Skip to main content

חדשות

יש ממי ללמוד – אגף הבריאות האמריקאי פועל להבטיח נגישות שווה לחירשים ולקויי שמיעה

קטגוריה: חדשות מהעולם

 

ההסכם נחתם לאחר מחקר של המשרד לזכויות אדם בנוגע לתלונה של אחות של אחד המטופלים החירשים במוסד-היא טענה שהמוסד לא מספק מענה ראוי בשפת הסימנים לאחיה, וכך נמנעת ממנו הבנה בנוגע להחלטות רפואיות חשובות ואפשרויות טיפול.

 

"על אף זכותם לנגישות שווה ואפשרות להשתתף בתוכניות פדרליות, חירשים ולקויי שמיעה שוב עומדים בפני מחסומים לא-חוקיים בקבלת שירותי הבריאות" טוען מנהל המשרד ליאון רודריגז. "סעיף 504 וחוק השיקום קיימים על מנת להבטיח שאנשים לא חוים אפליה בנסיונם לתקשר עם ספקי שירותי הבריאות".

 

סעיף 504 אוסר אפליה על בסיס מוגבלות בכל שירותי הבריאות שזכאים למימון פדרלי. שירותי בריאות נדרשים לספק בחינם לחירשים או לקויי שמיעה אמצעי סיוע ושירותים, בהתאם לצורך גם בשפת הסימנים.

 

המשרד לזכויות אדם מצא שהמוסד נקט באפליה לא חוקית על בסיס מוגבלות בכך שמנעו שירות בשפת הסימנים למטופל חירש כאשר הוא קיבל טיפול במוסד. בנוסף, המשרד מצא כי למוסד לא הייתה קיימת מדיניות או פרוצדרות שמבטיחות תקשורת ראויה עם מטופלים חירשים או לקויי שמיעה, וכמו כן לא פיתח אמצעי סיוע לעזור לתקשר עם מטופלים אלו.

 

המוסד הסכים לנקוט בצעדים על מנת לקיים את תנאי סעיף 504 וחוק השיקום, בין היתר הבטחת שירותים בשפת הסימנים בכל זמן והתוויית מדיניות שיבטיחו תקשורת ראויה עם חירשים, לקויי שמיעה ומלוויהם. בנוסף,המוסד הסכים להכשיר את הסגל בנוגע למתן שירות שוויני והודעה למטופלים בדבר זכויתיהם לאמצעי סיוע ראויים.

מכשיר שמיעה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן