Skip to main content

חדשות

לקראת יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות: היערכות להנגשת טקסים ואירועים

קטגוריה: חדשות העמותה

תקנות נגישות השירות מתוקף חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (תשע"ג) נכנסו לתוקפן. תקנות אלו עוסקות, בין היתר, בחובת התאמות נגישות בטקסים, אירועים, ומופעים לטובת השתתפותם השוויונית והמכובדת של אנשים עם מוגבלות.

מדובר בחובה חוקית

רשות ו/או ארגון (בין אם בעלים ובין אם שוכר) ו/או מפיק שלא ינהג כחוק צפוי לתביעות מצד נציבות שוויון זכויות במשרד המשפטים ומצד הציבור הרחב.

עמותת "נגישות ישראל" קוראת לפעול בדחיפות ובנחישות לכך שלטקסי יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות, יוכלו להגיע כולם (כולל אנשים עם מוגבלות) ולהשתתף בטקסים ובאירועים בכבוד, בשוויון ובעצמאות.

לצורך כך, הפיצה העמותה את דרישות התקנות לשר החינוך, למשרד הביטחון – אגף הנצחה, לארגון המורים, לשלטון המקומי ולרשויות המקומיות ברחבי הארץ.

עפ"י התקנות נדרש לעמוד בדרישות הבאות: 

  1. המקום בו מתוכננים להתקיים הטכסים, אירועים, מופעים חייב להיות נגישים מבחינת – חניות נכים, דרכי גישה, שילוט הכוונה ושירותי נכים תקניים (קבועים או יבילים).

  2. לוודא שהדרך הנגישה מקשרת בין החניה, למקומות הישיבה הנגישים, שרותי נכים, ואזור מרכזי באירוע.
  3. יש לפרסם את הסדרי הנגישות אודות הטכסים והאירועים בצורה מפורטת הן באתר האינטרנט של הרשות והמקום בו נערכים האירועים, בפרסומים, והן במוקד הטלפוני העירוני.
  4. נגישות לבמה 
    א. ע"י כבש או מעלון אנכי במידה ובתוכנית משתתף אדם עם מוגבלות.
    ב. מאחזי יד לצידי המדרגות.
  5. לפחות בטכס ו/או אירוע מרכזי אחד (מומלץ יותר) המתקיים במקום בחוץ כגון פארק / במת רחוב יש לייחד אזור ישיבה נגיש לאנשים עם מוגבלות שימוקם בזווית צפייה נוחה או ימוקם מעל משטח מוגבה (למניעת הסתרה) עם מושבים נגישים שמורים. הוצבו במקום שירותים יבילים יוצבו גם שירותים מותאמים לאנשים עם מוגבלות.

התאמות לאנשים עם מוגבלות שמיעה:

  1. טקסים ואירועים חובה לוודא זמינות של עזרי שמיעה עבור אנשים עם מוגבלות שמיעה, בכמות כנדרש בתקנות.
  2. אירוע שעיקרו מילולי הנערך באולם מעל ל 150 איש מחייב תמלול מקצועי (הקלדה רציפה של הנאמר והקרנתו על גבי מסך הממוקם כך שיראה בברור) – אירוע הנערך בחוץ בשעות יום פטור.
  3. תרגום סימולטני לשפת הסימנים באירוע שעיקרו מילולי יסופק במידה והוגשה בקשה זמן סביר מראש.
  4. פטור מתמלול לאירועים מתחת 150 איש, סרטים, אירוע מוזיקאלי, ואירוע שאינו מלולי.
  5. הדרכות והכנת מאבטחים ואנשי סיוע – יש להדריך את הפעילים באירועים להקפיד לשמור על חניות נכים לזכאים בלבד, לסייע בהכוונה ולעזור ולהיענות בחיוב לכל בקשה.
  6. אדם עם מוגבלות רשאי לבקש מהרשות המארגנת את מידע על הטכסים והאירועים בפורמטים נגישים כגון: בכתב ברייל (מיועד לעיוורים קוראי שפת ברייל), בכתב מוגדל (עבור אנשים מבוגרים ולקויי ראייה), Word Pdf נגיש, קובץ קולי, ופורמטים נוספים.
  7. לפרטים מדוייקים וסיוע בהנגשה יש להתייעץ עם מורשה נגישות שרות.

 

"המרכז להנגשת מידע, כנסים ואירועים" יסייע לכל רשות וארגון לעמוד בכל דרישות הנגישות.


לפרטים נוספים, אנא צרו קשר:
מיה שניידר, מנהלת המרכז להנגשת המידע, עמותת נגישות ישראל
מייל: [email protected]
 טלפון: 09-7451126

במת טקס יום הזיכרון לשואה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן