Skip to main content

ביקור חברי "המועדון החברתי של המרחב בגליל ב"טבע נאות"

הֵי, הֵי, הֵי נַעֲלַיִם, בְּלִי סֻולְיוֹת נַעֲלַיִם
וְהָאֶבֶן צוֹרֶבֶת אֶת הָרַגְלַיִם
צוֹרֶבֶת, צוֹרֶבֶת, צוֹרֶבֶת

אֵין דָּבָר, אֵין דָּבָר, אֵין דָּבָר,
אֵין דָּבָר, אֵין דָּבָר,
חָלוּץ בְּנֵה, בְּנֵה יְרוּשָׁלַיִם!

בבוקר טורבו-חורפי, יצאנו חברי המועדון החברתי של המרחב בגליל לסיור במפעל טבע נאות שבקיבוץ נאות מרדכי. זה לא מובן מאליו שארבעה חברים הישובים בכיסאות גלגלים יצאו דווקא לסיור במפעל לייצור נעליים,
הרי הם מחליפים נעליים בערך כמו שברבורה מחליפה את בן זוגה לברבור דגמ"ח… אבל תתפלאו, הבקשה לסיור זה יצאה דווקא מאחד החברים בכ"ג שפעם עבד שם, ואמר שזה מאוד מעניין.
הסיור התחיל מחומר בגלם העיקרי: עור. המפעל משתמש בעשרות טונות של עור של פרות ז"ל, אשר עובד, רוכך ונצבע באיטליה, וכל חתיכת עור שכזו נבחרה ע"י נציג המפעל בבורסת העורות שבאיטליה.
אחרי שראינו עשרות עורות במרקמים ובעוביים שונים, עברנו למכונה ממוחשבת שחותכת את העורות לפיסות פיסות שבסופן יודבקו, יתפרו וירותכו ויהיו לנעליים או סנדלים.
המכונה ממוחשבת כך שהחיתוכים ינצלו כמה שיותר עור מתוך יריעת העור הגולמי (ראו צילום). משם עברנו למחלקת התפירה שבה עובדים עשרות נשים וגברים ותופרים את חתיכות העור זו לזו.
מעניין שהשלום האמיתי בינינו לבין הפלשתינאים יבוא דווקא מהנעליים: רוב העור שזקוק לתפירה, נשלח לחברון, שם עוסקות עשרות נשים בתפירת העור.
עברנו מחלקה מחלקה, מהעור ועד האריזה בקופסאות, ופעם ראשונה בחיינו הבנו מדוע רוב הנעליים כה יקרות: כל נעל מורכבת מ-19 פיסות עור, הנתפרות ומעובדות ביד! כל חתיכת עור עוברת עשרות ידיים עד שהיא מסתיימת בנעל ארוזה ובוהקת בצבעייה ועיצובה.

ושוב אמרנו לעצמנו ולחברינו: הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד. תרתי-משמע. לו יהי
כעת לפינת החידה השבועית של המרחב בגליל: מהן שני זוגות הנעליים המפורסמים ביותר בעולם שלא נתפרו, רותכו, או רוככו מעולם? את התשובה נא השיבו ל: offer_m@lehavot.org.il, המשיבה הראשונה תזכה להערכה והערצה של החד חידות.
תודה לנשות "טבע נאות": עדנה ולין שעזרו לנו בארגון ובהדרכת הסיור.

 
 

 

מטיילים בטבע נאות

        הטוב, הרע והמכוער (מימין למר"צ: אלברט אזרד, עופר, מימון בן-שימול)

 

אדם בכיסא גלגלים עם אישה לידו

 

אדם בכיסא גלגלים

 

נעליים מפלסטיק
                                                     נעליים חלומיות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן