Skip to main content

LiNX – מכשיר שמיעה חדש ומזערי המתחבר לאייפון

החידוש המרכזי הוא האפשרות לחבר אייפון ללא מתאמים, ואפשרויות השליטה המתקדמות דרך האפליקציה

מאת: שחר שושן – ynet

הפחתת רעשים ומיקוד בדובר

המכשיר המדובר נקרא LiNX של חברת ReSound. מדובר במכשיר שמיעה מזערי המכיל רכיב בלוטות' המאפשר לו להתחבר ישירות לסמארטפונים תומכים ללא מתאמים בדרך, ועם זמן סוללה ארוך במיוחד. ללינקס שני מיקרופונים כנהוג במכשירי שמיעה, כשהמכשיר משתמש בעובדה שמהירות הקול והמרחק בין המיקרופונים ידוע, כדי לחשב מאיפה מגיע הקול. הלינקס מזהה ומפריד בין התדרים של קול אנושי לבין אלו של רעשי רקע, ואחרי כעשרים שניות של רעש מזהה המכשיר כי מדובר במקום רועש, ומפנה את מוקד הגברת הקול קדימה אל האדם שאיתו אתם משוחחים. אמנם הגברת הקול מהסביבה אינה נעלמת אך היא מופחתת כך שלמשתמש נוח יותר לשוחח.

התאמה אישית

מכשיר השמיעה מתאים לכל אוזן, אך אלו שרוצים לוודא כי האטימה תהייה תקינה והאוזנייה לא תיפול מהאוזן, הולכים על האופציה של יציקת תבנית מותאמת אישית. בתהליך זה מערבבים סיליקון רפואי עם זרז הגורם לו להתקשות, ומזריקים אותו לחלל האוזן. לאחר כמה דקות החומר מספיק יבש כדי לשלוף אותו החוצה, ומהתבנית הזו מייצרים את האוזנייה עצמה.

מחליפים תוכנית

בתוך הלינקס ישנן שלוש תוכניות שמע מובנות. הראשונה, והמאוזנת מכולן מיועדת לשימוש יום יומי. הפחתת הרעשים והרגישות לקול מופעלת כברירת מחדל על פי בדיקת השמיעה, כשאופציית הצליל הכיווני מופעלת בסביבה רועשת כדי לאפשר שיחה נוחה בתוכנית השנייה עוצמת השמע מופחתת משמעותית ואופציית הצליל הכיווני מופעלת קבוע. בתוכנית השלישית העוצמה מוגברת מאוד כדי לאפשר שמע בסביבה שקטה או מרובת משתתפים.

שולטים מהטלפון

עד כה, משתמשים שביקשו לחבר את הסמארטפון למכשיר שמיעה ולא דרך לולאת השראה, היו צריכים להשתמש במתאם מיוחד למכשיר אותו עונדים על הצוואר והוא מאפשר חיבור לכל סמארטפון. אותו חיבור הופך את מכשיר השמיעה לדיבורית בלוטות', ובעוד שזה נוח מאוד, זה לא ממש עושה שימוש ביכולות הסמארטפון, אלא מפשט אותו לרמת הטלפון הנייד. החידוש המרכזי בלינקס הוא האפשרות לחבר אייפון ללא מתאמים, ואפשרויות השליטה המתקדמות דרך האפליקציה.

אפליקציית ReSound Smart מותאמת במיוחד לסדרת המכשירים של ריסאונד, ומאפשרת לעשות שימוש חכם יותר במכשיר. עד כה, כשהמשתמש ביקש לשנות את רגישות המכשיר לקול או את תוכניות ההפעלה שלו, היה עליו לסור אל תחנת שירות כדי שיוכלו לתכנת אותם. האפליקציה מאפשרת למשתמש לשלוט במכשיר ולתכנת אותו בהתאם לאורח חייו – ללא התערבות צד ג'.

למרות הטכנולוגיה המתקדמת של המכשיר, דווקא בצד האפליקציה הוא בינוני למדי. זמן החיבור בין האוזניות למכשיר השמיעה אורך לעיתים יותר מדקה שלמה, כשפתיחת האפליקציה התלויה בחיבור מתעכבת עוד יותר. התפריט פשוט והעיצוב מיושן אך הפונקציות עובדות והיטב, וזה מה שחשוב.

יחי ההבדל האלחוטי

מכשירי שמיעה משוכללים הם לא דבר יוצא דופן. אך חברה אחת ענתה על צורך שלאלו עם שמיעה תקינה, נראה מובן מאליו – לדבר בסלולרי בנוחות. עד כה יצרניות הסלולר ייצרו מכשירים התומכים בתקן M3 ו-M4 שאומר שהם מכילים בתוכם לולאת השראה העובדת כשמצמידים אליה את אוזניית הטלפון, או שהמשתמשים נדרשים לענוד מתאם בלוטות' מיוחד. אוזניית ReSound LiNX מכילה בתוכה משדר בלוטות' 4.0 המסוגל להתחבר אל האייפון ובך מאפשרת למשתמש לשמוע את כל הצלילים שהמכשיר מייצר. בנוסף, ניתן להשתמש במיקרופון המובנה בטלפון כיחידת שידור (כמו מערכת FM) המשמיעה את סביבתה ישירות לאוזני המשתמש. הסאונד אמנם עובר בדיליי קל אך זה עדיין נחמד שהאופציה קיימת.

מוצאים את האבידה

אהוד לב רן מנכ"ל אודיו מדיק המשווקים את המכשיר, מספר לנו על לקוחה שלהם שאיבדה את מכשיר השמיעה בחוף הים, או לקוח אחר שאיבד את שני המכשירים שלו כשירד מטיסה. כדי למנוע אובדן של המכשיר היקר, ניתן לאתר כל אוזניה בנפרד דרך האפליקציה, כשהיא משתמשת בשידור הבלוטות' כדי לאכן את מיקום האוזניות.

המכשיר והאפליקציה תואמים לאייפון 5 ומעלה, אייפד דור רביעי ומעלה, אייפד מיני ומעלה, אייפוד טאץ' דור חמישי כשלכולם דרוש iOS 7 ומעלה.

לכתבה המלאה שהתפרסמה ב- ynetלחצו כאן

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן