Skip to main content

חדשות

יולי אופק נלחמת על הזכות לבחור, מכיוון שלטענתה אין לנכים נגישות במחצית מהקלפיות (מבט)

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

מקור: מבט לחדשות

מירב מילר: המפלגות הקטנות נאבקות, כדי לעבור את אחוז החסימה, כזאת היא "כוח להשפיע" מפלגת הנכים, אבל עוד לפני שייבחרו לכנסת, הם נלחמים על הזכות לבחור, מכיוון שלטענתם אין לנכים נגישות במחצית מהקלפיות. יולי אופק.
עו"ד יעל אלבג, מפלגת "כוח להשפיע": נבחר במפלגת הנכים לכנסת.
יולי אופק: שוק מחנה-יהודה, עורכת-הדין יעל אלבג, מקום שני במפלגת "הכוח-להשפיע", מפלגת הנכים, היא הפכה לנכה בעקבות מחלה, אבל היא מעידה על עצמה, שדאגה לנכים ולמוגבלים עוד לפני כן, עכשיו היא מתאמצת בעזרת פעיל ממפלגתה, להגיע לכמה שיותר בוחרים.
עו"ד יעל אלבג, מפלגת "כוח להשפיע": קהל הבוחרים שלנו למרבה הפלא גם בסקר יצא בריאים, קודם כל הנכים, אנחנו פונים לנכים היום, הם די מאוכזבים, הם כבר לא מאמינים למערכת.
יולי אופק: סקר שנעשה לתוכנית "יומן", חוזה לא יותר מ-30,000 בוחרים למפלגת "הכוח לשנות", כלומר, הרבה מתחת לאחוז החסימה, אבל הם בטוחים שיזכו לכמה מנדטים.
יוחאי דוק: האוכלוסייה הזאת היא מליון מוגבלים, מליון!
יולי אופק: כמה ייבחרו בכם לדעתך?
יוחאי דוק: אני מאמין כמה שיותר, אני רוצה כמה שיותר, ואני מאמין שאנחנו נגיע לכנסת, לפחות חמישה מנדטים.
יולי אופק: בעוד יומיים נדע נע צדק, בינתיים בולט במצע החברתי שלהם, מאבקם למען הכבוד, לא רק הכסף, הם מבקשים לבטל את הוועדות הרפואיות המשפילות, להגדיל קצבת ניידות, לעודד העסקת  מוגבלים ובעיקר להשלים וליישם את החקיקה בכל הנוגע לנגישות ושוויון לאנשים עם מוגבלויות, כאן המלכוד. לטענתם, רק מיעוט מהנכים, יוכלו להגיע לקלפיות.
יוחאי דוק: הקלפיות במדינה, הם כחמישים אחוז לא נגישות, אבל בנוסף לכל, על זה שאין קלפיות נגישות, אין גם הסעות לנכים, בשביל להביא אותם לקלפיות!
יולי אופק: הם ערערו הבוקר לוועדת הבחירות ועם הנתון ש-50 אחוזים מהקלפיות אינן נגישות, הרי גם בבחירות האלה, לא יוכלו הנכים למלא את זכותם האזרחית, והפעם הם אומרים, זה ייפגע ביכולת שלנו להיכנס לכנסת.

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן