Skip to main content

דו"ח נציבות שוויון לאנשים עם מוגבלות לשנת 2007

מממצאי דו"ח נציבות שוויון לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים לשנת 2007, עולה כי המצב הכלכלי של אנשים עם מוגבלות בישראל הדרדר בשנים האחרונות, והוא הקשה ביותר מבין מדינות המערב.

הכנסתם הממוצעת של אנשים עם מוגבלות בישראל מהווה פחות מ- 70% מההכנסה הממוצעת של אנשים ללא מוגבלות על פני השנים 2002-2005 . עוד נמצא כי שיעור המועסקים  מקרב האוכלוסיה בעלת מוגבלות חמורה מהווה רק מעט יותר מ- 40%, בהשוואה לשיעור המועסקים  מקרב האוכלוסיה ללא מוגבלות, ובהשוואה לאנשים עם מוגבלות מתונה השיעור עומד על  פחות מ- 80%. מבין האנשים עם מוגבלות חמורה בגיל עבודה קרוב ל- 70 אלף אינם מועסקים ואינם מקבלים קצבה מהביטוח הלאומי.

בעקבות ממצאי הדו"ח, יזמה נציבות שוויון לאנשים עם מוגבלות סקר מעסיקים. מהסקר עולה כי 85% מהמעסיקים הישראלים אינם מעסיקים אנשים עם מוגבלות וכי כמעט רבע (23%!) מהמעסיקים הישראלים לא רוצים עובדים עם מוגבלות.

ממצא קשה נוסף מהדו"ח הנו הריכוז הגדול של אנשים עם מוגבלות ברמות השכלה נמוכות: 50% מבין האנשים עם מוגבלות חמורה לא סיימו בית ספר תיכון ו-33% מבין אלה עם מוגבלות מתונה לא סיימו תיכון לעומת 15% בקרב אנשים ללא מוגבלות.

לוגו נציבות שוויון לאנשים עם מוגבלויות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן