Skip to main content

חדשות

יו"ר נגישות ישראל קורא למפלגות: נהלו קמפיין בחירות נגיש לאנשים עם מוגבלות!

קטגוריה: חדשות העמותה

כ-18% מאוכלוסיית המדינה הם אנשים עם מוגבלות. נושא הנגישות קריטי לשילובם בחברה ולאיכות חייהם של אותם 18 אחוזים, שהם 1,600,000 אנשים עם מוגבלות בישראל, ביניהם נכי צה"ל ונפגעי פעולות איבה, נפגעי תאונות דרכים ועבודה, ואנשים עם מוגבלות כתוצאה מזקנה או מחלה, ולרובם הגדול זכות בחירה. יובל וגנר, יו"ר ומייסד עמותת נגישות ישראל, יוצא בקריאה גלויה אל כל ראשי המפלגות לנקוט עמדה, להכניס את נושא הנגישות למצע המפלגה ולנהל לראשונה בישראל קמפיין בחירות נגיש.

במכתבו מציין וגנר את ההתאמות לקמפיין בחירות נגיש ומסביר עבור איזו מוגבלות הדבר מיועד, לדוגמה, המפלגות מתבקשות להקפיד על הופעת כתוביות בסרטוני הסברה, ולוודא שבכל נאום או מסיבת עיתונאים יהיה מתרגם לשפת הסימנים לטובת לקויי שמיעה. כיום המפלגות משתמשות באתרי אינטרנט כדי להיות בקשר עם הבוחר, וגנר מבקש שהאתרים יהיו נגישים לפי התקן הישראלי לאתרים נגישים, עם הקראה קולית, גופנים (פונטים) גדולים וניגוד צבעים המאפשר ללקויי ראיה לקרוא/לגלוש באתר.

המפלגות שיבקשו יוכלו לקבל סיוע ומידע מהעמותה באשר להנגשת המסרים וזאת בכדי שהמסרים יגיעו ל-100% מקהל הבוחרים ובפרט לאנשים עם מוגבלות.

מהמפלגות המתמודדות מבקש וגנר את מחויבותן לקידום מספר נושאים בכנסת ה-20:

·

השלמת תקנות הנגישות במסגרת חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.

·

הטמעת חקיקת הנגישות במוסדות הממשלה, הרשויות המקומיות, מערכות הבריאות והחינוך.

·

קידום רביזיה בחוק חניות נכים.

·

עדכון חוק הבחירות כך שיחייב בחירות נגישות ועצמאיות גם לעיוורים ולקויי ראיה וחיוב המפלגות במסע בחירות נגיש.

·

קידום תעסוקת אנשים עם מוגבלות במגזר הפרטי והציבורי.

 

ולסיכום, וגנר מבקש הצהרת מחוייבות במצע המפלגה:

"אני קורא לכם לפרסם במצע מפלגתכם את מחויבותכם כ"אני מאמין" לעניין שילובם של אנשים עם מוגבלות בכלל וקידום נושא הנגישות בפרט" וגנר כותב, ומציע נוסח מומלץ לשילוב במצעי המפלגות: "מפלגתנו תפעל לשיפור איכות חייהם ורווחתם של כלל האנשים עם מוגבלות בישראל, ובכלל זה לקדם את נושא הנגישות והשוויון – בכדי לאפשר לאנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם להשתלב בחברה, בשוויון, בזכות, בכבוד ובמקסימום עצמאות".

מעטפה בחריץ קלפי עם סמל המדינה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן