Skip to main content

ישראל 2007: בשדה דב אין כניסה לנכים (חדשות 2)

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

אם לא די בנגישותם המוגבלת לבתי עסק רבים, עכשיו מתברר כי גם הדרך לשדה דב בת"א חסומה בפני נכים, הסיבה: אין מעלית לכסא גלגלים. בארקיע התגוננו: הדיילים סוחבים נכים בידיים אך חלקם כבדים מדי.
 
מאת: אורן אהרוני, המהדורה המרכזית – חדשות 2

להלן תמליל השידור:

יונית לוי: עכשיו הסדרה שלנו "מישהו מטפל בכם", על ייסורי הבירוקרטיה ואטימות הרשויות, אתם כבר מכירים את הפינה הזו, כנראה. שלום, אורן אהרוני!
אורן אהרוני: ערב טוב!
יונית לוי: והיום על אטימות של חב" תעופה אחת, שנדמה לי שהמלה אטימות קצת קטנה על הסיפור הזה!
אורן אהרוני: כן, בהחלט, את יודעת, כשאנחנו רוצים לטוס, זה די פשוט, קונים כרטיס, הולכים למטוס, מתיישבים וטסים. כשמדובר בנכים, הסיפור הוא קצת יותר קשה. יש מעלית מיוחדת שאמורה להעלות אותם למטוס, כי קשה להם לעלות ברגל, ובשדה-דוב, זה שדה שאין שם את המעלית הזה, אז מה עושים בחב" "ארקיע", הם יש להם פתרון יוצא מהכלל, הם אומרים לנכים, פשוט אל תטוסו לשם, זה הסיפור.
ליאת בן איזגי בסך הכל ביקשה למצוא טיסה מאילת לתל-אביב. חב" "ארקיע" מוציאה מספר טיסות כאלה בכל יום, משדה-התעופה באילת לשדה-דוב, וליאת ביקשה לבדוק מתי תוכל לטוס.
ליאת בן איזגי: אני נכה, ואני רוצה שתוודאי לי אם נכים יכולים לטוס לשדה-דוב.
נציגת חב" "ארקיע" בטלפון: באופן עקרוני כן, בשדה-דוב עוזרים לך פשוט הדיילים לרדת, מה, יש כולה 4 מדרגות, אז… הרי, זה ארבע, חמש מדרגות, שמישהו עוזר לך לרדת בהם, זה לא בעיה!
אורן אהרוני: אז אין בעיה, הדיילים ישאו אותה על הידיים אומרת הנציגה, ואז מבקשת את השם,
נציגת חב" "ארקיע" בטלפון: אני רואה שעדיף "בן-גוריון", בן-גוריון בלבד.
אורן אהרוני: לפתע, הכל משתנה, ליאת היא נכה, ואין טיסות לנכים לשדה-דוב.
נציגת חב" "ארקיע" בטלפון: אני רואה שההוראות מפורשות, נכים מעדיפים רק את "בן-גוריון".
אורן אהרוני: גם בפעמים הקודמות היא סבלה מהשפלות דומות.
ליאת בן-איזגי: מנהל השדה הציע לבעלי שהוא יעזור לו, אבל הוא עושה לו טובה שהוא עוזר לו.
אורן אהרוני: המכשיר הזה נקרא "עלעלי", מדובר בסוג של מעלית שמותאמת לצורכיהם של הנכים, העלות של המכשיר 120,000 דולרים. בשדה-התעופה באילת יש מכשיר כזה, בנתב"ג יש שרוולים, בשדה-דוב הדיילים צריכים לשאת את הנכים על הידיים, זאת הסיבה לטענת "ארקיע" שהם מעדיפים להטיס נכים ל"בן-גוריון" בלבד.
יובל וגנר, יו"ר עמותת "נגישות": הקטע פה בשדה-דוב, שבו בעצם צוות חב" התעופה צריך לסחוב אותנו כמו איזה שק תפוחי-אדמה לתוך המטוס והחוצה, זה דבר מאוד, מאוד לא סימפטי.
אורן אהרוני: למה אין עלעלית, ב"ארקיע" אומרים שמדובר באחריות של רשות שדות התעופה, ברשות שדות התעופה מתקוממים על האשמה, האחריות היא של חברות התעופה הם מטיסים, הם נותני השרות, הם צריכים לדאוג ללקוחות שלהם, משום מה הנכים לא מקבלים שרות מ"ארקיע" לשדה-דוב, הכניסה לתל-אביב בשבילם חסומה. ניסינו להזמין שוב כרטיס טיסה מ"ארקיע", הפעם על שם מישהי אחרת, גם היא נכה, והפלא ופלא, פתאום אפשר לטוס.
נכה: אני רק רוצה לציין שאני עם כסא גלגלים.
נציג חב" "ארקיע" בטלפון: דיילי קרקע עוזרים לך לעלות למטוס.
נכה: אותו דבר יעזרו לי גם,
נציג חב" "ארקיע" בטלפון: אותו דבר גם בנחיתה
נכה: בנחיתה,
נציג חב" "ארקיע" בטלפון: נכון!
אורן אהרוני: ביקשנו מ"ארקיע" הסבר איך זה שהתנאים השתנו פתאום, וקיבלנו את התשובה הזאת, אנחנו לא יכולים להטיס את הגב" בן איזגי לשדה-דוב, כי היא כבד מדי בשבילנו. כן, החוצפה לא נגמרת, לא די בנכות, ובעובדה שלא דאגו למעלית, ושאי-אפשר לטוס, עכשיו גם משקלה על הפרק. וליאת, היא תצטרך עכשיו לחפש דרך אחרת להגיע לתל-אביב.
יונית לוי: אורן, מעבר לדוגמא המקוממת, בתוך הכתבה יש תגובה נוספת?
אורן אהרוני: יש תגובה של רשות שדות-התעופה, עם הסיפור העצוב הזה, התגובה היא לפחות משמחת, הם מודיעים היום שלמרות שהאחריות מוטלת על חב" התעופה, הם יוצאים למכרז לביצוע מתקן הורדה והעלאה של נוסעים, לכלל הנוסעים ולנוסעים לכיסאות גלגלים, וזאת התגובה שלהם, וזה פתרון טוב בזמן הקרוב שיגיע, ורק נזכיר לצופים שלנו, את הכתובת שלנו, זה המייל, זה תלונה את CH2NEWS.TV, והפקס 02-5790402.
יונית לוי: עוד משהו חשוב כבר עשית היום אורן, תודה רבה!
אורן אהרוני: תודה!

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן