Skip to main content

הפלגת אתגר – יוון 2011

22/05/2011 הטעם הטוב שנותר בפינו מהפלגת אשתקד, הקל מאוד על ההחלטה לשוב גם השנה לאיי יוון ולפקוד איזור שונה בתכלית – האיים האיונים. איים אלו ממוקמים במערב המדינה ומושפעים ביותר מהקירבה לאיטליה. לא חלף זמן רב מפרסום הודעת הדוא"ל...

22/05/2011

הטעם הטוב שנותר בפינו מהפלגת אשתקד, הקל מאוד על ההחלטה לשוב גם השנה לאיי יוון ולפקוד איזור שונה בתכלית – האיים האיונים. איים אלו ממוקמים במערב המדינה ומושפעים ביותר מהקירבה לאיטליה. לא חלף זמן רב מפרסום הודעת הדוא"ל הראשונה ששלח אסף חברנו מחברת "ימה" – וחיש מהר אוישו להן חמש יאכטות.
בבוקר יום שבת אביבי נחתה קבוצת השייטים שלנו, רובם שייטים ממועדוני השייט של "אתגרים" בחיפה ובת"א, בשדה התעופה של אתונה ולאחר נסיעה ארוכה למדי הגענו לוונאקי – כפר נופש המשלב מלון יפה, חוף פרטי ומעגנה עם מקלחות ושירותים מודרניים (רמת נגישות חלקית ביותר…).
לאחר התארגנות ראשונית ביאכטות וקניית מצרכי מזון וניקיון, יצאנו למחרת להפלגה ראשונה.
היאכטות ששכרנו הפעם היו מדגם Jeanneau; חשוב לציין כי החיים לבעלי מוגבלויות על יאכטה מושפעים מכל מילימטר ומכל מאחז יד קיים או חסר. יאכטה זו התגלתה במהרה על שלל יתרונותיה ומגרעותיה (בהשוואה לניסיוננו בעבר עם דגמי ה-Bavaria וה- Elan השונים): סיפון מרווח, סלון רחב ידיים, העדר סף בין החדרים (יתרון עצום!) כנגד שירותים קטנים וצרים עם דלתות הנפתחות כלפי פנים (שהקטינו את השטח עוד יותר) וריצפה משופעת בחלקה, מדרגות תלולות וצרות, סף גבוה וחד במעבר לסיפון, העדר ארונות ושטחי אכסון בחדרי המגורים ומחסור חמור בידיות ומאחזים. לאחר ההלם הראשוני, חשוב היה לקבל החלטה מהירה כי "זה מה יש", להשלים, להתמזג עם מבנה היאכטה ולהתמודד עם הקשיים – והם לא היו קלים או מעטים. המעברים בין החדרים חייבו התניידות בהחלקה על ארגז הפוך – ואלו עברו שידרוגים מארגז פשוט מחוזק מבפנים – לארגז הבירה היוונית "מיתוס", שהוכיח עצמו כראוי ביותר. במחצית השנייה של הטיול חברינו ליאכטת Nomad, בסיעור כמה מוחות דגולים, פיתחו ערסל (אילתור של "כיסא רב מלחים") ממגבת וחבלים מושחלים משני צידיה (שנתפרו על ידי ג'ינג'ית לאור עששית בלילה) המופעל מגלגלת המנור שהפך ללהיט ולפתרון נגישות מדהים ביותר. כאן המקום לכמה מילים על רוח הצוות ביאכטת Nomad שלנו: גילי וג'ינג'ית, איזי ויעל, אבי ונתי – תמיד היו שם לכל סיוע, בטבעיות ובחום, להושיט יד, רגל וחיבוק.
לפנות ערב, לאחר יום הפלגה ראשון נינוח למדי, עגנו בכפר סיבוטה, שקידם את פנינו בשלל בתים לבנים ונקיים עם תריסים צבעוניים וצמחייה מוריקה ובתי קפה הנושקים למים. טיול קצר והתמצאות בסביבה – עם התבייתות על שירותים "נגישים" על החוף (כדי להנגישם, איזי שלנו שלף בעזרת פלייר וסילק כמה ברגים שהיצרו את הפתח…). חשוב לציין כי המצב באיים הללו טוב אך במעט מהאיים במזרח יוון…
למחרת הפלגנו לשהות בת יומיים בפיסקארדו באי קפלוניה, עיירה מקסימה ושובת לב. חיש קל, מרגע שנקשרנו לרציף, יצרנו קשרי ידידות ברצועת החוף עם בעלי המסעדות (מסיבות ברורות…) ועם בעלות חנויות המזכרות (מסיבות ברורות אחרות…), שהפכו למרפסת הקדמית של היאכטות שלנו.
למחרת יצאנו בשיירת רכבים שכורים לסיור באי; לאתנחתא בבית קפה קסום עצרנו באסוס למרגלות מצודה מול חוף מדהים. משם המשכנו למירתוס – חוף ים פראי עם מערה מוקף בהרים, לארוחת צהרים באיוס יופמיה וסיימנו בסיור בין הכפרים ההרריים לאור השקיעה הדועך.
נפרדנו בכוס מיץ תפוזים סחוט ומלא חום בנפנוף ידידותי לשלום מידידנו היוונים בפיסקארדו ויצאנו לים הפתוח בדרך לאיטקה. הפלגה קשה וים הפכפך העמידו את שייטינו חדורי רוח האתגר במבחן לא פשוט…כמעט כמו אודיסאוס! נופך נוסף לחושינו הוסיפה תקלה בביוב היאכטה בלב ים, שהעמידה אותנו בניסיון לא פשוט ושחייבה את הגעתו הדחופה של שרברב ג'ינג'י חמוד מחברת השכרת היאכטות על סירת מנוע.
עגינה ב-ואטי הקלה עלינו אך במעט מאחר וגם כאן המשיכו הגלים שנוצרו במהלך הסערה לטלטל אותנו. הים היה עדיין גלי וסוער למדי כאשר יצאנו למחרת; משטר זרמים ורוחות מורכב ורב כיוונים הפכו את ההפלגה למאתגרת ביותר ותרמו ניסיון מסוג חדש לסקיפרים שלנו. מקלט כלשהו והפוגה מהטלטולים מצאנו במפרץ One Home Bay בדרך לחניית לילה בקלאמוס. הסערה הקשתה למדי גם על העגינה ומראה דמותו של ג'ורג', הימאי האחראי שכיוון אותנו להיקשר לרציף במקומות ששמר מראש שימח אותנו ביותר – גם במחיר החובה לאכול אח"כ במסעדה שבבעלותו… הכפר התגלה כתלול ובלתי נגיש – עובדה שממש לא עצרה את העלייה במשעוליו עד הכנסייה, כי הלוא בלי אכילת השסק בחצר איך נוכל להמשיך??
יום הפלגה אחרון קידם את פנינו בים נפלא ורגוע כפיצוי והפלגה נעימה במפרצי מגניסי דמויי האצבעות עד מעגנת וונאקי, לקבלת שבת בכל יאכטה לאחר הקשירה לרציף, מלווה בשירה אדירה מגרונות הימאים המשופשפים שחוו כמה ימים מיוחדים במינם. נפרדנו מהיאכטות שהיו לנו לבית בשבוע האחרון (בית לא פשוט, לא נגיש, קשה לבעלי מוגבלויות יותר מכל מודל יאכטה שחווינו עד היום!) ויצאנו ליום טיול יבשתי לדלפי לצפות במקדשי אפולו ובמערת האוראקול ולהיפרד מיוון בארוחת ערב לאור השקיעה בנמל של פיראוס.

וללא כמה מילות תודה מלב אל לב אי אפשר:
• לאסף מ"ימה", ששוב הגשים חלום לכול קבוצת שייטי "אתגרים";
• לאיילת, רכזת חוגי השייט של "אתגרים" בחיפה, שדחפה את קיום ההפלגה אך נבצר ממנה להצטרף;
• לחברי הצוות האהוב של יאכטת – Nomad גילי וג'ינג'ית, איזי ויעל, אבי ונתי;
• לחברנו אבי לוי, שהשקיע מחשבה ויצירתיות בפתרונות "נגישות" ביאכטה;
• לכל צוות הפלוטילה – שהנעים את האווירה במטעמים, בצחוקים ובהושטת יד לכל צורך.

להתראות בהפלגה הבאה!!!

נ.ב. קישורים לכתבות על הפלגות אחרות וטיפים שלנו אפשר למצוא כאן.

קישורים רלוונטיים ממקורות אחרים על ההפלגה הנוכחית:

• אלבום התמונות של גל ברמן:
https://picasaweb.google.com/galberman2/Yama2011GreeceThePeopleTheFacesThePlaces?authkey=Gv1sRgCISei7qK6v6FyQE&feat=email#
• אלבום התמונות של דורון :
https://picasaweb.google.com/doronsolid/2011?feat=email#
• אלבום התמונות של יורם סבירסקי:
https://picasaweb.google.com/Yoram.sail/GreeceSail201102#
• הקישור לבלוג המסע של גילי קני:
http://kenny.org.il/sail/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=8&Itemid=9

מתניידים עם כ"ג בוואנקי
כיסא גלגלים על יאכטה
תמונה משותפת במרומי קלאמוס
הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן