Skip to main content

חדשות

ישראל אשררה אמנה בינ"ל לזכויות אנשים עם מוגבלות

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

אשרורה של האמנה קובעת סטנדרט של שוויון, השתתפות מלאה, הכללה והשתלבות בחברה, ביצוע התאמות וקבלת החלטות על ידי האדם עצמו. האמנה עתידה להשפיע על חיי היום-יום של כ-1.6 מיליון אנשים החיים עם מוגבלות בישראל ועל מדיניות משרדי הממשלה הרלוונטיים.

 

האמנה הבינלאומית לזכויות אנשים עם מוגבלות, ה-CRPD (Convention on the Rights of Persons with Disabilities) אושרה בעצרת האו"ם בדצמבר 2006. מדינת ישראל חתמה על האמנה במארס 2007  ואשררה אותה היום. האמנה אושררה על ידי 110 מדינות מרחבי העולם,אשרורה ישפיע על חיי היום יום של כ-1.7 מיליון אנשים עם מוגבלות החיים בישראל ועל זכויותיהם.

ב-13 בדצמבר 2006 אימצה האסיפה הכללית של האו"ם את האמנה לזכויות אנשים עם מוגבלות. האֲמנה הבינלאומית לזכויות אנשים עם מוגבלות קובעת סטנדרט של שוויון, השתתפות מלאה, הכללה והשתלבות בחברה, ביצוע התאמות, וקבלת החלטות על ידי האדם עצמו. הסטנדרטים הללו חלים על פי האמנה בתחומי החיים השונים: חינוך, מגורים בקהילה, בריאות ושיקום, נגישות, הכרה בכשרות משפטית, משפחה והורות, נגישות למערכת המשפט, תעסוקה ועוד.

 

ניסוח האמנה נעשה על ידי מדינות ועל ידי ארגונים חוץ ממשלתיים בין השנים 2003 ל-2006. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ביחד עם נציגי משרד המשפטים והחוץ ועם ארגון בזכות היו שותפים לניסוח האמנה ולהתוויית העקרונות הכלולים  בה, בין היתר  בנוגע לזכות של כל אדם לגור בקהילה,  הזכות לנגישות בכלל ולמערכת המשפט בפרט, והזכות לתעסוקה.

 

לעיון בנוסח האמנה

 

 

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן