Skip to main content

חדשות

יובל וגנר: "כי אף אחד לא דואג לתקנות הנגשת התחבורה הציבורית לכל בעלי המוגבלויות" (רשת ב')

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

מקור: "היום הזה", רשת ב' של קול-ישראל

יגאל רביד:  בכינוס תחבורה ציבורית בים המלח דנו היום בצורך בנגישות התחבורה הציבורית לציבור נכים ואנשים עם מוגבלויות. מפעילי האוטובוסים וראשי רשויות מגלגלים את הכדור זה אל זה, יש מי שטוענים שתקנות ההנגשה, הנגשה מלשון נגיש כלל אינן מעודכנות. כתבנו לענייני תחבורה אלון שני באולפן בתל אביב.
אלון שני:  כן, שלום יגאל.
יגאל רביד:  מה קורה?
אלון שני:  בעיקר תירוצים יכלו היום לשמוע ציבור הנכים בכינוס התחבורה הציבורית שנערך בים המלח בפנל שבו עסקו בנגישות האוטובוסים לציבור האנשים עם המוגבלויות. מיקי לוי, מנכ"ל אגד תעבורה שייצג את מפעילי התחבורה הציבורית אומר בדיון כי המפעילים עושים את כל המאמצים ומשקיעים כסף רב בהנגשת האוטובוסים לאותו ציבור.
אבל הבעיה היא שתחנות האוטובוס הן אינם נגישות והנושא נמצא בכלל יגאל באחריות הרשויות המקומיות. אלא שנציג הרשויות המקומיות מצידו טוען שתקציב המדינה שמקצה משרד התחבורה לנושא אינו מספיק ובטווח נותר ציבור הנכים. מאז חוקק חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות לא נעשה כמעט דבר, אומר לנו יובל וגנר, מנכ"ל עמותת נגישות ישראל והוא מציין שהתקנות שנקבעו כבר לפני עשור ויחייבו התקנת כתב ברייל בתחנות האוטובוס מציעות פתרון מיושן ולא עדכני. נשמע.
יובל וגנר, מנכ"ל עמותת נגישות ישראל:  מאז תשעים ותשע שחוקק פרק התחבורה הציבורית הנגישה בעצם כולם ישנו, ורק לפני שמונה חודשים פתאום נזכרו שיש כאן תקנות שחייבים ליישם אותם. אבל מה? שכחו שעברו שנים רבות מאז שהתקנות נכתבו ובעצם אנחנו עמותת נגישות ישראל רואים שהם מאוד מאוד מיושנות ובכלל יש ספק אם יספקו את הסחורה שמשמעותה תחבורה ציבורית נגישה לכל סוגי האנשים עם מוגבלות.
אנחנו פנינו לשר התחבורה לעצור לפסק זמן קצר של ארבעה חודשים בין רגע להפוך לתקנות למודרניות כאלה שהשתמשו בטכנולוגיה לשרת חמש מאות אלף אנשים עם מוגבלות שיעשו שימוש בתחנות באותו מחיר כנראה אפילו יותר בזול.
אלון שני:  אז זו הצעת הייעול של עמותת נגישות ישראל. הם אומרים שברייל יתן מענה אך ורק לאלפיים אנשים בלבד ומנסים לשנות את התוכנית שכרגע מקובלת על משרד התחבורה. אבל יגאל במשרד התחבורה לפי שעה אומרים אנחנו נדון איתם ונבחן את ההצעות. אבל נראה שלא ממש בוער להם. אנחנו יגאל נאמר שככל הנראה למשרד התחבורה אין ממש מה למהר האוטובוסים הרי כבר עכשיו וגם כנראה יפסחו על ציבור הנכים שיישארו בתחנות.
יגאל רביד:  לצערנו, אלון שני.
אלון שני:  לצערנו.
יגאל רביד:  תודה רבה לך.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן