Skip to main content

יום הנכה בסימן נגישות אלקטרונית

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

השבוע יצוינו יום הנכה הבינלאומי והיום הבינלאומי לנגישות אלקטרונית (E-Accessibility ) בחסות האו"ם. הכנסת תעלה את נושא הנגישות האלקטרונית לסדר היום בוועדות השונות.

על פי נתוני איגוד האינטרנט הישראלי, כ-25% מאזרחי ישראל מתקשים או לא מסוגלים לגלוש באינטרנט. מדובר בעיוורים וכבדי ראייה, חירשים וכבדי שמיעה, עיוורי צבעים, פגועי גפיים עליונות, אנשים הסובלים מרעידות בידיים או מתקשים במוטוריקה עדינה, בעלי לקויות למידה, וכן עולים חדשים ובני מיעוטים שאינם שולטים בשפה העברית.

לרגל יום הנכה הבינלאומי יתקיימו בוועדות הכנסת השונות דיונים בנושא הנגישות, בהם מדיניות בעלי מוגבלויות לצה"ל בוועדת חוץ וביטחון, הנגשת ההשכלה הגבוהה לסטודנטים בעלי מוגבלות לא נראית בוועדת החינוך התרבות והספורט ודיונים נוספים.

ביום שני, 4.12.06, תציין ועדת המדע והטכנולוגיה את היום הבינלאומי  לנגישות  אלקטרונית בחסות האו"ם, ותדון בהקמת מאגר מידע ארצי לטכנולוגיות מסייעות לאנשים עם מוגבלות. הישיבה בוועדת המדע והטכנולוגיה היא ישיבה מקוונת, והציבור יוכל לעקוב אחריה ולהגיב דרך אתר האינטרנט של הכנסת.

ביום שלישי, 5.12, יוענק באודיטוריום הכנסת פרס "אות השוויון" לאנשים פורצי דרך בנושא הנגישות. הפרס מוענק על ידי השדולה ונציבות שוויון לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים.

בתאריך 20.12.06 יתקיים בבית הלוחם בתל אביב אירוע לציון יום האישה הארצי לנכות צה"ל .

משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה החל להפעיל בתחילת חודש נובמבר מוקד מידע טלפוני לקבלת פרטים על שכר מינימום לאנשים עם מוגבלות. זאת כדי לעודד את שילובם במקומות עבודה ולאפשר להם להתקדם תוך מיצוי יכולותיהם וקבלת שכר הולם. שאלות למוקד ניתן להפנות:
 טלפון 1-700-70-78-71
 דואר אלקטרוני

 נגישות ישראל: אירועים לרגל יום הנכה הבינלאומי
 מדריך זכויות לאנשים עם מוגבלות
 קהל יעד אנשים עם מוגבלות
 ארגון נכי צה"ל
 משרד הביטחון: אגרת ראש אגף השיקום
 נגישות טכנולוגית 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן