Skip to main content

טור אישי

הנגשת ישראל לאנשים עם מוגבלות – כמה זה יעלה?

9/03/2017 מאת יובל וגנר, נשיא ומייסד עמותת נגישות ישראלחשיבות ההנגשה לפני שדנים בעלויות ההנגשה, קריטי ללמוד ולהבין את חשיבות הנושא. חשוב להבין שאין אדם במדינה שמעוניין לחיות עם מוגבלות כל שהיא והשלכותיה, כולנו רוצים לחיות בריאים. עם זאת, בפועל,...

9/03/2017

מאת יובל וגנר, נשיא ומייסד עמותת נגישות ישראלחשיבות ההנגשה לפני שדנים בעלויות ההנגשה, קריטי ללמוד ולהבין את חשיבות הנושא. חשוב להבין שאין אדם במדינה שמעוניין לחיות עם מוגבלות כל שהיא והשלכותיה, כולנו רוצים לחיות בריאים. עם זאת, בפועל, על 18% מהאוכלוסייה נגזרים חיים עם מוגבלות, לפעמים זה כתוצאה מלידה ולפעמים מזקנה, לפעמים תאונת עבודה ולפעמים תאונת דרכים ולפעמים זה כתוצאה מפעילות צבאית או טרור.בפועל, מצב הנגישות בישראל בכי רע, ורמת הנגישות אינה מאפשרת להמשיך לחיות חיים נורמליים למרות ועל אף המוגבלות.

במסגרת חקיקת הנגישות, עסקים בישראל נדרשים לשורה של צעדים במטרה להנגיש את שירותיהם ללקוחות עם מוגבלות ובכלל זה: הנגשת החנויות והמשרדים, הדרכת העובדים לשרות נגיש, להנגיש את אתרי האינטרנט, את המוקד הטלפוני, את המידע, את הפרסום, את האירועים, את הנהלים ועוד.בהסתכלות על הנושא ממעוף הציפור, אין ספק לגבי חשיבות ההנגשה לטובת 18% מתושבי המדינה. אין ספק שתיקון עוולה של שנים עולה הון רב. עם זאת, בבואנו לבחון את העלות לא ניתן להתעלם מהרווח, מהחשיבות בהנגשה. לעניין זה, כמדינה נרוויח יותר אנשים עם מוגבלות יעבדו, עובדה שתתרום לתל"ג ולהפחתת עלויות לביטוח הלאומי, הבריאות של אנשים עם מוגבלות תשתפר וכתוצאה מכך ייחסכו הוצאות בריאות רבות. ולא פחות חשוב, שביעות הרצון וההרגשה הכללית של התושב תשתפר.הוצאה או השקעה

ובאשר לעסקים, אלה יזכו לצרף אליהם מעגל גדול של צרכנים עם כח כלכלי לא מבוטל. אנשים עם מוגבלות הם צרכנים לכל דבר. הם מטיילים בארץ ובעולם, צורכים מופעי תרבות ומוסיקה, קונים בחנויות וברשתות וחשופים לכל ההתרחשויות והחידושים הקיימים. יתרה מכך, אלה מהם שאינם יכולים מסיבות אובייקטיביות לצרוך באופן ישיר את המוצרים שצויינו, חיים בעולם הדיגיטלי ומשתמשים בשירותיו, כך שהנגשתם של אתרי אינטרנט בפניהם היא בעלת חשיבות כלכלית משמעותית מאוד לעסק. לכן מומלץ להתייחס לעלויות ההנגשה כהשקעה בשונה מהוצאה! עמותת נגישות ישראל מלווה מזה עשור בהטמעת הנגישות ארגונים גדולים. בשנים אלה פיתחה העמותה מודל מוכח להטמעת הנגישות ביעילות וחסכון. בניהול ותכנון רב שנתי נכון ניתן להוזיל ולפשט בצורה משמעותית את יישום הטמעת ההנגשה.

להלן מספר דרכים להוזלה משמעותית של יישום ההנגשה:

  • לפרוס את תהליך ההנגשה למקסימום שנים במסגרת החוק. בפרויקטים חדשים להקפיד על נגישות כבר מהתכנון – עלויות ההנגשה במצב זה מזעריות. כל שיפוץ או חידוש של בניין או תשתית – לתכנן וליישם את הסדרי הנגישות. לבצע רכש חכם ורוחבי במקום לכל פרויקט בנפרד, לדוגמא: מכרז למספר מעליות בשונה מרכש כל מעלית בניפרד.. להעסיק או להכשיר קבלן שיפוצי נגישות שיהיה מומחה להנגשה. לא להשקיע במקומות מושכרים שהסכם השכירות מתוכנן להסתיים לפני תאריך לחובת סיום ההנגשה. להכין תוכנית רב שנתית חכמה ליישום. להעסיק מורשה נגישות מומחה, זמין, עם ידע וניסיון, ובעיקר עם יכולת להוביל תהליך שינוי ארגוני מורכב.
  • לסיכום, תהליך הטמעת הנגישות חשוב ביותר הם ללקוחות והן לעסק, מדובר בתהליך יקר ומורכב, אשר ייעוץ טוב, עבודה נכונה, הירתמות ההנהלה יכולה לפשט לייעל ולהוזיל.

    הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
    תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן