Skip to main content

חדשות

יו"ר נגישות ישראל בפנייה לעצור הפעלת מכשירי אולטרא סוניים

קטגוריה: חדשות העמותה

להלן תוכן המכתב כפי שנשלח לראש עיריית ת"א מר רון חולדאי ולמר רוני אכר מנכ"ל אחוזת חוף.

אנו נעדכן בתגובות לכשיתקבלו במשרדנו.

 

לכבוד

 

רון חולדאי – ראש העיר

 

תל אביב

 

 

רוני אכר – מנכ"ל

 

אחוזת חוף

 

 

הנדון :הפעלת מכשירי אולטרא סוניים לשם הרחקת בע"ח בעיר תל אביב יפו

 

 

עמותת  נגישות ישראל (ע"ר, מלכ"ר) הוקמה בשנת 1999 העמותה פועלת בכל הכלים שברשותה כדי לקדם את  הנגישות הפיזית והחושית בישראל למקומות, מידע וטכנולוגיה, על מנת לאפשר את השתלבותם בחברה, בכבוד, שוויון, בזכות, ובמקסימום עצמאות של אנשים עם מוגבלות החיים בישראל ובני משפחותיהם.

 

 

במהלך סוף השבוע האחרון הובא לידיעתנו לאחר פרסום רב בתקשורת ( גלי צה"ל/"הארץ ) על כוונת עיריית תל אביב יפו בשיתוף חברת "אחוזת  חוף" למקום מכשירים אולטרא סוניים  בשני גנים מרכזיים בעיר: גינת יעקב, והגינה החדשה בקדמת הרחבה החדשה של תיאטרון "הבימה" ,זאת לשם הרחקת  כלבים וחתולים אשר גורמים נזק לנוף המתחדש בגינות אלו.

 

 

אנו מבקשים להסב את תשומת ליבכם כי הפעלתם של מכשירים אלו מונעת זכות בסיסית של עיוור /כבדי ראייה הנע עם כלב נחייה, או לאדם עם מוגבלות אחרת הנעזר בחיית שרות לנוע במתחם בין אם הוא הולך להנאתו לבדרך להצגה, או בין אם בחר לטייל עם ילדיו בגינות אלו. הפעלתו של המכשיר מנטרלת את עצמאותו של אותו אדם עיוור/כבד ראייה היא איננה שיוויונית ומעל הכל עומדת בסתירה מוחלטת לחוק שוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלויות ובפרט עומדת בניגוד מוחלט לחוק איסור אפליית עיוורים הנעזרים בכלביי נחייה .

 

 

אנו קוראים לכם לעצור לאלתר את התוכנית להפעלת מכשירי אולטרא סוניים לשם הרחקת בע"ח אשר תפגע מהותית ביכולתם של אנשים עם מוגבלות המסתייעים בחיות שרות לחיות בדרך של עצמאות, כבוד ושוויון.

 

 

אני משוכנע שלאור הוספת מרכיב זה למערכת השיקולים תמצאו לנכון לבחון חלופות שאין בהם פגיעה בזכויות לנגישות ושוויון לאנשים עם מוגבלות.

 

 

אודה להתייחסותך.

 

 

יובל וגנר, יו"ר

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן