Skip to main content

יום קריירה לאנשים עם יכולות

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

אני בחורה בת 33 בעלת תואר שני במידענות ותעודה בעיתונאות.

יש לי מעל 7 שנות נסיון ואפילו הוצאתי ספר לאור ("אהבה על גלגלים" – בפרדס הוצאה לאור).
 
כבר זמן רב שאני מחפשת עבודה ו…לא מוצאת הרבה מעבר לפרוייקטים.

עשיתי כבר מנוי באולג'ובס, סרקתי את כל האינטרנט עבור משרות ואפילו שלחתי עצמאית קורות חיים לחברות שונות. עשיתי כל זאת ולא מצאתי עבודה. טוב, בטח רבים מכם מרימים את הראש וחושבים לעצמם – מה כל כך מוזר כאן? להרבה אנשים קשה למצוא עבודה, זה ממש לא חריג.

אז נכון, יש בזה משהו. אבל אצלי המצב קצת שונה. הרבה פעמים חוזרים אלי לאחר שליחת קורות החיים, רוצים ישר לזמן אותי לראיון והכל טוב ויפה עד ש… הם מבינים שאני צריכה לעבוד מהבית.

באותו רגע, המשרה כבר הופכת ללא רלוונטית ואני חוזרת לשליחת קורות החיים, שבהם כדרך אגב, מצויין שאני צריכה לעבוד מהבית בשל סיבות רפואיות. אה, כן – שכחתי את הפרט הקטן הזה – אני נכה, אמנם לא בכיסא גלגלים, אך בשל שינויי לחץ דם וסחרחורות רבות, אני פשוט ניידת רק במוניות. אם אעבוד במשרד, מן הסתם מרבית המשכורת שלי תבוזבז רק על הנסיעות במוניות.

בעיה זו גרמה לי להבין שמשהו חייב להיעשות, בעיקר מכיוון שאני לא היחידה. יש הרבה אנשים עם מוגבלויות, שיש להם הרבה מה להציע והם מוכנים לעשות זאת ברצון רב ולפרק זמן ארוך.

מחשבות אלו הביאו אותי לעשות דבר שלא עשיתי מעולם – וזה לארגן ארוע עסקי – יום פתוח – בו חברות יגיעו עם משרות ואנשים עם מוגבלויות יגיעו עם קורות חיים. מה המטרה? מפגש מחפשי עבודה עם מעסיקים פוטנציאליים, כמו בכל יום קריירה אחר, רק שהפעם יום הקריירה מיועד לאוכלוסיה קצת אחרת – לאנשים עם מוגבלויות ועם הרבה יכולות.

אז מה עושים? האמת שבתור התחלה כלל לא ידעתי איך לגשת לארגון, שכן עד כה רק ארגנתי מפגשים חברתיים. אז החלטתי לשלוח מייל לכל המכותבים שלי ולהפיץ בפייסבוק ולפני שהבנתי מה קורה – העניין התחיל לזרום בעצמו.


הזדמנות אמיתית למצוא עבודה כשווים בין שווים. יום הקריירה המיוחד

כצעד ראשון, YNET קריירה פנו אלי בבקשה לסקר את הארוע, דבר שהקפיץ את העניין לרמות גבוהות. במקביל אנשים נרתמו לעזרה ואולג'ובס הציעו מקום אצלם בנתניה. מובן שהלכתי דבר ראשון לוודא כי המקום נגיש מספיק ורק אז סיכמתי איתם שהאירוע אכן יתקיים אצלם. אז הנה הפרטים המדוייקים:

יום הקריירה לאנשים עם מוגבלויות יחול ב-15 באפריל 2010 בין השעות 11:00 ל-16:00 במשרדי ALLJOBS ברחוב אריה רגב 6 בנתניה.

מה יהיה ביום עצמו? יהיו כ-13 עמדות שיאיישו חברות שיוחלפו לסירוגין, לערך כל שעתיים. כל נציג של חברה ייתן הצעות תעסוקה ומחפשי העבודה יוכלו למסור לו את קורות החיים שלהם. מאולג'ובס יציעו משרות מהמאגר שלהם, וכן יסייעו לתקן קורות חיים, עבור מי שיזדקק לכך.

כעת אני פונה לחברות גדולות ומובילות במטרה שנציגים של מחלקות משאבי האנוש שלהם יגיעו ויציעו משרות למחפשי עבודה. בנוסף – אני פונה לארגונים ועמותות שרוצים ומוכנים לסייע בעניין, ולבסוף – פונה לכל אוכלוסיית בעלי המוגבלויות (פיזיות/נפשיות/עיוורים/חרשים…) במטרה לתת לכולם הזדמנות שווה למציאת עבודה.

אני לא יכולה להבטיח שאכן כל הבאים לאירוע יזכו לקבל עבודה, אך לפחות תהיה להם הזדמנות כמו לכל אחד אחר…

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן