Skip to main content

חדשות

להיכנס לחנות או לעבור את הכביש? משימה בלתי אפשרית

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

עבור רובנו, פעולות כמו להוציא כסף בכספומט או לחצות את הכביש הן פעולות פשוטות למדי, אלא שעבור אנשים עם מוגבלות המשימה הזו מורכבת במיוחד: אם המכשיר מוצב גבוה מדי הם לא יכולים להשתמש בו ואם הרמזור אינו מתקתק, לקויי ראייה לא יכולים לעבור לצדו השני של הרחוב. נכים, עיוורים וחרשים תיעדו: ככה נראים חיינו

מאת: יונה לייבזון | חדשות 2

ללכת לסופרמרקט, לקנות בגדים, ללכת לסרט או הצגה ולפעמים פשוט סתם לחצות את הכביש. מה שנראה בסיסי לכולנו, הופך למשימה לא פשוטה בכלל עבור אנשים עם מוגבלות – כאלה שהפעולות הפשוטות של חיי היום יום הן אתגר משמעותי עבורם.

בימים האחרונים תיעדו עבורנו אנשים עם מוגבלות את חיי היום יום שלהם ואת המכשולים הרבים הניצבים בדרכם, חלקם אף מסכני חיים: האישה המרותקת לכסא גלגלים שאינה מצליחה להיכנס לחנות כי אין רמפה בכניסה, לקוית הראויה שלא מצליחה לעבור לצד השני של הרחוב כי הרמזור לא משמיע קול ולקוי השמיעה שזקוק לתרגום לשפת הסימנים, אלא שאין מתורגמן.

"נושא הנגישות התקדם משמעותית בשנים האחרונות", אומר יובל וגנר, מייסד נגישות ישראל, "אך עם זאת – הדרך עדיין ארוכה מאוד. בעבר לא היה ניתן בכלל להגיע למקומות כי היו מדרגות בכניסה, היום מדובר בפרטים הקטנים שחייבים הנגשה. מחובתנו לוודא שהעתיד הטכנולוגי שכולנו נחיה בו יהיה נגיש".

 

לצפייה בסרטון באתר מאקו – לחצו כאן

 

מתוך הסרטון: אישה בכיסא גלגלים לא מצליחה להגיע לכספומט

בחורה עיוורת לא יכולה לחצות כביש כי רמזור לא מתקתק

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן