Skip to main content

חדשות

"לא חונים בחניה של נכים" – קמפיין של "הבצפר" בשיתוף "נגישות ישראל" למיגור תופעת עברייני חניות הנכים

קטגוריה: חדשות העמותה

"הבצפר" – בית הספר למקצועות הפרסום והדיגיטל בשיתוף עמותת נגישות ישראל, יוצאים בקמפיין נרחב ופרובוקטיבי בקניונים וחניונים גדולים ברחבי הארץ על מנת לזעזע את הציבור בישראל ולחלחל לתודעתו שלא חונים בחנייה של נכים בשום אופן

 

שלט חניית נכים עם תוספת מתחתיו: קופצת לחנות הקרובה? אם את קופצת זו לא חניה בשבילך 

 

 

בישראל קיימת תופעה בלתי נסבלת של עברייני חניות נכים שחונים בחניות נכים למרות שאין להם אף מוגבלות. תופעה זאת, גורמת לכך שאנשים עם מוגבלות קשה, שעבורם חניה קרובה היא קריטית, מתקשים ולא מוצאים מקום חניה ונאלצים לפעמים לוותר ולא להגיע ליעדם כי אין להם את האפשרות להחנות רחוק.

 

ישנם שני סוגי עבריינים:

 

1. נהגים שחונים ללא תו נכה ויש להם שלל תירוצים להצדיק זאת.

2. בני משפחה של אדם עם מוגבלות בעל תו נכה, אשר עושים שימוש ברכב וחונים בחניית נכים למרות שבעל התו לא נמצא ברכב.

 

בדרך כלל בעיית חניות נכים הינה בשעות העומס בסופי השבוע באתרי קניות ובילוי, בחניות של הופעות ואירועים, בתי חולים וסתם ברחובות. 

 

תלמידי הבצפר מפתיעים עבריין חניית נכים עם ריקודים ומוסיקה
תלמידי הבצפר מפתיעים עבריין חניית נכים עם ריקודים ומוסיקה

 


הקמפיין יחל ב-1 באוגוסט – ברחבי הקניונים והחניונים הגדולים בארץ, יודבקו מודעות ענק בניסוח המבריק ופרי רעיונם של תלמידי "הבצפר" שנוסחו בהומור ובשנינות כמו למשל: "שמור לנפגע כדור צלף בקרב יריות וכל הנכים האחרים" , "שמור לנפגע מטען חבלה במלחמת לבנון השנייה וכל הנכים האחרים" , "שמור לנפגע רימון במבצע "צוק איתן וכל הנכים האחרים" , "שמור לנפגע כדור צלף בקרב יריות וכל הנכים האחרים" ועוד.

 

על חלונות הראווה או הקירות שממול החניה יתלו מודעות בנסחים הבאים: "הולך לדקה וחוזר? אם אתה הולך זו לא חניה בשבילך" , "רץ להוציא כסף? אם אתה רץ זו לא חניה בשבילך" , "קופצת לחנות הקרובה? אם את קופצת זו לא חניה בשבילך" ועוד שלטים ספוגים מסרים ברוח דומה.

 

בחלק מן החניונים יחכו תלמידי הבצפר בתלבושות צבעוניות ויפתיעו את עברייני החנייה עם מוסיקה, ריקודים סביבם וקריאות כמו "זה נס! אתה הולך!".

 

שלט חניית נכים עם תוספת מתחתיו: רץ להוציא כסף? אם אתה רץ זו לא חניה בשבילך

ועדה מיוחדת בחרה את 3 בעבודות הטובות ביותר שהוצגו בקמפיין גרילה מקורי ביום חמישי האחרון ברחבי נמל ת"א.

לדברי יגאל בראון, מנכ"ל הבצפר של חברות הפרסום, בתכנית הלימודים בבצפר, משולבים פרוייקטים מהחיים האמיתיים בהם הסטודנטים צוברים נסיון מעשי. התרגיל היה במסגרת פעילות "גרילה", במסגרתו מפתחים הסטודנטים רעיונות לפעילות שטח שתפגיש את קהל היעד עם חוויה מציאותית. עם המסר והמותג. המפגש היה מעורר השראה – לראות את הקהל ברחוב מזדהה ומשתף פעולה עם פעילות יצירתית שמטרתה לשמור את חנית הנכים – לנכים.

 

תלמידי הבצפר מפתיעים עבריין חניית נכים עם ריקודים ומוסיקה
תלמידי הבצפר מפתיעים עבריין חניית נכים עם ריקודים ומוסיקה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן