Skip to main content

יוזמה מצוינת להנגשת כניסה למקלט ציבורי

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

כפי שזכור היטב, נהריה, הממוקמת כעשרה קמ' מהגבול עם "חיזבלנד", וספגה כ-1000 נפילות של קטיושות על העיר. הנכים והקשישים סבלו מאוד בגלל אי יכולתם לרדת למקלטים, ולרוב הסתמכו על מזלם…

היוזמה הזאת מהווה דוגמה ארצית, כי היום ידוע שטילי האויב יכולים להגיע לכל נקודה בארץ!

בימי מלחמת "לבנון השנייה", אותו מקלט איכלס מספר משפחות יוצאי צ'ילה, ארגנטינה ורוסיה.

 

עתה, בימים רגילים, המקלט משמש למרכז פעילויות תרבותיות וחברתיות של עולים יוצאי אמל"ט, בנהריה. רובם מבוגרים, וחלקם נכים ומוגבלי ניידות.
מתוך מצוקת מקום לפעילות חברתית, העירייה מאפשרת לעמותה "התאחדות עולי אמריקה הלטינית" להשתמש במקלט מס. 722, הנמצא ברח' המגינים 2 פינת קפלן, נהריה.
כיום יש מעל 300 משפחות של יוצאי אמל"ט, בעיר. רובם מבוגרים, וחלקם נכים ומוגבלי ניידות. הרמה הכלכלית של רובם: נמוכה, בעיקר לנוכח מצוקת התעסוקה בעיר. יש ביניהם מהנדסי בניין, אדריכלים, סוכני נסיעות, סופרים וכו', אבל הם נאלצים לעבוד בעבודות ניקיון וצביעה.

 

כדי להגיע לפעילויות, חייבים לרדת ולעלות כשתי קומות! הדבר בלתי אפשרי לאותם מבוגרים מוגבלי ניידות. הקושי הנ"ל מונע פעילות חברתית מהרבה עולים חדשים ולכן מקשה על קליטתם החברתית.
נוסף על כך ומעבר לפעילות חברתית, במקרה של הפגזה חוזרת על נהרייה, אותם אנשים יישארו ללא יכולת הגנה בגלל מוגבלותם.
לאור האמור לעיל, נמצא פתרון  ע"י התקנת מעלית כיסא במקלט שבנדון.
המערכת עלתה כ-30,000.00 ₪, לכן, אירגון OLEI הצליח לקבל תרומות מתורמים מארה"ב וספרד ומקווה להשלים את המחצית השנייה ע"י חסויות ופעולות התרמה נוספות.

 

השת"פ בין הארגונים יד שרה, OLEI, ועיריית נהריה, תורמת לשיפור חוסן נכי העיר והקליטה החברתית של העולים יוצאי אמריקה לטינית בנהרייה,

 

ומהווה דוגמה למען הנגישות של המקלטים בכל הארץ!!

אדם עם מוגבלות משתמש במעלית כיסא במקלט

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן