Skip to main content

חדשות

יובל וגנר, מנכ"ל "נגישות ישראל" על אירועים ופסטיבלים נגישים לנכים (גלי-צה"ל)

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

דליק וולניץ מראיין את יובל וגנר בנושא נגישות לנכים. הראיון שודר במסגרת תוכנית הרדיו "יוצאים לאור" המשודרת בגלי-צה"ל.

להלן תמליל הראיון:

דליק ווליניץ": אנחנו הבוקר משוחחים עם יובל וגנר שהוא מנכ"ל נגישות ישראל, נספר שיובל הוא נכה צה"ל טייס לשעבר בחיל האוויר, עדיין משרת בחיל האוויר והוא המקים והאחד האנשים הפעילים ביותר בעמותת "נגישות ישראל", בוקר טוב יובל,
יובל וגנר, מנכ"ל "נגישות ישראל": בוקר טוב,
דליק ווליניץ": מה שלומך הבוקר?
יובל וגנר, מנכ"ל "נגישות ישראל": שלומי טוב.
דליק ווליניץ": יפה אז אנחנו אל תדאג אני לא אומר לך לא נכנס איתך לשום ראיון אישי, אני, אנחנו לקראת סוכות, ואני מבין שיש עדיין בעיות קשות אם כי גם דברים מעודדים בכל מה שקשור לנגישות של נכים למופעים בחג.
יובל וגנר, מנכ"ל "נגישות ישראל": כן, אתה יודע אנחנו עברנו את הקיץ, ובקיץ היו הרבה מאוד מופעים ופסטיבלים ועברו את ראש השנה ואנחנו מתקרבים לסוכות ובדצמבר לפסטיבלים בחנוכה ויש בארץ מפעל ענק של יזמות המון מפיקים המון המון פסטיבלים דברים מדהימים שאתה יודע החל מפסטיבל ראינו שיש היום מתוכננים לנו כדורים פורחים ביוטבתה ובאבו-גוש הפסטיבל הידוע ופסטיבל עכו והמון המון פסטיבלים. אבל אנחנו אנשים עם מוגבלות חמש מאות אלף איש בישראל עשרה אחוז מהמדינה רוצים גם להשתתף רוצים להיות ולבלות וליהנות מהדבר הנפלא הזה.
אנחנו בעמותת נגישות ישראל עובדים מאוד מאוד קשה כדי לשכנע ולהסביר וללמד את המארגנים איך לעשות את זה שגם אנשים עם כסאות גלגלים אנשים שהם מוגבלים בהליכה אנשים שהם לקויי שמיעה אנשים שהם לקויי ראיה יוכלו גם הם עם משפחותיהם לבוא ולהשתתף.
והבשורה הטובה זה שחל שיפור אבל אחד הדברים שאני רציתי לספר לך עליהם זה פטנט חדש שהמצאנו כדי לעודד את המפיקים את הפסטיבלים להיות נגישים זה עשינו אות חדש אות האירוע הנגיש שבעצם כל מפיק פסטיבל כל מקום כזה כל מופע כזה שהוא נגיש ישים את הסמל הזה על הפרסומים שלו בעיתונים, על הפרסומים באתרי האינטרנט ואז אותו אדם עם מוגבלות יוכל כבר שהוא קורא את העיתון ביום שישי ורואה את הפרסומים של הפסטיבל לדעת אוו לכאן אני יכול להשתתף.
דליק ווליניץ": צריך לזכור, זה משהו שחייבים להעיר שמדובר גם ב… אני לא מדבר על הצד אנושי שהוא אמור להיות לפחות מובן מאליו, שמדובר בכוח כלכלי גדול כשמדובר בחצי מיליון איש מדובר בכוח כלכלי גדול כך שאותם המארגנים עושים קודם כל טובה לעצמם בכך שהם מגישים את האירועים שלהם.
יובל וגנר, מנכ"ל "נגישות ישראל": נכון כי זה לא רק חצי מיליון, זה חצי מיליון
דליק ווליניץ": ובני משפחותיהם
יובל וגנר, מנכ"ל "נגישות ישראל":  שמגיעים יחד עם משפחתם
דליק ווליניץ": כמובן כמובן
יובל וגנר, מנכ"ל "נגישות ישראל": המכפלה של בין פי שתיים לפי ארבע,
דליק ווליניץ": כן
יובל וגנר, מנכ"ל "נגישות ישראל": והיום הבוקר אני שמח לספר שאנחנו בעצם משיקים את האות הזה והראשונים לקבל אותו זה הפארק האקטיבי שיהיה בסוכות במכון וינגט הפארק האקטיבי של קולה קולה שבאמת ארוע שהוא איש שאוהב וקשוב לתחום הבריאות, וכמה שזה ארוע מסובך עם כל מיני מתקנים של אקסטרים וקירות טיפוס ואלף ואחד דברים שהם בעולם הכושר, אנשים עם מוגבלות יוכלו להגיע ולהשתתף להיות שווים בין שווים, אקטיבים בין האקטיבים. כי מוגבות אתה יודע זה בראש,
דליק ווליניץ": כן
יובל וגנר, מנכ"ל "נגישות ישראל": אפשר לעשות היום אנחנו יודעים שאנשים עם מוגבלות יודעים לעשות הכל והרבה פעמים ממעיטים מיכולתם אבל את המדליות מי שמביא הכי הרבה מדליות בישראל זה אנשים עם מוגבלות.
דליק ווליניץ": וודאי באולימפיאדת הנכים יש הכי הרבה
יובל וגנר, מנכ"ל "נגישות ישראל":  נכון
דליק ווליניץ": כן, כן
יובל וגנר, מנכ"ל "נגישות ישראל": ואני ממליץ לכל המאזינים שכרגע מופיעים, כל מי שבעצמו עם מוגבלות או מכיר חבר עם מוגבלות אתם מוזמנים להקיש בגוגל "נגישות ישראל" בתוך האתר יש לוח אירועים ושם מופיע מידע על נגישות כל האירועים שיהיו בסוכות.
ושוב מבארוק לזוכים הראשונים בקוקה קולה ואני כמו שאמרתי
דליק ווליניץ": יובל וגנר אני רוצה להגיד לך משהו, בכל זאת משהו אישי, אני חושב אני יודע שאתה לא לבד ושזה קבוצה של אנשים עושה את זה ביחד אבל זה פשוט מפעל ענק מנקודת אפס למצב שבו תחנות דלק וקניונים והבנקים עכשיו הופכים להיות נגישים דברים שהם מובנים מעליהם לאנשים שאין להם בעיות תנועה או ראיה או שמיעה, והם כל כך קריטיים לאוכלוסייה הזאת ותודה אישית לך.
יובל וגנר, מנכ"ל "נגישות ישראל": תודה לך אבל אתה יודע בגלל שאנחנו מדברים עכשיו בבוקר אני מניח שרבים מהמאזינים הם ברכבים, יש לי בקשה אחת נוספת מכל המאזינים, אנא אל תחנו בחניות נכים. תשאירו אותם לאלה שבאמת צריכים.
דליק ווליניץ": יובל וגנר תודה רבה לך
יובל וגנר, מנכ"ל "נגישות ישראל": תודה רבה ובוקר טוב,
דליק ווליניץ": בוקר אור.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן