Skip to main content

חדשות

מידע טלפוני על אוטובוסים נגישים (חדשות ממשל זמין)

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

מעתה אפשר לברר במוקדי השירות הטלפוניים מידע על נגישות אוטובוסים עירוניים של אגד לבעלי מוגבלויות הנעזרים בכיסאות גלגלים. בקרוב המידע יהיה זמין באתר האינטרנט של אגד.

חברת אגד השיקה מערכת חדשה המאפשרת לציבור לקבל מידע על אוטובוסים עירוניים הנגישים לנכים בעלי כיסאות גלגלים. במסגרת הבנת חשיבותו של חוק שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלויות שנחקק בכנסת בשנת תשנ"ח, יותר משליש צי הרכב העירוני הפעיל של אגד הוא נמוך-רצפה ובעל יכולת רכינה (הנמכה) לכיוון המדרכה. החברה שואפת שתוך כמה שנים כל האוטובוסים המשובצים בקווים העירוניים יהיו נמוכי רצפה.

כחלק משיפור השירות ללקוחות החברה החלה בהפעלת מערכת הנותנת מידע לציבור על אוטובוסים עירוניים הנגישים לנכים בכיסאות גלגלים. המערכת החדשה מאפשרת לנציגי השירות, במרכז שירות הלקוחות של אגד, גישה למערכת שיבוץ האוטובוסים של כל סדרן וסדרן ברחבי הארץ, בזמן אמת. כל נוסע יכול לחייג למוקד שירות לקוחות לציין את מספר הקו ואת מועד הנסיעה, והנציג ייתן לו מידע לגבי נגישותו של האוטובוס. כך ניתן לברר מראש זמינות של אוטובוסים נמוכי משטח המותאמים לנוסעים בעלי מוגבלויות.

היכן ומתי ניתן לברר את המידע הרצוי?
את המידע ניתן לברר במוקד שירות הלקוחות של אגד בחיוג ל-2800*.
שעות פעילות המוקד:
 ימים ראשון עד חמישי בשעות 7:00 עד 20:00
 ימי שישי ובערבי חג בשעות 8:00 עד 15:00
 מוצאי שבת ומוצאי חג – מחצי שעה לאחר צאת השבת או החג עד שעה 23:00

בעתיד יתאפשר לברר את המידע גם במערכת המידע המתקדמת הפועלת באתר אגד.

גם חברת דן מציעה שירות לבירור מידע בנוגע לאוטובוסים נגישים בעלי רצפה נמוכה המקלים על כניסת עגלות ילדים, נכים, קשישים וילדים. בכל יום ניתן להתקשר לטלפון 6933578 – 03 ולוודא את מועדי יציאת האוטובוסים נמוכי הרצפה.

קווים הנגישים לבעלי מוגבלויות
רשימת הקווים הנגישים המחולקת לפי אזורים מופיעה באתר אגד ובאתר נגישות ישראל. בקווים אלה מופעלים בדרך כלל אוטובוסים נגישים, אולם בשל אילוצים ייתכנו שינויים מעת לעת בשיבוצי הרכבים. לכן מומלץ להתקשר למוקד  שירות הלקוחות סמוך ככל האפשר למועד הנסיעה המבוקש.

 אתר נגישות ישראל: אוטובוסים נגישים
 אתר אגד: מידע על אוטובוסים נגישים
 מדריך זכויות לאנשים עם מוגבלויות בפורטל gov.il

 

מקור: חדשות ממשל זמין

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן