Skip to main content

חדשות

יום עיון "אקדמיה נגישה" בקריה האקדמית אונו

קטגוריה: חדשות העמותה

ביום שני ה-2.2.15 ערכה הקריה האקדמית אונו ביחד עם עמותת נגישות ישראל יום עיון "אקדמיה נגישה". ביום זה השתתפו כ- 240 אנשי סגל מנהלי ואקדמי.

 

המשתתפים נהנו מיום חווייתי בו נחשפו לתחום הנגישות, הכירו את סיפורם האישי של אנשים עם מוגבלויות וכן רכשו כלים להענקת שירות נגיש לקהל הסטודנטים והסגל באקדמיה.

ההכשרה נפתחה בהרצאה מקצועית מבוא לנגישות, שהעבירו עו"ד מיכל רימון- מנכ"לית עמותת נגישות ישראל, והגב' ליאת אורי- מנהלת מחלקת החינוך בעמותה.

בהרצאה נחשפו המשתתפים למושגי יסוד מעולם הנגישות, היכרות עם המוגבלויות השונות ומשמעותן, בדגש על סטודנטים עם מוגבלות. היכרות עם נגישות המתו"ס (מבנים תשתיות וסביבה), נגישות השירות ומתן כלים לשירות נגיש – כיצד אנו יכולים לייצר סביבה אקדמית נגישה.

בחלק השני של היום עברו המשתתפים בין ארבע תחנות התנסות חווייתיות המדמות מוגבלויות שונות (בראייה, בשמיעה, בניידות ולקויות למידה). בכל תחנה המשתתפים זכו להכיר באופן אישי אנשים עם מוגבלויות שונות אשר סיפרו את סיפורם האישי- ההתמודדויות, ההצלחות והקשיים אותם עוברים יום-יום. מפגש זה ייחודי בהיותו מאפשר לקהל להתחבר אל האדם העומד מולו ממקום של סקרנות ורצון להכיר- "לשבור את קיר הזכוכית"

בתחנת מוגבלות בראייה – המשתתפים עברו סדנה בעיניים מכוסות, כך התמודדו עם אלמנטים ופעולות עימם מתמודד אדם עם מוגבלות בראייה בחיי היום יום.

בתחנה מוגבלות קוגניטיבית – המשתתפים חשו כיצד מרגיש אדם עם לקות למידה: דיסגרפיה, דיסקלקוליה, דיסלקסיה דרך קריאה של קטעים מורכבים בליווי הפרעות אודיטוריות וויזואליות ויצירת חוויה המדמה את נקודת מבטו של אדם עם דיסלקסיה.

מוגבלות בניידות – המשתתפים עברו "מסלול מכשולים" על כסא גלגלים ופגשו בקשיים התפקודיים הכרוכים בכך, כמו עלייה על דשא, על משטח ביוב והיתקלות במכשולי דרך.

מוגבלות בשמיעה – באמצעות משחקי תקשורת ושימוש בשפת הסימנים המשתתפים הבינו איך מתקשרים עם אדם שיש לו מוגבלות בשמיעה.

תגובות הקהל:

"הסדנאות הייחודיות עבדו על כל החושים ויצרו יותר פתיחות והבנה לסוגי המוגבלויות"

"אני חושבת שזה חשוב להיות נגיש לא רק בין העובדים ובין הסטודנטים אלא גם בין העובדים לעצמם".

"היום הזה נתן לכולנו את המודעות לנושא הנגישות. כולם צריכים להיות מודעים לזה ולהעביר זאת גם לאחרים. בעיני זה חייב להיות חלק מתוכנית הלימודים, ואני חושבת שיש לכם תפקיד ללכת למשרד החינוך ולדרוש שעות בתכניות הלימודים.."

"ראיתי שגם אדם עם מוגבלות יכול לעשות הרבה דברים אחרים.. זה נותן אנרגיה שכן אפשר לעשות הכול.."

"אנו נעביר הצעות, קטנות כגדולות, להסרת מחסומים שקיימים אצלנו בקמפוסים ועד עתה לא הבחנו בהם או לא הבנו את מלוא משמעותם".

תודות

תודה גדולה ל"קריה האקדמית אונו" על היוזמה והנכונות לקיים יום נגישות זה.

תודה רבה למיכל עמנואל שליו – מנהלת מרכז תמיכה ונגישות אקדמית, לאסנת גורן – מנהלת משאבי אנוש, לשרי אבן – משאבי אנוש סגל אקדמי, שסייעו להצלחת יום זה בכל שלב בדרך.

 

  

 

המשתתפים ביום העיון חווים מוגבלות בידיים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן