Skip to main content

מידע מסייע

המרחב לחיים עצמאיים בגליל קיים יום מודעות לנגישות ואנשים עם מוגבלות לתלמידי שכבה ט' בביה"ס הר וגיא בקיבוץ דפנה

 

כבכול שנה באמצע פברואר, יום האזכרה הממלכתי להרוגי אסון המסוקים, אנו מקיימים יום להגברת המודעות לתלמידי כיתות טי"ת מבית  ספר הר וגיא בדפנה. הרעיון המיוחד שלנו בעניין זה הוא להוציא את התלמידים מבית-ספרם אל מתנ"ס בקריית8, ודווקא שם לקיים את יום המודעות. המקום הלא-מוכר יוצר שקט, ריכוז והתנהגות לעילא ועילא…

 

 

היום נפתח בהרצאה קולחת ומרתקת ברוח המצגת הידועה שלנו, אך עם אינטרפרטציה גלילית עסיסית שגורמת למצגת להיות חיה ונושמת ואפילו מרגשת.

אחרי המצגת הייתה הפסקה קצרה לארוחת בוקר של התלמידים ואנשי הצוות, כי ריכוז שכלי טוב מושג בייחוד על בטן מלאה. לאחר הארוחה נכנסו התלמידים לחמשת התחנות המסורתיות א-לה נגישות ישראל. עד כאן הכול רגיל שלא מצריך כתיבה רבה. אלא שהפעם התנאים האנושיים והאין-ברירה הכתיבו ששלושה מובילי תחנות היו כאלו שמעולם לא היו אפילו בתחנות אותן הן הובילו: דן דוידוביץ' מהמרחב ניהל את תחנת העיוורון ולקויי-הראייה; יסמין מהמרחב ניהלה את תחנת מוגבלות בניידות; והכותב ניהל את תחנת המוגבלות הקוגניטיבית. ואולי, ודווקא בגלל שלכל אחד מהשלושה התחנה הייתה מהניילונים ולגמרי חדשה, הפעילות לא הייתה סטנדרטית כי אם רעננה משהו ומעט יותר מעניינת לכולם. אנשי נגישות ישראל והקפטנית הוותיקה, שלי רום, הפעילו בהצלחה-יתרה את תחנת החירשות ולקויי-השמיעה, וכן את תחנת שפת-הסימנים. ביום המודעות הזה השתתפו 142 תלמידים, אשר התנהגותם הייתה מופתית, ויתרה מכך, הם שיתפו פעולה, הביעו דעתם, שאלו שאלות נכונות, ובזכותם יום המודעות, שבדרך כלל הוא "יום "קשה", היה ליום מרתק וקל לביצוע. גם חוסר הלחץ המלווה תדיר את ימי-המודעות, הפעם נשאר מחוץ למתנ"ס, כך שיצאנו בהרגשה טובה שהצלחנו מאוד להעביר את המסר של מודעות לאנשים עם מוגבלות ולנגישות לכולם. לו יהי!

שמחנו לקבל את מכתב התודה הזה מרכזת השכבה:

לעופר וצוות נגישות ישראל,

תלמידי שכבה ט' וצוות השכבה רוצים להודות לך על ההזדמנות לפגוש מקרוב את האנשים המרתקים שסיפרו לנו והציגו לנו על המוגבלות שלהם ואף שיתפו אותנו בסיפור חייהם בכזו פתיחות.

 

בכל אחד מהמפגשים ניכר כי תלמידי השכבה היו מרותקים והצליחו לצלול אל תוך עולם המוגבלות, להכיר עולם זה שהוא מנת חלקם של רבים כל כך באופן יומיומי, ובכל זאת הם חיים חיים שלמים.

במשרד החינוך כבר שנים מדברים על "קבלת האחר" בסיסמאות כמו "האחר הוא האני" אך אין הסבר טוב ומעמיק כמו מפגש בלתי אמצעי עם אנשים עם מוגבלויות אשר מספרים את סיפורם והעברת המסר הכל כך אמיתי וחשוב זה לתלמידים . מקווה שהתלמידים ייקחו איתם מיום זה את הערכים: קבלה, סובלנות, כבוד וכמובן את כל תחום הנגישות.

 

בשיחות שהתקיימו בכיתות לאחר הביקור הביעו התלמידים הערכה רבה לאנשים שפגשו ולדרך התמודדותם עם הקשיים שהחיים מזמנים להם.

 

אנא, העבר את תודותנו והערכתנו לכל האנשים המדהימים שפגשנו.

 

כל הכבוד על העשייה המבורכת, המלמדת והערכית שאתם עושים.

 

בברכה,

סתו פלקסר, רכזת שכבה ט' "הר וגיא" וכל תלמידי השכבה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מרצה מול תלמידים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן