Skip to main content

מידע מסייע

במיוחד לקיץ: סדנת אומנות "ליצור ולספר" במרחב לחיים עצמאיים בגליל

פעילות חדשה שהוקמה במיוחד קיץ במרחב לחיים עצמאיים בגליל בניהול עמותת נגישות ישראל, היא סדנת אומנות "ליצור ולספר". הפעילות בסדנה הפגישה אותנו, אחד ליד השנייה עם חוויות אישיות, עם עצמנו והסביבה.

לא גיליתי לכם סוד עלי, אבל את התואר הראשון והשני שלי עשיתי בתחום האמנות, אני מאוד אוהבת לעבוד עם חומרי יצירה ואני מוצאת את היצירה כמרגיעה ומהנה. ולכן החלטנו שאני הנחה את הקבוצה. את הקבוצה שהוקמה מקולות חברי המרחב לפעילות אומנות, מיד ידענו שזהו פרויקט קיץ נפלא שישלב בתוכו הרבה אומנות, שיח חברתי ואישי. מטרת הקבוצה היא פשוט ליצור, ליצור מהלב.

בכל פעילות ישבנו, דברנו קצת ויצרנו הרבה. כל אחד ואחת מהמשתתפים הביא מעצמו משהו. הקבוצה קיבלה הנחיה, ומשם כל חבר יצר מתוך הלב.

פעילות סדנת האומנות "ליצור ולספר"
מפגש פעילות בסדנת האומנות "ליצור ולספר"

פעילויות האמנות מצד אחד עם הנחייה, כמו יצירת חלום, יצירת דמויות או יצירה של חלקים מעצמנו, מצד שני פרוסים לפנינו המון חומרי יצירה- צבעים בשלל סוגים, פנדה, טושים, צבעי מים, גואש, פלסטלינה, בדים, מפיות, דבקים, נצנצים ועוד. כל אחד ואחת בקבוצה יכול לקחת את ההנחיה למקום האישי שלו, למשל יצירת דמות של כלב בעקבות האהבה לבעלי חיים, או דימוי אשר בתוכו מלא שעונים, אשר סיפר סיפור אישי והפגיש אותנו עם חלקים נוספים של אחד מחברי הקבוצה. בקבוצה ניתן לייצר משאלות מהלב, כמו ליצור אחרי הרבה שנים אוריגמי.

הקבוצה והאמנות מאפשרת לכל אחד ואחת ליצור בדרכה, אם בפלסטלינה שנוחה לעיוור, או הדבקה כאשר התפקוד הינו ביחד אחת. הקבוצה משלבת בתוכה אנשים עם וללא מגבלה שרוצים ליצור וביחד אפשר להפוך את החלום למציאות, ליצור גם כשקשה, לגעת בחומר גם אם לא חשבת שתוכלי לעשות זאת שוב.

"וככה כתף אל כתף, איך רצינו את זה כל כך שביקשנו רק לתת, איך יכולנו אז לדעת לא יכולנו לנחש שזה מה שייצא". (בית הבובות)

המשמעות של הסדנאות עבורי היא מאוד גדולה. מצד אחד להעביר את סדנת האמנות, לוודא שכולם הבינו את ההנחיה ושכולם מצליחים ליצור את שדמיינו ומצד שני, בשיר "אתם תשבו ואני אספר" שציטטתי למעלה נאמר "לא יכולנו לנחש שזה מה שיצא", לא פעם ולא פעמיים אמרו המשתתפים "לא ידעתי מה אני עושה זה פשוט יצא" או "נראה לי שיצא מה שהיה אמור לצאת גם אם לא תכננתי". הכוונה היא שכל כך הרבה פעמים אנחנו רוצים ליצור משהו אבל בסופו של דבר אולי היצירה מספרת לנו משהו אחר.

האמנות נותנת לנו מתנה, האמנות מאפשרת מצד אחד ליצור, לגעת בבדים, בפנדה, בדבק, בקרטונים, בחומרים כה מגוונים ומצד שני היא מאפשרת לחלקים שונים מתוכנו לצאת החוצה. השילוב של החומר עם הרגש מאפשר ליצור, לעיתים בלי לחשוב, לעיתים עם הרבה מחשבה, פשוט להיות ברגע וליצור. אז כן, לא תמיד יוצא מה שתכננו, ולא תמיד קל, לפעמים אפילו קשה לעשות פעולה שבעבר הייתה כל כך נוחה וטבעית והיום היא כבר אינה. אבל היצירה מהנה ומאפשרת לכל אחד ואחת פשוט להיות.

לפני שאסיים לכתוב, אני כל כך שמחה שהצטרפו אל הקבוצה שלוש נשים מדהימות שגילו לראשונה את הפעילות המדהימה של המרחב לחיים עצמאיים בניהול עמותת נגישות ישראל, אתי, רויטל ורותם אתן הבאתן את כל כולכן למפגשים, והנכן חלק גדול מהקבוצה. תודה רבה.

את פעילות הקבוצה מארחת בזרועות פתוחות מכללת תל חי. זוהי הזדמנות נהדרת להגיד שוב תודה, תודה על שיתוף הפעולה, החיוכים של השומרים, הכיתות הנקיות, השתייה הקרה והחמה ובעיקר התקשורת הנעימה אתכם והתחושה שאנו מוזמנים בכל עת.

כיף גדול שכל אחד ואחת מהמשתתפים בסדנה החליט לקחת חלק בפעילות המרגשת הזאת, הייתה לנו קבוצה מדהימה. ואנו שמחות לבשר שבעקבות הצלחת הסדנאות, הפעילות הנפלאה הזאת תהפוך להיות שבועית ותנחה אותה מדריכה חדשה.

רוצים להצטרף לפעילות? דברו איתי

יובל כהן- 0525347164

מפגש פעילות בסדנת האומנות "ליצור ולספר

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן