Skip to main content

חדשות

כ- 600 משתתפים, לקחו חלק בוועידת נגישות ישראל ה-3 בסימן 'חדשנות'

קטגוריה: חדשות העמותה

 

לפי נתוני הלמ"ס במדינת ישראל חיו בשנת 2014 מעל 1,600,000 אנשים עם מוגבלות שהם כ- 20% מכלל האוכלוסייה. ועידת 'נגישות ישראל' השלישית העלתה על סדר היום את הנגשת כל סביבות החיים לטובת אנשים עם מוגבלות, במגזר העסקי, המוסדי, המוניציפאלי, הממשלתי והפרטי.

עמותת נגישות ישראל יזמה זו השנה השלישית את ועידת נגישות ישראל, במטרה להוות פלטפורמה מקצועית לימודית ומעשירה לנושאי נגישות וכבמה לחשיפת חידושים טכנולוגיים ועוד מעולם הנגישות הגלובלית שאין שניה לה. בועידה השתתפו כ – 600 אנשים בהם: חברי כנסת, ראשי רשויות, בכירי העולם העסקי, אנשי מקצוע בתחום הנגישות, אדריכלים, מעצבים ומהנדסים, נציגי רשויות מקומיות ומשרדי ממשלה, נציגי ארגוני נכים, ספקים מתחום הנגישות ומשתתפים נוספים הפועלים לקידום הנגישות בישראל.

 

הועידה התקיימה על רקע תהליכי חקיקה שנכנסו לתוקף המחייבים הנגשת מקומות ושירותים לרווחתם של אנשים עם מוגבלות. והוותה הזדמנות לקהל הישראלי ללמוד ממרצים בכירים מהעולם על התפתחויות מתחום הנגישות הגלובלית, לשמוע דוגמאות להצלחות בהטמעת נגישות בארץ ובעולם ולהיחשף, במסגרת תערוכת ספקי נגישות, לפיתוחים חדשים ומתקדמים בתחום הנגישות הפיזית, הטכנולוגית ועוד בתערוכה ענפה ומקצועית.

 

אל הועידה הגיעו  מר גרד גרנר, מהמחלקה לפיתוח סביבתי אורבני בברלין, שסיפר על תהליך הנגשת העיר ברלין ועל הזכיה בפרס Access City  Award  של האיחוד האירופי. מחברת BLITAB האוסטרית הגיעה הגב' כריסטינה צבטנובה שהדגימה את הפיתוח האחרון עליו היא עובדת: תוסף חדשני שהופך כל טאבלט למקלדת ברייל ומאפשר ללקויי ראייה להשתמש באחד הגאדג'טים הנפוצים היום.

הנגשת מרכזי פנאי ובילוי בישראל קבלה תשומת לב גבוהה יותר בשנים האחרונות. בועידה השתתפה האדריכלית שגית חקלאי שספרה  על הנגשה לכל סוגי המוגבלויות במוזיאון הילדים החדש 'לונדע' בבאר שבע, לונדע, והאדריכל ירון גרנות שסיפר על חדשנות בהנגשת בתי קולנוע- מזנונים, מקומות ישיבה וחווית חושים בארץ ובעולם. את הועידה הנחה אומן החושים ליאור מנור, שאף הכין מופע מיוחד לועידה. בועידה השתתפו גם עידן מאיר (Zikit) שפיתח אפליקציה לניווט קולי בתוך מרכזי קניות וחנויות, ומשה קילים ('מהלב') שיציג אפליקציה שמיידעת מראש נהגי אוטובוס על אדם עם מוגבלות שממתין להם בתחנה הקרובה ועוד .

 

 במהלך הועידה הוענק "פרס נגישות ישראל" 2015 לקידום הנגישות, על שם שמחה לוסטיג ז"ל, פרס המוענק על עשייה המהווה דוגמה לחיקוי או השראה בתחום קידום הנגישות, והוצגה תערוכת ספקי נגישות גדולה ומרשימה שהציגה  פתרונות נגישות מתקדמים ונחוצים

 

 

יובל וגנר, מייסד העמותה בירך ואמר "ועידת נגישות ישראל הינה קריטית לכל מי שעוסק בתחום, ליועצים, לנציגי החברות והארגונים, לספקים ואנשים עם מוגבלות. מטרת הוועידה הינה ללמוד ולהתמקצע כיצד להטמיע נגישות בדרך הטובה והיעילה ביותר. מהפיכת הנגישות בישראל בעיצומה, בשנים הקרובות נושא הנגישות יוטמע בעסקים, רשויות, ארגונים ומשרדי ממשלה. אנו גאים להיות חלק מתהליך זה למען שיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם"

 

העמותה מבקשת להודות מקרב לב לכל מי שהגיע וכיבד אותנו בנוכחותו, לצוות ומתנדבי העמותה, לנותני החסות, השותפים, משרד יחסי הציבור אורנה בן חיים, מרכז הכנסים אווניו, סטודיו פיקסל, משרד הפרסום פובליסיס.

נתראה בוועידת נגישות ישראל ה-4 בשנה הבאה!

 

צילום: קרן מזור

 

לתמונות נוספות – לחצו כאן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מעמד חלוקת פרס נגישות ישראל ע"ש שמחה לוסטיג ב

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן