Skip to main content

הדרכה על הטרדות מיניות ב"מרחב לחיים עצמאיים בגליל"

הטרדה מינית?

לאחר שבשנה שעברה, כאשר סיכמנו את פעילות הסטודנטים ממכללת תל חי ב"מרחב לחיים עצמאיים בגליל", עלתה הבקשה לקבל הסברה והדרכה בכל הקשור למה שיכול להתפרש ולהיכנס מתחת לכנפיים הרחבות של הטרדות מיניות בפרט, והטרדות אחרות בכלל. מנהלי המרחב הזמינו את אנשי השטח של המרכז לנפגעי תקיפה מינית בקריית-שמונה והגליל, לשיחה עם הסטודנטים העובדים והפועלים השנה במרחב לחיים עצמאיים בגליל.

בערב קודר מתמיד: קר, גשום, ביום שנמצאו שתי מנהרות של החיזבאללה לא רחק ממכללת תל חי, דווקא בערב כזה התאספנו לשיחה בעניין הטרדות מיניות.

הטרדה מינית הינה התנהגות של כפייה בהקשר מיני, הנכפית על אדם בניגוד לרצונו באמצעות מעשים או התבטאויות מיניות לא ראויות, לרבות הבטחה בלתי הולמת לתגמול תמורת אינטראקציות מיניות.

הטרדה מינית יכולה לכלול הערות ומגע מיניים במסגרת אינטראקציה לא מינית, כמו הטרדות מילוליות או פיזיות בהקשר הגוף והזהות המגדרית ואף הלבוש וקישוט הגוף.

הטרדה מינית אומנם נפוצה מאוד בהקשר של מקום העבודה אך יכולה להתבצע בכל מקום ובכל גיל, בעיקר פוגעת בנשים אך מתרחשת גם בקרב גברים.

בישראל הטרדה מינית הינה עבירה פלילית שעונשה מאסר !

ארגוני סיוע רבים מפעילים קווי חירום המסייעים, מלווים ותומכים.

בעמותה, אנחנו מקיימים אינטראקציות עם אנשים בעלי מוגבלות פיזית ושכלית. סיטואציות שנראות לגיטימיות לחלוטין לאדם אחד יכולות להתפרש אחרת אצל אדם אחר ולעורר בו אי נוחות. בכל הקשור להטרדה מינית ההרגשה היא זו שקובעת בסוף.

כשמדובר באדם בעל מוגבלות שכלית הוא אינו תמיד מבין את הקודים החברתיים, כאשר הוא אוהב אז הוא יאהב מכל הלב ובמקרה זה אפשר למצוא דרכים יצירתיות להתחמק מאותה האינטראקציה שמעוררת בנו אי נוחות או לומר מיד לאותו אדם שהתנהגות זו אינה הולמת וגוררת תחושות לא נעימות.

בכל מקרה כזה או אחר אסור לנו לשתוק ולחשוב שהעניין יחלוף. שתיקה מעודדת את האדם שמולנו לחשוב שההתנהגות שלו היא בסדר ומעוררת בנו אי נוחות תמידית.

כתבה: ת.ק. סטודנטית שנה שלישית

הצעקה של אדוורד מונק

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן