Skip to main content

"לא ינום ולא ישן סוקר נגישות ישראל"

קטגוריה: חדשות העמותה

מאת: אבנר בטיסט

לא ינום ולא ישן סוקר נגישות ישראל".

רק כך ניתן לתאר את הפעילות של סוקר זקן ופצוע שהמשיך לסקר ולסקר עד ל…

וכל זאת, עם פצעים פתוחים שותתי דם, עם רכב חבול ופגוע לאחר תאונת שרשרת, כאשר דבר לא עוצרו במהלך הקווסט הקדוש בשירות הוד מעלתה ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי – האחראית על מתנדבי העמותה באזור הצפון – המשרה על לוחמיה רוח התנדבות והקרבה בדוגמה אישית יוצאת דופן הזוכה להערצה בקרב פיקודיה.

והרי תוצאת "ארבעה ימים ביוני", הסרט בגירסת הבמאי:

1. נגישות טכסי קבלת תעודות גמר באוניברסיטה העברית במתחם גבעת רם (מדעים מדוייקים) בירושלים:

א. הטכס נערך אחת לשנה באמפיתיאטרון בקמפוס אדמונד י. ספרא שבגבעת רם. נכים (בעלי מגבלת התניידות) יכולים לשבת בשורה הראשונה התחתונה או לפניה. הצפיה על הטכס טובה ממקומות אלו וגם ההגעה לאמפי טובה ונגישה לכ"ג.

ב. העליה לבמה היא של 6 מדרגות גבוהות ואינה אפשרית לבעל מגבלה. בשיחה עבנושא הנגישות באמפי ובקמפוס עם דיקן הפקולטה למתמטיקה ומדעי הטבע, פרופסור גד מרום של כתבנו, הובהר שבמקרה של נכה שמקבל תואר, יירדו אליו לרחבה שבקדמת הבמה. אין כרגע תכנית להנגיש את הבמה בגלל קיום הטכס רק אחת לשנה. כתבנו שוחח עם הפרופסור על חשיבות ההנגשה ומצבה בקמפוס.

ג. בצמוד לטכס (מספר מטרים) קיים מבנה שירותים ובו כניסה לשירותי נשים וכן כניסה לשירותי נכים (גברים ונשים) וגברים (לא טוב השילוב של נשים נכות). הכניסה נגישה אך היתה נעולה (לפחות מיד עם סיום הטכס, לא ניתן לכתב לבדוק השירותים קודם בגלל תאונת הדרכים והגעה שלו לאמצע הטכס) ולכן השתמשו כולם בשירותי הנשים שאינם נגישים. לא תקין.
ד. מצורפת תמונת הבמה והפרופסור עם הכתב על רקע האמפי.

2. מתחם בית הלוחם בירושלים (ליד גן החיות התנכי ומתחם קניון מלחה):

א. סביב הבניין הראשי חניות והכניסה נגישה.

ב. השירותים ליד הקפיטריה מוגדרים ע"י העובדים כשירותי נכים אך אין בחוץ כל סימון לשירותי נכים. הכניסה לשירותים קשה בגלל דלת הכניסה הראשית לשירותים אך נעזרתי במישהי ע"מ לפתחה ובחזרה דחפתי עם הרגליים והכסא. בפנים היו שירותי נכים נגישים (דלת נוספת).

ג. הקפיטריה נגישה והשירות מקסים.

3. שיט בספינת "כרמלית" במשט ה- 11 לזכר חללי דקר:

א. הובטח לי שהעליה לאניה תהיה נגישה אך משהגעתי מצאתי שיש צורך להעלות את הכ"ג הממונע לכבש העולה לספינה כשבצידו 2 מעקות בטיחותיים. כמו כן מהכבש לספינה עצמה שוב היה מרחק וכמובן שהכ"ג לא יכול לעבור.

ב. בגלל קדושת האירוע ואי הרצון לעכב מהלכו, לא קראתי לאחראים אלא על פי נסיוני בסיירת     בטיפול במצבים כאלו של צורך בהעברת/הרמת רכב, ארגנתי מתנדבים מהנהלת עמותת שייטת הצוללות דולפין שנשאו את הכ"ג והרימו אותו מהקרקע לכבש ואח"כ מהכבש לספינה.

ג. כאמור, לדעתי העליה אמורה להיות נגישה וגם נכי "בית קסלר" עלו בשנים קודמות על הסיפון, אך בפועל לא נבדק הפעם בפרט להודעה מראש של ההנהלה על נגישות.

ד. לא נבדקו השירותים (שוב בגלל אינטנסיביות וקצב האירוע).

4. חנות קאמרה סניף חיפה בצ'קפוסט:

א. הכניסה לחנויות במתחם שנמצא על כביש נשר צ'קפוסט לפני הסיבוב לכיוון עכו היא לא טובה בגלל מדרגת הסף שהיא לפחות של 8 ס"מ בין הרחוב לחנות. הכניסה לחנות המצלמות היא בעלת מדרגה נמוכה יותר של כ- 5-6 ס"מ וזה עדיין לא נגיש. לבקשתי הביאו קרש מלבני בגובה כ- 2 ס"מ והניחו לפני הכניסה כך שנוצרה מדרגה של כ- 3 ס"מ אותה עברתי וביקשתי מהבעלים שכל פעם שיגיע נכה בכ"ג ישימו את הקרש אך כמובן שעדיף לעשות שיפוע.
כתובת: דרך בר יהודה 300 חיפה
ב. טלפון החנות 04-9111111 .

5. דיווח על התקדמות במגעים עם עיריית קרית ים והנגשת העיר:

א. ראש העיר עדיין לא חזר אלי למרות פניותי כבר כחודש (נמסר לי ששוב בחו"ל).

ב. דוברו נתי, דיבר עמי והבטיח תשובה לפני כשבועיים אך עדיין לא התקבלה.

ג. נפגשתי עם מהנדסת הכבישים וסגנית מהנדס העיר וערכתי עמה סיור בכיכר שבצומת שדרות צה"ל (מחברות את קרית ים לקרית מוצקין תוך מעבר על הגשר מעל הרכבת מכיוון הרבמ"ד וצומת צבר).

ד. סוכם עמה שתוך שבועיים ינגישו וישפעו ירידה/עליה במעבר מהשכונה הצפונית של פסגות ים לשכונה הדרומית בה נמצאים "מגה", "שזר" ו"קפה, קפה" זאת למרות לוח זמנים עמוס וטיפול מסיבי בשדרות ירושלים לצורך נתיב מיוחד כמו בדרך עכו.

ה. לגבי "קפה קפה", שנפתחה בנובמבר 2009, עדיין השירותים לא נגישים אך סוכם שאני אחזור עם זה לראש העיר (זה כמובן בניגוד לחוק כבניין שנבנה ב- 2009 ועסק שנפתח בסוף 2009).

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן