Skip to main content

SenseView DUO – טמ"ס ניידת קלת משקל

מתוך כתבה בניו יורק טיימס:
The Magnifying Glass Gets an Electronic Twist
תרגום: מיטל ונגר, אופיסרוויס

אנשים שאיבדו חלק מראייתם לניוון מקולרי, סכרת או מחלות אחרות יכולים כעת להפיק תועלת מטכנולוגיה חדשה, מספר מכשירי וידאו ניידים אשר ע"י הגדלה יכולים לעזור להם לנצל את שרידי ראייתם.

העבירו את אחד המכשירים על כרטיס טיסה או כוונו אותו לעבר בקבוק תרופה על מדף וכל האותיות הקטנות מוגדלות ומוצגות בצורה חדה על מסך המכשיר.

מערכות שולחניות איתנות מבוססות וידאו אשר מגדילות דפוס זמינות כבר זמן רב אולם, מכשירים ניידים קלי משקל צברו פופולריות רק בעשור האחרון, בעת שגודלם של מכשירי אלקטרוניקה התכווץ באופן כללי.

דגמי כף היד החדשים שוקלים בד"כ עד 250 גרם ויכולים להגדיל את הדפוס על עצמים קרובים ורחוקים: משתמשים יכולים להעביר את המכשיר על תפריט במסעדה בה האורות עמומים או לכוון אותו למדף מצרכים במעבר של חנות.

המצלמות הזעירות בעלות רזולוציה גבוהה שנמצאות במכשיר לוכדות את התמונה והאלקטרוניקה מחזקת את הניגוד בתצוגה ובכך מקלה על קריאת המילים במסך המכשיר.

מר ברוס פ. רוזנטל, מנהל תכניות ראיה ירודה בלייטהאוס אינטרנשיונל במנהטן אשר מציעים שירותים לאנשים לקויי ראיה אומר כי מגדילים ניידים, עם הארה מובנת וחומרה חזקה, בעלי יתרונות על מכשירים אופטיים מסורתיים כמו זכוכית מגדלת.

"מכשירים אופטיים לא יכולים להגדיל את הניגוד כמו מכשירים אלה" הוא אומר, "אובדן ניגוד גורם לבעיות בדיוק כמו אובדן חדות ויזואלית".

החומרה במכשירים החדשים יכולה להכהות כיתוב כהה או להפוך כיתוב שחור על לבן לכיתוב לבן על שחור – אשר אנשים מסויימים עם ניוון מקולרי מעדיפים.

דר' רוזנטל אומר שהמכשירים יכולים לעזור לאנשים עם ראיה ירודה להמשיך עם הפעילות היומיומית הרגילה שלהם – לדוגמה, קניה בסופרמרקט או קריאת ספר תפילה בטקס דתי.

"אחת הדאגות שלנו בעבודה עם הסובלים מבעיות ראיה היא דיכאון", הוא אומר ומוסיף, "ככל שאנשים יכולים להשלים פעילויות יומיומיות כמו כל אחד אחר, כך הם יכולים להתמודד ולהרגיש שחייהם אינם שונים משל אחרים".

אולם למכשירים יש חיסרון בולט כאשר משווים אותם לזכוכית מגדלת ב- 40$: עלותם בד"כ 700$ – 1300$ ומרבית חברות הביטוח הפרטיות לא משלמות עבורם, כך אומר רוברט מקגיליברי, מומחה לראיה ירודה במרכז קרול לעיוור בניוטון, מסצ'וסטס.

"אבל אם המכשירים מחזירים אותך לעבודה או עוזרים לך בחינוך או מגבירים את הנאתך מקריאה", הוא אומר, "הרי זה שווה להביא אותם בחשבון".

לדברי מר מקגיליברי, למכשירים יש שטח צפיה גדול יותר מלזכוכית המגדלת המסורתית והם מאפשרים הרבה יותר גמישות בצפיה בתמונה. ולמרות שאין בד"כ החזר על ההוצאה, "אם אנשים מחפשים עבודה, יתכן שהם זכאים למימון לצורך שיקום מקצועי" הוא אומר.

"משרדים ממשלתיים עשויים לספק להם מוצר מסוג זה אם הוא יעזור להם לקבל או לשמור על מקום עבודתם" הוא מוסיף.

ה- SenseViewDuo (שמחירו בארה"ב כ- 1200$) הוא מכשיר חדיש, בעל שתי מצלמות – אחת עבור קריאת טקסט מקרוב, האחרת מיועדת לצפיה באובייקטים ממרחק 2.5 מטר ויותר, כמו צפיה בלוח בכיתת לימודים, אומר דאג ג'פרי, מבעלי חברת GW Micro, מפיצת המכשירים בצפון אמריקה.

המוצר מיוצר ע"י חברת HIMS הדרום קוריאנית.

ה- SenseViewDuo, עם תצוגת גביש נוזלי (LCD ברוחב 4.3 אינץ'), מאכסן עד 20 תמונות -לדוגמה תצלום של לוח הזמנים של הרכבת.

משתמשים יכולים להגדיל את התמונה, ואז לסרוק אותה, תוך כדי מעבר מלמעלה למטה או ימינה שמאלה כדי לקרוא את כל המידע.

מכשירי הגדלה בוידאו הינם מוצרים בעלי ערך בעולם של "צרכני אלקטרוניקה קלי דעת", אומר ד"ר רוזנטל מלייטהאוס אינטרנשיונל.

"אחת המטרות של הטכנולוגיה החדשה הזאת היא לשפר את איכות החיים של בעלי ראיה ירודה", הוא אומר "זה בדיוק מה שמוצרים אלה מתחילים לעשות".

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן