Skip to main content

ה"מרחב לחיים עצמאיים בגליל" יזם הקרנת סרט מונגש לעיוורים

ביום ראשון ה-3.5.15 התקיים אירוע חגיגי ראשון מסוגו – הקרנת סרט מונגש לעיוורים בסינמטק בראש פינה. המרחב לחיים עצמאיים בגליל העליון מיסודו של מסד נכויות בג'ויינט ומנוהל ע"י עמותת נגישות ישראל, יזם ופעל בשיתוף פעולה עם הסינמטק בראש פינה להקרנת הסרט הישראלי "מיתה טובה" באופן מונגש לאנשים עיוורים ולאנשים לקויי ראייה. חברת המרחב לחיים עצמאיים בגליל, ורדה אדר, לקוית ראייה, זיהתה את הפוטנציאל בהבאתו של הסרט אל האזור ולמעשה יזמה סרט מונגש ראשון בגליל העליון. הנגשת הסרט כללה קריינות ותיאור מפורט של כל הסצנות וקטעי המעבר.

מיכל רימון מנכ"לית עמותת נגישות ישראל, רני בנימיני מיסד וגזבר העמותה, חברי המרחב לחיים עצמאיים בגליל, סטודנטים במרחב וכן חברים מהמרכז לעיוור בטבריה הגיעו במיוחד לסינמטק לרגל הקרנת הסרט. רובם חוו לראשונה הנגשה של סרט באולם קולנוע באזור. התגובות החמות שלאחר הקרנת הסרט מלמדות עד כמה הדבר חשוב ומעודד המשכיות של סרטים מסוג זה לאוכלוסיית העיוורים ולקויי הראייה בגליל ובסביבה.

חברים שונים במרחב להם מוגבלות בראייה מספרים על חוויתם מהנגשת הסרט:

כפיר בר – התיאור עצמו של ההנגשה היה מפורט ביותר, למעשה קיבלתי תמונה רחבה וכוללת על עלילת הסרט.

מאהדי דובעס – הסרט היה מושלם הייתי רוצה שיהיו עוד הזדמנויות לצפייה בסרטים מונגשים בגליל.

סטודנטים ממכללת תל חי הפעילים במרחב לקחו חלק בחוויה של להיות צופה רואה בסרט מונגש. הסטודנטים מספרים:

נופר לוי – "להיות נוכחת בהקרנה של הסרט הרגיש כמו הצצה ליומן של אדם. הקריינות לא הפריעה לי, בכלל לא הייתי צריכה זמן להתרגל. הדיבוב בסרט גם מאוד התאים לנושא הסרט שהיה בפני עצמו מאוד משמעותי – עסק בהמתות חסד. מעניין איך תהיה קריינות בסרטים מסוג אחר – למשל קומדיה. זו הייתה חוויה ייחודית, הגעתי מתוך סקרנות, נהניתי מאוד – היה שווה."

דן דבידוביץ' – "לקח לי זמן להתרגל. במהלך הסרט ניסיתי לעצום עיניים בשביל להרגיש, לנסות להבין את החוויה של אדם עם מגבלה בראייה. זו הייתה חוויה מדהימה ואני מקווה שיהיו עוד הקרנות של סרטים מונגשים באזור."

יסמין להב – "נושא הסרט היה עוצמתי. החוויה עצמה הייתה מאוד מיוחדת. אני מרגישה שהחמצתי שלא נכנסתי מההתחלה עם כיסוי עיניים לאורך כל הסרט. "

ורדה אדר, חברת המרחב, לקוית ראייה, מובילת היוזמה להקרנת הסרט, מסכמת את החוויה:

"הקרנת הסרט המונגש בסינמטק בראש פינה הייתה מרגשת מאוד. התכנסנו לא מעט אנשים והדבר לא מובן מאליו. הסרט עצמו היה מלא עוצמה וההנגשה הייתה מדהימה – סוף סוף לא הייתי צריכה לבקש מבן זוגי שיסביר לי מה קורה במהלך הסרט. באמצעות ההנגשה הייתי ממש בתוך הסרט, הרגשתי באמצעות הקריינות כאילו אני רואה. למעשה, ההנגשה סייעה לי מאוד ועשתה לי טעם של עוד!"

נגה ועופר מובילי המרחב אמרו לסיכום – "אנו במרחב לחיים עצמאיים בגליל שמחים להיות חלק בפעילות תרבותית של סרטים מונגשים באזור. הקרנת סרט מונגש בסינמטק בראש פינה היוותה תקיעת יתד ראשונה בעולם תרבות קולנועי שפותח את שעריו לאוכלוסיית האנשים העיוורים ואנשים לקויי ראייה באזור – כן ירבו.

 

הקהל רגע לפני התחלת הקרנת הסרט המונגש

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן