Skip to main content

חדשות

לראשונה באו"ם: ארוחת חושים בהנחיית אנשי עמותת נגישות ישראל

קטגוריה: חדשות העמותה

סגן ראש משלחת ישראל לאו"ם השגריר דוד רוט יזם חוויה של ארוחת חושים במסגרת כנס Enable – כנס מיוחד של האו"ם בנושא זכויות אנשים עם מוגבלות שהתקיים היום (10.6) בניו יורק, בהשתתפות 30 דיפלומטים ממדינות העולם.

 

באו"ם יש עשרות רבות של ארגונים שמתאגדים בתוך ארגון שנקרא Enable, מהמילה "לאפשר" ודנים שם בנושאים שונים שקשורים לאנשים עם מוגבלות. החל מנגישות, טכנולוגיות, מצבי ביטחון וחינוך, תעסוקה. כל נושא שרלוונטי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.

 

לראשונה, משלחת ישראל לאו"ם הזמינה 30 משלחות מכל העולם לאירוע ישראלי, כחול לבן, שבו קיימה עמותת נגישות ישראל 'ארוחת חושים ונגישות' לעשרות הדיפלומטים שהשתתפו בכנס.

את הארוחה הנחו נציגי עמותת נגישות ישראל על פי קונספט ייחודי שפותח על ידם.

ארוחת חושים היא חוויה יוצאת דופן, חוויה של רגש המבוססת על התנסות אישית וקרובה עם אובדן חושים/מגבלה. מלבד החוויה הגסטרונומית, מטרתה של ארוחת החושים היא לקדם את המודעות לנושא הנגישות ולהבין, ולו לרגע, את עולמם של אנשים עם מוגבלות שרוצים לחוות הכל, בדיוק כמו אנשים שאין להם מוגבלות.

הדיפלומטים עברו חוויה מטלטלת: הם נכנסו אל החדר בו התקיימה הארוחה בכיסוי עיניים, הולכים ב"רכבת" כאשר ידם נמצאת על הכתף של האדם שנמצא לפניהם, התיישבו במקומם ואז פנו להכיר את השולחן ואת החפצים שמולם מבלי לראות, כך גם הוגשה המנה הראשונה, וכוסות השתיה. במנה העיקרית הם לבשו כפפות ענק שהגבילו את תנועותיהם והקשו עליהם לחתוך את הסטייק, או לאחוז בכלי הסכו"ם. את המנה האחרונה הדיפלומטים בחרו מבין כמה מנות שהוצעו להם ע"י צוות המלצרים – כשאוזניהם מכוסות ומגבילות את השמיעה.

נציגי עמותת נגישות ישראל, בהם אנשים עם מוגבלויות, ליוו את הארוחה בהסברים מרתקים ובתובנות – רציניות וגם משעשעות – על ההתנסות הצפויה למשתתפים. חוץ מהמפגש החוויתי עם הדיפלומטים נציגי העמותה נפגשו גם עם הנציב ויקטור קאליס, מחזיק תיק אנשים עם מוגבלויות במשרד ראש העיר, ייפגשו עם נציגי מוזיאון

MoMa ועם הממונה על הנגישות בפארקים ובאזורי הפנאי של העיר ניו יורק.

מיכל רימון, מנכ"לית עמותת נגישות ישראל וחברת המשלחת מסבירה: "בעוד יש למדינת ישראל עוד דרך ארוכה לעשות עד שתושג נגישות מלאה לכל סוגי המוגבלויות, כבר היום לחברה האזרחית בישראל בכלל ולנגישות ישראל בפרט יש במה להתגאות ואנו שמחים להרים את הכפפה ולסייע לקידום נושאים חשובים אלה ברמה הגלובאלית, לקידום ישראל כמדינה מונגשת, באור חיובי, אנושי ובאופן חוויתי".


 

יציאת המשלחת לפעילות באו"ם התאפשרה אודות לתרומתם האדיבה של קרן משפחת רודרמן, הפועלת רבות להגברת המודעות ולקידום נושאים ערכיים אלה של נגישות ואנשים עם מוגבלות בחברה הישראלית ובחו"ל ומשתפים פעולה עם העמותה כבר כמספר שנים בפרויקטים שונים, בניהם פרוייקטי חינוך ברחבי הארץ.
אנו מודים מקרב  לקרן משפחת רודרמן על ,תרומתם האדיבה והשתתפות נציגם בפעילות.

 

קרדיט תמונות: Permanent Mission of Israel to the UN/משלחת ישראל לאו"ם.

 

 

 

 

 

עשרות הדיפלומטים עם כפפות אפייה בארוחת החושים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן