Skip to main content

מידע מסייע

ועדת ההיגוי של המרכז לאנשים עם מוגבלות בכפרי הדרוזים בגולן יצאה לדרך

השבוע התקיימה ועדת ההיגוי הראשונה של מרכז המידע הדרוזי בגולן. פעילות המרכז התחילה עוד בסוף 2016, כאשר מנהל המרכז, מר מהדי דעבוס, מצא ואסף כ-12 אנשים ונשים עם מוגבלות, מארבעת הכפרים: מג'דל שמס, עין קיניה, בוקעתה, ומסעדה.

מהדי דעבוס היה אחראי על הכשרת האנשים, אשר במשך ארבעה חודשים נפגשו כל שבוע לכמה שעות ושמעו הרצאות של אנשים מתחום אנשים עם מוגבלות.

כאשר הסתיימה ההכשרה, הצליח מהדי יחד עם מוניר סבאג, מנהל מחלקת הרווחה בעין קיניה, להשיג תרומה נכבדת מאוד מראש המועצה של עין קיניה: משרד של שלושה חדרים. המשרד שופץ ע"י המועצה ועל חשבונה, ובראשית יוני בטקס מרשים עם עשרות נכבדים מרמת הגולן, ועם עו"ד מיכל רימון, מנכ"לית "נגישות ישראל", ויחד עם נגה סיון ועופר מיכאלי, מנהלים משותפים של "המרחב לחיים עצמאיים בגליל", אשר מרכז המידע הדרוזי פועל בכפוף להנהלת המרחב בגליל.

 


ראש מועצת עין קיניה (במרכז) התנדב להסיע את חברי "עיניים לשניים" מרמת הגולן לעמק החולה


הטקס היה מרשים וטעים בטירוף, ובעצם הרוב חשבו שהמרכז הזה יהיה עוד "פילפילון לבנבן" שמוקם למען אנשים עם מוגבלות, אבל בעצם לא עושה דבר… כאן נכונה הפתעה לכולם! מהדי דעבוס המנהל, והמתנדבים הרבים שהכשיר, הצליחו תוך חצי שנה להיות המרכז הגדול והפעיל ביותר בכפרי הדרוזים למען אנשים עם מוגבלות.

מאות אנשים פנו אל המתנדבים בבקשה לקבלת מידע על הזכויות שלהם במוסד לביטוח לאומי, בקופות החולים, במשרדי הממשלה השונים, מהדי דעבוס יצר קשר טוב עם "מגדל-אור", המרכז היחיד בישראל להכשרת אנשים עם לקויות-ראייה ועיוורים בישראל, אשר באו כבר 4 פעמים לרמת הגולן, לבדוק, להדריך, ולתת תקווה ואור לאותם פונים. תקצר היריעה לתאר את הצלחות מרכז המידע הזה.

בוועדת ההיגוי דנו יחד עם: זהר אלאדין מועדד ראש מועצת עין קיניה, אדהם בכחיש מנהל מחלקת הרווחה במסעדה, עם מוניר סבאג מנהל מחלקת הרווחה בעין קיניה, עם הישאם אבו-ג'בל ממחלקת הרווחה במג'דל שמס, עם הרבה ממתנדבי מרכז המידע, על עתיד המרכז.

לא נלאה את הקוראים הרבים מספור של כתבונת זו בדברים היפים ששמענו על פעילות מרכז המידע… אבל אנחנו חייבים לספר על דבר מעניין ומחמם לב ושכל שקרה בתום ועדת ההיגוי – למחרת ועדת ההיגוי קבוצת הרכיבה של המרחב בגליל: "עיניים לשניים", הייתה אמורה לנסוע לנגב, למסע רכיבה של יומיים בנגב.

 

הנסיעה תוכננה לשעה 6:00 מאגמון החולה. חלק מחברי קבוצת הרכיבה הם דרוזים מרמת הגולן. לא הייתה לנו שום אפשרות להסיע אותם ב-5:15 בבוקר מהכפרים לאגמון החולה! נגה סיון, מנהלת משותפת של המרחב בגליל ואת קבוצת "עיניים לשניים", פנתה/שאלה את ראש מועצת עין קיניה, מר זהר אלאדין מועדד, אם יש לו רעיון מי "יוריד" את החברים הדרוזים כה מוקדם בבוקר מרמת הגולן לאגמון החולה. שמע את נגה ואמר: אני! כל השומעים חשבו שהוא אמר זאת בבדיחות הדעת, אבל שום בדיחות דעת. ואכן בשעה 5:15 הסיע האיש העסוק והיקר הזה את החברים הדרוזים הרוכבים בקבוצת עיניים לשניים אל עמק החולה. למרות שרובינו ספורטאים, לא נשאר לנו אוויר מרוב התרגשות והערכה עצומה לאיש ולפועלו.

ראש מועצת עין קיניה עם חברי עיניים לשניים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן