים?
יובל וגנר : תראה, העמותה לנגישות ישראל עושה המון המון פעילות מול המון המון מפיקים, וחל שיפור, אני שמח לבשר שחל שיפור. הנקודה שעדיין אנחנו עומלים עליה קשה, אתה מכיר את ה, יש כלל נורא נורא פשוט בעולם הפרסום. אם יש לך מוצר מסויים אבל לא פרסמת אותו, אף אחד לא יקנה אותו. פה בעניין הנגישות, זה עניין קריטי. זאת אומרת גם כשעושים פסטיבל והוא נגיש, אבל אם לא מפרסמים אותו במודעות, באתרי אינטרנט של הפסטיבלים ובתוכניות טלוויזיה ש, תוכניות טלוויזיה רדיו ובעיתונים מייחצנים הרבה מאוד את כל האירועים והפסטיבלים. נורא נורא פשוט. כמו שאתה עושה עכשיו.
חגי גולן : כן.
יובל וגנר : תוסיף שורה, תוסיף משפט שאומר הפסטיבל הזה הוא גם נגיש לאנשים עם מוגבלות, ואנחנו נראה יותר ויותר אנשים עם מוגבלות שיוצאים מהבית ונהנים כמו כל אחד אחר.
חגי גולן : אתם מרגישים שהחברות שעורכות, שמארגנות את האירועים האלה צריך במובן מסויים להכריח אותן לנקוט בכל אותם אמצעים בכדי שתהיה נגישות? או שהמודעות לעניין הזה הולכת וגוברת, ובעצם עושות את זה בנכונות מלאה?
יובל וגנר : המודעות הולכת וגוברת וכרגיל וזה החברות הגדולות והמתקדמות עושות את זה לא מחובה, אלא מרצון, והבנה שזה הדבר הנכון שיהיה, ופה יש דבר גם אנשים עם מוגבלות הם לקוחות של החברות הגדולות,
חגי גולן : זה גם מוסיף להם בסופו של דבר מבחינת התדמית שלהם, לא?
יובל וגנר : זה גם משפר את התדמית, זה גם הדבר הנכון מבחינת שיוויון, וגם הדבר הנכון מבחינה עיסקית. עסק נגיש, ידוע היום שעסק נגיש הוא עסק מרוויח. אני גם מוכרח באותה הזדמנות להתייחס לאייטם הקודם שלך,
חגי גולן : רק ממש בקיצור, כי אנחנו חייבים לסיים.
יובל וגנר : לצערי הרב, המגה קומפלקסים הגדולים,
חגי גולן : אין נגישות.
יובל וגנר : לא מספיק נגישים לאנשים עם מוגבלות,
חגי גולן : כן, זה נדבר,
יובל וגנר : בעיקר הם לא מספיק נגישים לכיסאות גלגלים,
חגי גולן : נדבר על זה ב,
יובל וגנר : הרבה פעמים המקומות הם בשורות הראשונות,
חגי גולן : 100 אחוז, אנחנו חייבים לסיים, יובל, אנחנו נדבר על זה בהזדמנות אחרת, אני מבטיח. תודה רבה יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל, בוקר טוב.
יובל וגנר : וחג שמח לכולם.
חגי גולן : חג שמח.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן