Skip to main content

לקראת ימי הזיכרון ויום העצמאות: מידע מסייע להנגשת טקסים

בשם ציבור האנשים עם המוגבלות שמונה כ-20% מאוכלוסיית מדינת ישראל, עמותת נגישות ישראל הכינה סט קטן ופשוט של 9 דרישות להנגשת הטקסים כאמור, ברשויות ובבתי הספר. 

העמותה הפיצה את הדרישות למשרד החינוך, למשרד הביטחון – אגף ההנצחה, לארגון המורים, השלטון המקומי ולרשויות המקומיות ברחבי הארץ.
אנו משוכנעים שגם הם מעוניינים בשיתופם ושילובם של התושבים עם המוגבלויות בטקסים חשובים אלה. 

העמותה קוראת לפעול בדחיפות ובנחישות לכך שבטקסי יום השואה, יום הזיכרון וביום העצמאות, כולם (כולל אנשים עם מוגבלות) יוכלו להגיע ולהשתתף בדרך של כבוד, בטיחות, שוויון ועצמאות. 

לצורך כך, יש לוודא את קיומם של הסדרי הנגישות הבאים: 

1. חניות נכים – הקצאת חניות נכים שמורות וקרובות (תמיד עדיף יותר מהדרוש).

2. שירותי נכים – לוודא הימצאות שירותי נכים תקניים בקרבת אזור בטקס ובמידה ואין, למקם שירותי נכים ניידים – קרובים ועם דרך נגישה.

3. דרכי גישה – דרך גישה נוחה ומוסדרת מהחניה ועד מקומות הישיבה ושירותי הנכים. דרך קצרה ככל שניתן לטובת ניידות של אנשים עם מוגבלות בניידות.

4. נגישות ללקויי שמיעה וחרשים ע"י מערכות שמע, תמלול הדוברים על גבי מסך, מתרגם לשפת הסימנים.

5. מקומות ישיבה נגישים – כיסאות עם מאחזי יד למוגבלי הליכה, ארגון מתאים לישיבה לאנשים הנעזרים בכסאות גלגלים, לוודא זווית צפייה נוחה.

6. עזרה – הדרכת המתנדבים, צוות, נוער והמשטרה לעזור ולסייע לאנשים עם מוגבלות להגיע לחניות הקרובות, ולסייע מהחניה ועד מקומות הישיבה לאלה שזקוקים לסיוע זה.

7. במה – יש לוודא שיש מאחזי יד במדרגות העולות לבמה. במידה ואדם המתנייד בכסא גלגלים מתוכנן לעלות לבמה, יש צורך לוודא מעלון או רמפה מתאימה.

8. שילוב – במסגרת ההיערכות, לפעול ליוזמות שילוב בתכנים של עמותות, ארגונים ותושבים עם מוגבלות.

9. פרסום – לפרסם בקרב ההורים והילדים את הסדרי הנגישות בצורה מפורטת, מומלץ לפרסם גם בעיתונות מקומית, אתר אינטרנט של הרשות ובית הספר, מוקד טלפוני וכדומה. וליידע את ארגוני האנשים עם המוגבלות בקהילה. 

למדריכים להנגשת אירועים – לחצו כאן

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן