Skip to main content

השופט ריצ'ארד ברנשטיין התארח בכפר הדרוזי עין-קיניא

ריצ'ארד ברנשטיין, שופט בית המשפט העליון במישיגן והשופט העיוור הראשון בארה"ב, התארח בביתו של מהדי דעבוס – חבר "המרחב לחיים עצמאיים בגליל – בניהול נגישות ישראל"

 

 

השופט ברנשטיין הגיע לישראל בסוף חודש יולי כאורח "נגישות ישראל".  בביקורו בארץ, הגיע ברנשטיין גם לגליל להעשיר את מתנדבי המרחב בחוויות אישיות מלאות השראה והצטרף לרכיבת אופני טנדם לאורך הירדן.

ב-5.8, למחרת הרכיבה הלילית על אופני טנדם יחד עם "עיניים לשניים", קבוצת הרכיבה של המרחב בגליל, ואחרי קומזיץ מודרני (כשבמקום מדורה – דלק פנס חשמלי רב-און), יצאו השופט ברנשטיין, רני בנימיני – מייסד וגזבר "נגישות ישראל", בני משפחתו של רני ודן דוידוביץ' מהמרחב, לכפר הדרוזי עין-קיניא, להתארח אצל מהדי דעבוס. מהדי שלנו הוא עיוור מגיל 10, וכבר שנים הוא חבר ומתנדב במרחב הגלילי, וכעת הוא גם עובד כרכז הערבי של המרחב בגליל.

האירוח התחיל בארוחה כיד הגדולה של הדרוזים, מה לא היה שם בארוחה: ממולאים, סלטים דרוזים אותנטים, פיתות דרוזיות, ועוד תרגימא וקפה לקינוח. ברנשטיין השתלב יפה במרחב החדש שנגלה במוחו, והסתגל בקלילות לישיבה על שטיח במקום על כיסא, ועוד מנהגים השגורים במישיגן אך עדיין לא הגיעו למזרח-התיכון.

 

לאחר הארוחה ששינתה כליל את המשקל הסגולי של המשתתפים והצמידה אותם חזק לשטיחים שעל הרצפה, נתן מהדי הרצאה על ההיסטוריה של הכפר, על הדרוזים ברמת הגולן: מתי באו? למה באו? ממי ברחו. ואז המשיך ותיאר את מצוקת האנשים עם המוגבלות בכפרים הדרוזים, ועל "החריש העמוק" שהמרחב בגליל, "נגישות ישראל" והוא עצמו עושים בכפרים כדי להביא את עניין הנגישות למודעות של מנהיגי הכפרים בכלל ושל האנשים עם המוגבלות בפרט, ועד כמה חשוב לו כעת, שהוא נבחר לרכז הערבי של המרחב בגליל לגרום לשינוי כלפי נגישות.

במשך כל הזמן שמענו מוזיקה וצהלולים חזקים ועליזים מבחוץ, ואז הסתבר שהשיח' של הכפר מתחתן ברגע זה. הייתה חתונה ענקית ברחובות הכפר, ונהנינו לעבור ליד ההמון הצוהל. לחתונה עצמה לא נתנו לנו להיכנס כי חלקנו לבשו, רחמנא-ליצלן, מכנסיים קצרים, וחלקנו עוד יותר ר"ל היו נשים, ל"ע.

ברנשטיין מאוד נהנה מהביקור המיוחד והאמיתי הזה, שלא הסתיר ולא התבייש בשום מסורת דרוזית, אלא נאמר לנו בפשטות: אלה אנחנו ובתוך המסגרת הזו אתם יכולים לפעול, ואנחנו נעזור לכם, רק קחו בחשבון את המסורת המפוארת שלנו.

 

מהדי, רני ואשתו, והשופט ברנשטיין בארוחה  השופט ריצ'ארד ברנשטיין

רני בנימיני, מהדי דעבוס והשופט ריצ'ארד ברנשטיין

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן