Skip to main content

חדשות

מוני סנדרוביץ – קובל על כי בביה"ח העמק בעפולה אין גישה לנכים מקומת הכניסה (רדיו ללא הפסקה)

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

גבי גזית מראיין את מוני סנדרוביץ הטוען כי בביה"ח העמק בעפולה אין גישה לנכים מקומת הכניסה. הראיון נערך במסגרת תוכנית הרדיו "גבי-גזית" המשודרת ברדיו ללא הפסקה.

להלן תמליל הראיון:

גבי גזית : שלום למוני סנדרוביץ.
מוני סנדרוביץ : שלום וברכה.
גבי גזית : מוני סנדרוביץ כתב לנו מכתב שקשור לנושא שאנחנו מאוד רגישים אליו וזה נושא נגישות לנכים, והפעם אתה מתייחס לבית החולים עפולה אשר בעמק.
מוני סנדרוביץ : נכון.
גבי גזית : מה הסיפור?
מוני סנדרוביץ : הסיפור הוא, העובדות הן כאלו שזה כ-8 שנים הגישה לתוך בית החולים, למי שבא עם מכונית למשל או ברגל, הדרך היא הכרחית. כלומר, לעלות 24 מדרגות לקומה השניה ומשם לתפוס מעלית.
גבי גזית : זו הדרך היחידה להגיע למעלית, 24 מדרגות ברגל?
מוני סנדרוביץ : זו הדרך היחידה להגיע למעלית.
גבי גזית : כמה שנים נמשך הסידור הנפלא הזה?
מוני סנדרוביץ : 8 שנים, מאז שבנו את המיון החדש.
גבי גזית : 8 שנים, אהה, אוקי.
מוני סנדרוביץ : עכשיו, המצחיק הוא שבמגרש החניה יש שער שהוא נעול וסגור, שבאותו מפלס הקרקע אתה יכול להכנס דרך המיון, אל המעלית, ולעלות לך לקומה השניה.
גבי גזית : אבל השער סגור?
מוני סנדרוביץ : השער סגור ונעול.
גבי גזית : ניסית לברר למה השער סגור?
מוני סנדרוביץ : כן, ודאי, אז בפעם הראשונה שנפגשתי עם זו אשר על פניות הציבור, מיכל קריד, אז היא אמרה לי – תשמע, אנחנו לא נשים שם עוד שומר, עוד בודק. מצחיק.
גבי גזית : מצחיק ביותר.
מוני סנדרוביץ : אני אתן לך דוגמה, אני אקח דוגמה אישית שלי.
גבי גזית : כן.
מוני סנדרוביץ : אני סובל מבעיות ריאה, יש לי 30 אחוז תפקוד ריאות. אני עולה 3 מדרגות, אני גמור. אז אני פשוט נוסע לחיפה עם האוטו לבית חולים כרמל, כי שם יש לי גישה ישירה למעליות, ושם אני עובר את כל הבדיקות, ושם עברתי כבר 2 ניתוחים במקום לעשות את זה ליד הבית. תאר לך אנשים מבוגרים, אנשים נכים, אנשים שבאים אפילו לבקר והם זקנים.
גבי גזית : תשמע, אתה לא צריך אפילו להפליג בעומק טיעוניך כי הסיפור הוא כל-כך פשוט וכל-כך מקומם, ולכן אני אקרא לך ולמאזינינו את תגובת מירב מויאל יהב, דוברת המרכז הרפואי העמק עפולה. בבקשה, זוהי התגובה. "בית החולים העמק עושה מאמץ רב להסדיר ולהקל את הנגישות לבית החולים, צריך להבין שמדובר בנושא מורכב שצריך תכנון והגשת תוכניות הנדסיות וקבל אישורים מגורמים שונים, ועדה מקומית, רשויות נוספות, תקציב וכולי. ב-28.2.07 אושרה תוכנית הבניה של עמדת הבידוק על-ידי הועדה המקומית." אגב, 28.2.07 לפי מה שאתה אומר לנו, זה 7 שנים אחרי שהתחילה הבעיה. אוקי?
מוני סנדרוביץ : מכיון שאני שנה וחצי מטפל בזה.
גבי גזית : בדיוק. שניה, שניה, בוא נמשיך. "התוכנית כוללת הקמת עמדה חדשה לבידוק בטחוני כמתחייב על-פי החוק שתפתור את בעיית הנגישות. למרבה הצער והאירוניה מתעכבת תחילת הבניה בשל פולש אשר הקים קיוסק בכניסה לבית החולים, ובית החולים מנהל איתו מערכת תביעות משפטיות בלתי נגמרת. תחילה פעל אותו פולש בכוח כדי לסכל את עבודות הבניה, בית החולים התלונן נגדו במשטרה. הפולש פנה לבית המשפט  והוציא צו מניעה שעומד על כנו עד היום. אנו מקוים," אומרים אנשי בית החולים עפולה, "שבקרוב מאוד יבטל בית המשפט את צו המניעה, ומיד לאחר מכן יושלמו עבודות הבניה שיאפשרו נגישות מירבית לנכים. בברכה." אין התייחסות במכתב הזה לשאלה – למה לא פותחים את השער השני, כפי שאמרת.
מוני סנדרוביץ : אין לזה כל קשר לשאלה שלי.
גבי גזית : אין לזה כל קשר לשאלה שהעלינו. זה שפלש איזה קיוסקאי אחד והצליח לדפוק את בית החולים ולהוציא צו מניעה, זה מונע את הסידור של 24 המדרגות. אבל אתה אומר שיש שער.
מוני סנדרוביץ : יש שער, נעול. שימו שם שומר, בודק וקדימה.
גבי גזית : ואנחנו שאלנו את הדוברת גם לגבי השער הזה, השער להשם צדיקים יבואו בו, ולא קיבלנו תגובה על הענין הזה, וחבל. מירב מויאל יהב, אולי תשלימי את תגובתך ותאמרי לנו בבקשה עכשיו, למה כדי לעקוף את בעיית הקיוסקאי הפולש הזה, אתם לא פותחים בינתיים את השער השני. אז זה יעלה לכם שומר שעולה 17 שקל לשעה, אתם תעמדו בזה, זה לא סוף העולם. הרי זה לא 24 שעות, נכון מוני, בסך הכל מדובר פה על שעות העבודה, משך היום.
מוני סנדרוביץ : בדיוק, מדובר פה על חיי אדם. תחשוב לרגע, אדם עם התקף לב עולה את המדרגות… חולה לב עולה על המדרגות האלו. אדם ללא ריאות.
גבי גזית : טוב, תשמע, זה סיפור הזוי, הזוי ומיותר, ואנחנו מצפים מבית החולים שיענה לנו על השאלה למה בינתיים לא תשתמשו באלטרנטיבה שמוני סנדרוביץ מציע אותה וראה אותה במו עיניו. ובזאת אני אודה לך ואני אדווח לך ולכל מאזינינו על התפתחות העניינים. תודה רבה, מוני.
מוני סנדרוביץ : תודה, גבי, ושיהיה לך גמר חתימה טובה.
גבי גזית : היה כבר. גמרו לי את החתימה, תאמין לי, בצורה יוצאת מן הכלל. ותהיה בריא בעיקר, זה מה שחשוב.
מוני סנדרוביץ : נקוה.
גבי גזית : יפה.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן