Skip to main content

טובי – מחשב תקשורת חדש המופעל במבט

חברת דגש טכנולוגיה מסייעת, המתמחה במוצרי מחשוב ותקשורת לאנשים עם צרכים מיוחדים, החלה בשיווק מחשב תקשורת חדש "טובי" הנשלט באמצעות מבט עיניים. המחשב מתאים במיוחד למי שמתקשים או לא יכולים להזיז את הראש ומאפשר להם לכתוב במחשב באופן מלא ולתקשר עם סביבתם.

המחשב עובד על עקרון של זיהוי האישון באמצעות קרן אינפרה אדומה ותרגום של תזוזות האישון להנעת הסמן, בדומה לפעולת העכבר במחשבים הרגילים. בעבר היו מערכות אילו מיועדות בעיקר לחולי ניוון השרירים ALS, היום המחשב החדש הוא פתרון גם למשתמשים פגועי עמוד שדרה, שיתוק מוחין, טרשת נפוצה, וכל מגבלה אשר מונעת הפעלת עכבר באופן סטנדרטי.

למחשב החדש מספר יתרונות משמעותיים על פני פתרונות אחרים הנשלטים באמצעות ראש או מבט, העיקרי שבהם הוא היכולת לנטרל את תנועות הראש של המשתמש. תכונה זו מבטלת את דרישת המערכות הקיימות לקבע או לייצב את הראש אצל משתמשים שאינם משותקים באופן מלא ובעלי יכולת להזיז את ראשם. יתרון נוסף הוא בעובדה כי המערכת אינה דורשת כיול מחודש בכל שימוש ולכן נמנעת אי הנוחות והזמן הכרוכים בכך. ניתן להגדיר מראש את שמות המשתמשים והמערכת תדע לזהותם ולהתאים את עצמה לכל אחד מהם.

יתרון נוסף ומשמעותי לא פחות – "טובי" היא מערכת הכוללת מחשב, התקן מיקוד מבט ומסך מגע
(All in One) המשמעות היא שקבל מתח אחד או סוללה חיצונית מחוברים למערכת ותו לא. מערכות מקבילות דורשות התקנת פנסים ומצלמה חיצוניים למחשב, עובדה המקשה על הנגשתם והניידות עימן.

ה"טובי" מתאים לניוד על כסא גלגלים. המערכת נראית כמסך טאבלט "15, כך שילדים עם צרכים מיוחדים המשולבים בבתי ספר יוכלו לקחת את המערכת עימם. אין ספק שזהו גאדג'ט שיעורר סקרנות ועניין מצד הילדים האחרים.

מחירה של מערכת מיקוד המבט מתחיל ב 12 אלף שקלים למערכת מצלמה ניידת ויכול להגיע למחיר של 60 אלף שקלים למערכת מחשב מגע i15 הכולל מצלמה, תוכנת גריד 2 הדרכה והנגשה.
חברת דגש נמצאת בקשר עם מספר גופים על מנת לבחון אפשרויות להשאיל את המחשבים למשתמשים הזקוקים להם וכך להפוך אותם לזמינים גם למי שלא יכולים לאפשר לעצמם את הרכישה.

הדר זלצר-פלאח, מנהלת הפיתוח העסקי בדגש, העריכה שבתוך מספר שנים יוזלו המחשבים הנשלטים על ידי עיניים באופן משמעותי, כפי שקורה בכל מוצרי המיחשוב והתקשורת. בתוך עשר שנים טכנולוגיה זו תהיה בשימוש על ידי חלקים נרחבים באוכלוסית משתמשי המחשבים לא מתוך כורח אלא בשל הנוחות.

למידע נוסף

חברת דגש
אתר: www.dagesh-at.co.il

טל': 03-7313276

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן