Skip to main content

חדשות

לראשונה בישראל, יצא לדרך קורס להנגשת אתרי אינטרנט – בקרוב, גם אנשים עם מוגבלויות יוכלו להנות מאתרי האינטרנט בישראל

קטגוריה: חדשות לאנשי מקצוע

"נגישות ישראל" פתחה קורס מקצועי להנגשת אתרי אינטרנט – כיצד עיוורים גולשים באינטרנט ? איך חירשים "שומעים" את הוידאו באתר ? בקרוב, גם אנשים עם מוגבלויות יוכלו להנות מאתרי האינטרנט בישראל

עם כניסתן לתוקף של תקנות הנגישות, אתרי אינטרנט בישראל חייבים על פי חוק להיות נגישים ומותאמים לצרכי אנשים עם מוגבלויות שונות. לראשונה בישראל, המרכז ללימודי נגישות של עמותת 'נגישות ישראל' פתח קורס מקצועי להנגשת אתרי אינטרנט. הקורס יצא לדרך ב-21 באוקטובר, נרשמו וישתתפו בו 20 איש מחברות טכנולוגה, פיתוח ובניית אתרים מובילים.

ליקוי ראייה, שמיעה, או מוגבלות פיזית בידיים מונעת היום ממאות אלפי ישראלים להשתמש בכלי שרובנו לא יכולים לתאר את חיינו בלעדיו: האינטרנט. כמויות המידע האינסופיות המוצגות באתרי האינטרנט אינן נגישות לחלק נרחב מהאוכלוסיה שמתמודד עם קשיי ראייה או עיוורון, ליקוי שמיעה וחירשות, או מוגבלות מוטורית בידיים המונעת שליטה יציבה בעכבר המחשב.

המצב הנוכחי צפוי להשתנות עם כניסתן לתוקף של תקנות נגישות השירות. תקנות אלה דורשות שאתרי האינטרנט בישראל יהיו נגישים בהתאמה לתקן הישראלי והבינלאומי ומתוות לוח זמנים לביצוע ההנגשה: אתרי אינטרנט קיימים מחויבים לשדרוג והנגשה עד אוקטובר 2016 ואילו אתרי אינטרנט חדשים חייבים להיות נגישים כבר מ- 25/10/2015.

כיצד הדבר ייתבצע ?

מפתחים ומעצבי אתרים יכולים להיעזר ביוזמה חדשה של המרכז ללימודי נגישות של עמותת נגישות ישראל. היום, ה- 21 באוקטובר, נפתח קורס מקצועי המיועד למפתחי ובוני אתרים. בקורס ילמדו את כל המידע הנדרש על מנת לפתח אתר אינטרנט נגיש, ובנוסף את כל הידע הנדרש לצורך התאמת נגישות לאתרים קיימים, בין אלה: על הגולש עם המוגבלות, סוגי המוגבלויות השונות, הפתרונות השונים, היתרונות העסקיים בהנגשה, וכמובן החקיקה המחייבת, והאכיפה שלה. בקורס יסבירו כיצד לבדוק את נגישות האתר, יעשו היכרות מעמיקה עם התקן העולמי להנגשת אתרי אינטרנט W3C Wcag 2.0 והתקן הישראלי לנגישות 5568. עוד בקורס ילמדו על הצהרת נגישות ועל תו 'אתר נגיש'. באמצעות האתרים המונגשים יוכלו לקויי ראייה "לשמוע" את הטקסט המוצג באתר, להעביר את סמן העכבר על מסגרת תמונה ולהאזין לקול מוקלט המסביר מה מופיע בתמונה. לקויי שמיעה יזכו לכתוביות בקטעי וידאו שעד כה היו לא מובנים להם, ואנשים עם מוגבלות בידיים יוכלו להנות מחוויית גלישה רציפה, ככל אדם.

בוגרי קורס הנגשת אתרים יזכו לתעודת השתתפות ולידע טכני חשוב. את הקורס מרכזת 'נגישות ישראל' והוא יתקיים במשך 4 מפגשים שבועיים החל מ- 21 באוקטובר 2014, בבניין מייקרוסופט, רחוב הפנינה 2 רעננה.

לפרטים נוספים והרשמה:

נגישות ישראל, 09-7640429, www.aisrael.org או במייל [email protected]

 

 

משתתפי הקורס להנגשת אתרים (צילום: נגישות ישראל)

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן