Skip to main content

המרחב לחיים עצמאיים בגליל בפעילות לרגל יום הנכה הבינלאומי

המרחב לחיים עצמאיים בגליל, נרתם במלוא המרץ לפעילות ב"יום הנכה הבינלאומי". בגלל אופיו הגאוגרפי של המרחב, פוצל היום לארבעה ימי פעילות.

 

ביום ה' האחרון (4.12) "חרשו" פעילי המרחב את הכפרים הדרוזים מסעדה ומג'דל שמס. בעזרת מאהדי דעבוס מעין קיניא, סואד עבדאלוולי ממסעדה ואילן אונגר מלהבות הבשן – בוגר קורס מתו"ס, ביקרו הפעילים בחנויות, עסקים, מרפאות, סניפי דואר, מועצות מקומיות, והסבירו את נושא הנגישות וחשיבותו לשני הצדדים: בעלי-העסקים והאנשים עם מוגבלות.

הפעילים התקבלו מאוד מאוד יפה ע"י כולם ובעצתו של מאהדי ניצלו את שהותם בכפרים ונכנסו גם לבנייני המועצות, נפגשו עם מנהלי מחלקות הרווחה ומהנדסי המועצות והסבירו גם להם את נושא הנגישות. נקבעו פגישות עם ראשי המועצות וראשי הוועדות לבנייה בכפרים.

ביום שני (8.12) פעל צוות קטן ואיכותי, מין סיירת מטכ"ל של המרחב בעמק הירדן: כפיר בר מקיבוץ אשדות יעקב מאוחד ושירה בן יעקב מקיבוץ מעגן, ביקרו במתחם הגדול בצומת צמח, והביאו עמם את בשורת הנגישות לבעלי העסקים שם.

ברוב המקרים הם התקבלו יפה, דיברו והסבירו "נגישות מהי", וכמובן חילקו את החוברות של הנציבות לשוויון.

בימים רביעי וחמישי (10,11.12) יבקרו פעילי המרחב ברוב החנויות והעסקים בקריית שמונה, בצוותים משותפים של אנשים עם מוגבלות ואנשים בלי מוגבלות. לו יהי.

 

  

כפיר בר ושירה בן יעקב

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן